וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חברתו לשעבר של המרגל הרוסי המורעל מסתתרת מחשש לחייה"

חבר משותף לסרגיי סקריפל ובת זוגתו לשעבר סיפר לטלגרף כי היא חוששת לפנות למשטרה מחשש שזהותה תיחשף. היא עשויה להחזיק במידע חיוני על הימים שקדמו לניסיון החיסול של הסוכן הכפול, שמאושפז במצב אנוש עם בתו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

חברתו לשעבר של הסוכן הכפול הרוסי סרגיי סקרפיל, שהורעל בגז עצבים בתחילת החודש, מתגוררת בעיירה סולסברי שבה הותקף, אך היא מפחדת מכדי לספר למשטרה על שהיא יודעת - כך דיווח היום (ראשון) הטלגרף הבריטי.

האישה המסתורית, ככל הנראה אזרחית רוסיה בעצמה, קיימה קשר עם קצין המודיעין לשעבר בן ה-66, עשויה לשפוך אור על התקופה שקדמה להרעלה, שבה נפגעה גם בתו של סקריפל, יוליה.

השניים נותרו מאושפזים במצב אנוש בבית החולים מאז התקרית ב-4 במרץ, אחרי שנחשפו לגז העצבים הנדיר והקטלני נוביצ'וק, שפותח בחשאי על ידי ברית המועצות. רוסיה מכחישה קשר כי ניסתה לחסל את הסוכן הכפול שחשף עשרות סוכנים רוסים ברחבי אירופה, אך בריטניה, האיחוד האירופי וארצות הברית מטילים עליה את האחריות ונקטו צעדים נגדה.

לקריאה נוספת בנושא
"המרגל שהורעל התחרט על מעשיו, ביקש מפוטין לשוב לרוסיה"

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
ייתכן שגז העצבים פוזר על ידית המכונית. סקריפל ובתו

בטלגרף צוטט חבר משותף של סקריפל ושל חברתו לשעבר, שסיפר: "היא חרדה מאוד. כשהיא ראתה את החדשות על מה שקרה היא אמרה לי 'זה החבר לשעבר שלי'. היא מאוד דואגת". לא ידוע אם היא אכן מחזיקה במידע קריטי על החקירה, אך דווח כי היא חוששת לספר על מעשיו של סקריפל בימים שקדמו לניסיון החיסול מחשש שהיא תזוהה.

בתוך כך, במירור דווח היום כי שלושה ילדים נפגעו אף הם מהחשיפה לגז העצבים, אחרי שהאכילו ברווזים באגם בסולסברי מלחם שנתן להם המרגל לשעבר. הם פונו לבית חולים בעקבות ההרעלה. עוד דווח בעיתון, מפי גורם משטרתי, כי גז העצבים רוסס על ידית דלת מכונית הב.מ.וו של סקריפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully