וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כבר לא במצב אנוש": המרגל הרוסי שהורעל בבריטניה מתאושש מגז העצבים

6.4.2018 / 22:30

מבית החולים בסולסברי נמסר כי סקריפל מגיב טוב לטיפול וכי מצבו משתפר במהירות. זאת בהמשך להתאוששות של בתו. הרשויות בבריטניה דחו את בקשת הוויזה של קרובת משפחה של השניים, שטוענת: "כנראה שיש להן מה להסתיר"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל כבר לא נמצא במצב אנוש ומצבו משתפר במהירות - כך נמסר היום (שישי) מבית החולים בעיר סולסברי, שם הוא אושפז מאז שנפגע מגז עצבים בחודש שעבר. סקריפל בן ה-66 ובתו יוליה בת ה-33 נמצאו מחוסרי הכרה על ספסל בעיר שבדרום-מערב אנגליה ב-4 במרץ והיו בסכנת חיים, אך מאז הם מתאוששים בהדרגה. הבת הגיבה לראשונה אתמול ואמרה שהיא מקווה להשתחרר מבית החולים במהירות.

"הוא מגיב טוב לטיפול, מתאושש במהירות ולא נמצא עוד במצב אנוש", אמרה מנהלת בית החולים, כריסטין בלנשרד. היא מסרה כי היא העדכון נמסר בעקבות "כיסוי תקשורתי נרחב אתמול". אתמול דיווחה הטלוויזיה הרוסית כי יוליה שוחחה עם בת דודתה ויקוטריה ואמרה לה כי היא ואביה מחלימים. היום דחו הרשויות בבריטניה את בקשת הוויזה של ויקטוריה, שאמרה בתגובה כי כנראה "יש להן מה להסתיר".

לקריאה נוספת בנושא
רוסיה מזהירה את בריטניה בשל הרעלת המרגל: אתם משחקים באש
בתו של המרגל הרוסי שהורעל מדברת לראשונה: "מתחזקת מדי יום"

סרגיי סקריפל ובתו יוליה סקריפל. ללא, אתר רשמי
בדרך לשחרור מבית החולים. סקריפל ובתו/אתר רשמי, ללא

ממשלת בריטניה טוענת כי סקריפל ובתו הורעלו בגז העצבים "נוביצ'וק", שפותח על ידי ברית המועצות. רוסיה מכחישה כי יש לה קשר למשימוש הראשון בנשק כימי על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה. התקרית גרמה למשבר חמור ביחסים בין המערב לרוסיה, ושני הצדדים גירשו כ-150 דיפלומטים כל אחד, ההיקף הנרחב ביותר מאז המלחמה הקרה.

השיפור במצבו של סקריפל הוא הטוויסט האחרון בעלילה, שאותה משווים דיפלומטים בריטים ורוסים לסיפורי שרלוק הולמס ואגתה כריסטי. הרופאים סברו בתחילה כי המרגל לשעבר ובתו עלולים לסבול מנזק מוחי בלתי-הפיך. בחודש שעבר, שופט חוקר בריטי כי ייתכן שהם יסבלו מפגיעה נפשית, עם השפעות לא ברורות על הטווח הארוך. בית החולים לא פירט אם סרגיי או יוליה יסבלו מהשפעות בריאותיות ארוכות טווח.

(עדכון ראשון: 17:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully