וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי נורה למוות בעזה, חשד לפיגוע דריסה בגרמניה: כותרות החג

בת 60 נדקרה למוות בקריית מוצקין ובעלה חשוד שרצח אותה וניסה להתאבד. משטר אסד נכנס לעיירה האחרונה של המורדים בפרברי דמשק והאיחוד האירופי תוקף את ישראל | החדשות שעשו את סוף השבוע

תשעה הרוגים בהפגנות על הגדר בגבול עזה

בשבוע השני של מחאת "צעדת השיבה" באזור גדר המערכת ברצועת עזה נהרגו תשעה בני אדם ונפצעו כ-1,300 - כך על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני שפורסמו הבוקר (שבת) לאחר ההפגנה שכונתה "יום שישי של הצמיגים". אולם, הנתונים כוללים גם מפגין שנפצע בשבוע שעבר ומותו נקבע אתמול. הבוקר נקבע מותם של שני מפגינים שנפצעו אתמול, ביניהם עיתונאי שעל פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים נורה באזור חאן יונס על אף שלבש ווסט שעליו נכתב "עיתונות".

בחמאס בירכו את המפגינים שלקחו חלק במחאה אתמול ודובר הארגון פאוזי ברהום מסר כי "תהלוכת השיבה העבירה מסר מהעם שקיבל החלטה לפתוח במהפכה ולסלול את הדרך לחירותו, כמו גם לשבור את המצור ולהשיב לעצמו את זכויותיו. הדבר יימשך עד לתפנית בהיסטוריה במאבק מול הכיבוש". דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס העריך כי בהפגנה השתתפו קרוב ל-20 אלף פלסטינים תושבי הרצועה, פחות ממחצית מאלו שהגיעו בשבוע שעבר לאזור הגדר. לדבריו, "התגובה הברורה בשבוע שעבר הבהירה לחמאס את הכללים. ראינו פעולה אקטיבית של התקרבות אנשים ששילמו להם כסף או פעילי טרור מוכרים. ראינו את הירידה בכמות המפגינים".

הרוגים ועשרות פצועים מדריסה במערב גרמניה; הרקע נבדק

שלושה בני אדם נהרגו ו-20 נפצעו לאחר שמכונית פגעה היום בקבוצת אנשים בעיר מינסטר שבמערב גרמניה. טרם ברור אם מדובר באירוע דריסה מכוון. מקורות ביטחוניים בגרמניה מסרו כי לא ניתן לשלול אפשרות לדריסה מכוונת. האירוע התרחש בחלקה העתיק של העיר, כשכלי רכב מסחרי דרס הולכי רגל. המשטרה המקומית מסרה כי נהג כלי הרכב נהרג ככל הנראה.

בת 60 נדקרה למוות בקריות; בעלה החשוד במעשה ניסה להתאבד

אישה כבת 60 נמצאה ללא רוח חיים היום בדירתה שבקריית מוצקין כשבגופה פצעי דקירה. בדירה נמצא גם בעלה של האישה, כבן 60 אף הוא, שנפצע באורח קשה מדקירה. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום קבעו את מותה של האישה במקום ופינו את הגבר לבית החולים רמב"ם שבחיפה.

המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח האישה וניסיון התאבדותו של בן זוגה, זאת ככל הנראה על רקע מחלה סופנית. כוחות משטרה הגיעו לזירה שברחוב הברוש בעיר.

האיחוד האירופי על הרג המפגינים: "שאלות קשות על השימוש בכוח"

האיחוד האירופי הגיב להרג תשעת הפלסטינים במהומות אתמול בגבול עזה, בהם נער ועיתונאי, ומסר בהצהרה כי הדבר "מעלה שאלה רצינית לגבי השימוש המידתי בכוח באירועים", עם זאת מדגישים כי "יש לבדוק גם את הדיווחים על זריקת האבנים ובקבוקי התבערה על כוחות צה"ל, והניסיונות לפגוע בגדר".

"האיחוד האירופי מביע צער עמוק על אובדן החיים", נמסר. "אנחנו מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. כל הנוגעים בדבר צריכים לאפשר אספקה מהירה של ציוד רפואי לאלה הזקוקים לו, ולאפשר פינוי לבתי חולים מחוץ לעזה מסיבות הומניטריות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

משטר אסד נכנס לעיירה האחרונה של המורדים בפרברי דמשק

כוחות המשטר הסורי נכנסו אתמול אל העיירה דומא שבמערב רוטה, העיירה האחרונה שבשליטת המורדים בפרברי דמשק - כך דיווחה הטלוויזיה הסורית הממלכתית. על פי הדיווח, התקדמות הכוחות התאפשרה בעקבות תקיפות אוויריות כבדות על העיירה. עוד דווח כי השיחות בין הצדדים הלוחמים קרסו.

מפקד כוחות הנאמנים לאסד אמר כי "המשא ומתן הסתיים בכישלון". הוא הוסיף כי "פתרון צבאי הוא הפתרון היחיד בדומא". כיבוש דומא יחתום את הניצחון הגדול ביותר של הנשיא בשאר אסד על המורדים מאז שנת 2016, ויחזק את מעמדו.

בצל כוונתו להסיג כוחות מסוריה: "טראמפ ערך שיחה מתוחה עם נתניהו"

שיחתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביום רביעי האחרון הייתה מתוחה בשל כוונתו של טראמפ להסיג את כוחות הצבא המוצבים בסוריה - כך מסרו אתמול (שישי) לסוכנות אי-פי שני גורמי ממשל אמריקניים. לדברי הגורמים, נתניהו הביע חשש כי נסיגה אמריקנית מאדמת סוריה תאפשר לאיראן ולגורמים עוינים לישראל להתבסס בגבולה הצפוני. טראמפ לא הציב יעד מוגדר לנסיגה, אך גורמים רשמיים בוושינגטון העריכו כי הוא מתכוון לבצע זאת תוך חצי שנה - חרף התנגדותם של יועציו הקרובים ושל הפנטגון.

בהודעות הרשמיות שפורסמו על אודות השיחה מטעם שני המנהיגים לא הוזכרה כל מתיחות. השניים מרבים להתפאר ביחסים הטובים ביניהם. "שוחחתי עם הנשיא דונלד טראמפ על ההתפתחויות באזור ועל איראן", כתב נתניהו בטוויטר. "אני מודה לנשיא טראמפ על מחויבותו לביטחון ישראל ועל תמיכתה של אמריקה בישראל באו"ם". בהודעת הבית הלבן נמסר כי טראמפ "שב על מחויבותה של ארצות הברית לביטחון ישראל ושני המנהיגים הסכימו להמשיך בתיאום הקרוב ביניהם לבלימת השפעתה הזדונית של איראן ופעולותיה לערעור היציבות".

ראש השב"כ לשעבר גילון קרא להחרים את נאום נתניהו בטקס המשואות

ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון קרא אתמול (שישי) להחרים את טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות בשל הכוונה המסתמנת לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום במהלכו. "כל הצופים שרוצים להביע את מחאתם על הפיכת האירוע הממלכתי ביותר במדינה לרגל 70 שנות עצמאותנו לאירוע פוליטי של נתניהו, יכבו את הטלוויזיה או יעבירו ערוץ בזמן נאומו", אמר.

בשיחה עם וואלה! NEWS הסביר גילון כי בעיניו טקס הדלקת המשואות איחד מאז ומתמיד את עם ישראל. "אני מתרעם שלוקחים לי כאזרח במדינה טקס ממלכתי שהכנסת כריבון של העם תמיד ניהלה אותו". עוד הסביר גילון כי זה היה טקס של הכנסת מפני שהכנסת מייצגת כל שדרות העם, "לא קואליציה ולא אופוזיציה". בנוסף לכך מתח גילון ביקורת על ההחלטה לתת לנשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז להדליק משואה בטקס. "זאת בושה וחרפה למדינת ישראל", אמר. "גם את מי הביאו? לא ייאמן! מכל אומות העולם, הביאו את נשיא הונדורס, אדם שנוי במחלוקת, וזאת בושה, יש גבול כמה אפשר לרדת".

בריטניה: שיפור במצבו של המרגל הרוסי שהורעל

בבית החולים בסולסברי שבבריטניה נרשם אתמול (שישי) שיפור במצבו של סרגיי סקריפל, המרגל הרוסי לשעבר שהורעל לפני כחודש יחד עם בתו יוליה באמצעות גז עצבים. "הוא מגיב טוב לטיפול, מתאושש במהירות וכבר לא נמצא במצב אנוש", מסרה מנהלת בית החולים כריסטין בלנשרד. לצד השיפור במצבו של סקריפל, בן 66, דווח שלשום כי בתו יוליה, בת 33, מתאוששת אף היא והגיבה לראשונה לרופאיה.

הרעלתם של השניים במרכז מסחרי בעיר מגוריהם ב-4 במרץ גררה משבר ביחסי בריטניה ורוסיה - והביאה לגל של גירוש דיפלומטים רוסים מהממלכה וממדינות נוספות באירופה, וכן גינויים כלפי מוסקבה מצד מדינות רבות במערב. רוסיה הכחישה כל קשר לשימוש בגז העצבים "נוביצ'וק" שלטענת בריטניה שימש להרעלתם של השניים.

ארה"ב הטילה סנקציות על אוליגרכים ומקורבים לפוטין

הממשל האמריקני הטיל אתמול (שישי) סנקציות על 24 אזרחי רוסיה, בהם שבעה אוליגרכים ו-17 גורמי ממשל המקורבים לנשיא ולדימיר פוטין - וכן על 14 ארגונים וחברות במדינה. רשימת הסנקציות נחשבת למהלך התקיף ביותר של וושינגטון נגד מוסקבה עד כה, ומסמלת שינוי גישה בממשלו של הנשיא דונלד טראמפ. על אף רצונו לשפר את היחסים עם פוטין נאלץ טראמפ לפעול נגד רוסיה בלחץ הקונגרס ויועציו. זאת, ברקע חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016, שבהן ניצח.

גורם ממשל בכיר העריך כי הסנקציות החדשות ישפיעו על הכלכלה הרוסית והדגיש כי מדובר במהלך מתואם עם בעלות בריתה של ארצות הברית. "הסנקציות לא מכוונות נגד העם הרוסי והדלת לדיאלוג נותרה פתוחה", הוסיף הגורם. משרד החוץ של רוסיה הזהיר מפני "תגובה תקיפה" בהמשך לסנקציות החדשות והוסיף כי וושינגטון מבקשת להשיג "הגמוניה עולמית".

קוריאה הדרומית: 24 שנות מאסר לנשיאה לשעבר שהורשעה בשוחד

בית משפט בקוריאה הדרומית גזר אתמול (שישי) עונש של 24 שנות מאסר על הנשיאה לשעבר פארק גון-הייה, שהורשעה בשוחד. הרשעתה של פארק היא חלק מפרשת שחיתות גדולה, שחשפה רשת קשרים בין מנהיגים פוליטיים במדינה ותאגידי ענק.

גזר הדין של פארק, שהודחה בשנה שעברה, הועבר בשידור ישיר בכלי התקשורת במדינה. מאות מתומכיה של פארק, הנשיאה הראשונה שהודחה לאחר שנבחרה באופן דמוקרטי, מחו מחוץ לבית המשפט וקראו "לסיים את הנקמה הפוליטית" נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully