וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולצה ללדת - ומתה בלידה: הטרגדיה של בת ה-14 שנאנסה בפרגוואי

הרופאים ניסו לבצע בנערה ניתוח חירום קיסרי, אך נאלצו לקבוע את מותה. מצבו של התינוק התייצב אך הוא נזקק למכונת הנשמה. המשטרה עצרה חשוד באונס, בן 37. הפלות בפרגוואי אסורות בחוק, למעט כשנשקפת סכנה לאם

צעירה בפרגוואי מחזיקה בידיה תינוק. אי-פי, AP
התינוק נזקק למכונת הנשמה. אילוסטרציה/AP, אי-פי

המשטרה בפרגוואי עצרה אתמול (חמישי) גבר בן 37 בחשד לאונס נערה בת 14 שמתה לאחרונה בזמן לידה. הנערה הייתה מאושפזת במשך 20 יום בשל סיבוכים בהריון בזמן הצירים. הרופאים שטיפלו בה סיפרו לעיתון "הגרדיאן" כי מצבו של התינוק יציב אך הוא נזקק למכונת הנשמה. החוק במדינה אוסר על ביצוע הפלות למעט במקרים שבהם הלידה מסכנת את האם.

הרופאים ניסו תחילה ליילדה באופן רגיל אך בשל קשיי נשימה שחוותה נאלצו לעבור לניתוח חירום קיסרי. אולם, לדברי מנהל בית החולים הלאומי באיטאוגואה הרנן מרטינז, ההליך גרם לנערה לתסחיף ולשלושה מקרי דום לב בזה אחר זה. "זה היה מאוד פתאומי", סיפר מרטינז ל"גרדיאן". "הרופאים החלו בפעולות החייאה מתקדמות בטיפול נמרץ אבל לא הצלחנו להציל אותה. הגוף שלה לא היה מוכן להיריון".

עוד בנושא:
חוק חדש במיסיסיפי: נשים לא יוכלו לעבור הפלה מהשבוע ה-15 להריון
אירלנד תערוך משאל עם על התרת הפלות בחוק: "דרוש דיון מכבד בנושא"

הפגנה של מתנגדי הפלות באסונסיון בירת פרגוואי, ב-2015. אי-פי, AP
889 מקרי לידה של נערות בשנה אחת. הפגנה של מתנגדי הפלות באסונסיון, ב-2015/AP, אי-פי

לפני כשלוש שנים מקרה דומה, שבו ילדה בת עשר נכנסה להיריון לאחר שאביה החורג אנס אותה, הפנה זרקור לחוקים הנוקשים בפרגוואי נגד הפלות. באותו מקרה, בשנת 2015, הילדה שרדה את הילדה, אולם לטענת ארגון "אמנסטי אינטרנשיונל" טרם קיבלה את הסיוע בדיור שלו הייתה זכאית מצד המדינה.

על פי נתוני משרד הבריאות באסונסיון בשנת 2015 לבדה תועדו 889 מקרים שבהם ילדו נערות בגילאי עשר עד 14. לדברי מנהלת סניף "אמנסטי" בפרגוואי רוזליה וגה, הרשויות מנצלות את הרוב הקתולי במדינה כדי לקדם חוקים המבוססים על אמונה דתית ולא על נתונים מדעיים, דבר המשפיע גם על החינוך המיני של אזרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully