וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של המרגל הרוסי שהורעל מדברת לראשונה: "מתחזקת מדי יום"

יוליה סקריפל, שנחשפה לגז עצבים בבריטניה, מסרה מבית החולים כי מצבה משתפר, אולם לא הזכירה את מצבו של אביה. ברוסיה נטען כי היא סיפרה שמצבו משתפר. בטיימס דווח כי אותרה המעבדה הרוסית שבה יוצר הנשק הכימי

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

יוליה סקריפל, בתו של המרגל הרוסי לשעבר שהורעלה יחד עמו בגז עצבים בחודש שעבר, אמרה היום (חמישי) כי היא "מתחזקת מדי יום". זאת הייתה ההצהרה הראשונה שלה מאז התקרית, שגרמה למשבר ביחסים בין רוסיה לבריטניה, המאשימה את מוסקבה באחריות לכך. בקרמלין דוחים זאת.

"התעוררתי לפני שבוע ואני שמחה לומר שאני מתחזקת מדי יום", אמרה סקריפל בת ה-33, בהצהרה שנמסרה על ידי משטרת לונדון. "אני בטוחה שתבינו שכל הפרק הזה הוא די מבלבל עבורי ואני מקווה שתכבדו את הפרטיות שלי ושל משפחתי במהלך התקופה".

עוד בנושא:
עין תחת עין: רוסיה מגרשת כ-60 דיפלומטים ממדינות המערב
גז עצבים על הדלת הקדמית: כך הורעל המרגל הרוסי בבריטניה
התגובה הרוסית מחריפה: יותר מ-50 דיפלומטים בריטים נוספים יגורשו

חיילים עם מסיכות הגנה מפנים כלי רכב ממגרש חניה בעיר סולסברי, בריטניה, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל, 11 במרץ 2018. רויטרס
זירת ניסיון ההתנקשות בסקריפל ובבתו/רויטרס

היא הודתה לתושבים בעיר סולסברי, שמצאו אותה ואת אביה מעולפים על ספסל, והגישו להם עזרה, וכן לצוות הרפואי בבית החולים. היא לא הזכירה בהצהרתה את מצבו של אביה סרגיי בן ה-66, שעדיין מאושפז במצב אנוש אך יציב בבית החולים.

בטלוויזיה הממלכתית ברוסיה דווח הבוקר כי יוליה שוחחה עם בת דודתה ויקטוריה, וסיפרה כי מצבה ומצבה של אביה טוב וכי שניהם לא סובלים מפגיעות ארוכות טווח. זאת בניגוד להודעת גורמים בריטיים, שאמרו כי ייתכן שהשניים סובלים מנזק בלתי-הפיך. "הכול בסדר, הוא נח, ישן. המצב הבריאותי של כולם בסדר", אמרה, לפי הטלוויזיה הרוסית, סקריפל לבת דודתה, המנסה להשיג ויזה לבריטניה כדי לבקר את בני משפחתה.

עם זאת, מהימנות הקלטת לא ברורה וגם המגישים בטלוויזיה הרוסית אמרו כי הם אינם יכולים לערוב לכך שהיא אותנטית.

עוד באותו נושא

בריטניה: מומחים לא הצליחו להוכיח שהגז שפגע במרגל יוצר ברוסיה

לכתבה המלאה
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
סקריפל ובתו יוליה

רוסיה מכחישה כי היא אחראית לשימוש בגז עצבים נגד המרגל לשעבר, שהורשע בבגידה אחרי שחשף את זהותם של עשרות סוכנים רוסים באירופה בפני הביון הבריטי. עם זאת, היום דווח בטיימס מפי גורמי ביטחון בריטיים כי אותרה המעבדה הרוסית שבה יוצר הגז, מסוג "נוביצ'וק". גורם ממשלתי אמר כי שירותי הביטחון ידעו מהרגע הראשון כי מקור הרעל הוא ברוסיה. על פי הערכת גורמי הביטחון בממלכה, הרוסים ערכו ניסויים בכדי לבדוק את יעילותו של הגז.

הדיווח מגיע אחרי שביום שלישי אמר ראש מכון המחקר הצבאי פורט דאון, שבחן את שרידי גז העצבים, כי לא ניתן להצביע בבירור על מקורו, טענה שאומצה על ידי מוסקבה כהוכחה לכך שאין די ראיות נגדה.

אתמול נדחתה הצעה שהעלתה רוסיה בארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי לקיים חקירה משותפת להרעלה. עם זאת, גורם בכיר בגרמניה אמר היום כי חובת ההוכחה בדבר מעורבותה של רוסיה בהרעלה נמצאת על בריטניה. "הסתירות שנשמעו מצד פוליטיקאים בריטיים מעלים את הלחץ על תרזה מיי למצוא הוכחות למעובות מוסקבה", אמר מתאם פעולות ממשלת גרמניה, גרנוט ארלר.

2575457

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully