וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גז עצבים על הדלת הקדמית: כך הורעל המרגל הרוסי בבריטניה

28.3.2018 / 23:00

המשטרה אמרה כי החקירה מתמקדת בביתו של סרגיי סקריפל בעיר סולסברי, שם הוא ובתו ככל הנראה נחשפו לראשונה לגז הקטלני. ייתכן שהחומר הותז על דלת הכניסה, מה שהוביל להימצאות שרידים במכונית ובאתרים נוספים בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: גירוש הדיפלומטים הבריטים משגרירות בריטניה ברוסיה)

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה נחשפו לגז העצבים שהרעיל אותם עוד בביתם - כך מסרה הערב (רביעי) משטרת בריטניה. הריכוז הגבוה ביותר של הגז נמצא בדלת הקדמית של ביתם בעיר סולסברי. השניים נמצאו מעולפים על ספסל ב-4 במרץ, ומאז נותרו מאושפזים במצב אנוש.

המשטרה מסרה עוד כי החקירה תתמקד בביתם של השניים, אך הדגישה כי הסיכון לתושבים נמוך. עקבות של גז העצבים אותרו באתרים נוספים בעיר, אך היו אלו ריכוזים נמוכים.

לפי רשת BBC, הריכוז הגבוה ביותר של גז העצבים אותר בידית דלת הכניסה וייתכן שהוא הותז עליה. זאת עשויה להיות הסיבה שבגללה אותרו עקבות של הגז במכוניתו של סקריפל, שהוחרמה על ידי המשטרה, ובמסעדה שבה סעדו השניים באותו ערב ומאז מתוחמת על ידי החוקרים.

עוד בוואלה! NEWS:
חמושים ברימונים - אבל לא בשביל טרור: חקירת המסתננים מעזה
צדק היסטורי: טקס זיכרון ראשון לחללים שנפלו לפני 51 שנה
ההסעות להפגנת הענק על הכוונת: צה"ל מאיים על חברות האוטובוסים

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
ככל הנראה נחשפו לגז העצבים לראשונה בפתח ביתם. סקריפל וביתו

כ-250 שוטרים מהיחידה ללוחמה בטרור ממשיכים לבחון את המקרה, וסורקים 5,000 שעות של הקלטות מצלמות אבטחה וכ-1,350 פריטים שנתפסו. לפי סגן מפקד המשטרה, דין היידון, השוטרים ימשיכו לעבוד בבית סקריפל בשבועות הקרובים, וייתכן שאף בחודשים הקרובים.

בריטניה הטילה את האחריות על הרעלת קצין המודיעין הרוסי לשעבר, שחשף עשרות סוכנים רוסים באירופה בפני הביון הבריטי, על רוסיה. החקירה העלתה כי גז העצבים היה מסוג נוביצ'וק, שפותח בחשאי על ידי ברית המועצות. בתגובה, גירשה לונדון 23 דיפלומטים רוסים, על אף הכחשותיה של מוסקבה, שהגיבה בצעד דומה.

אל המהלך הבריטי הצטרפו עוד 26 מדינות, כולל ארצות הברית וחלק ניכר ממדינות אירופה, שהורו ליותר מ-130 דיפלומטים רוסים לעזוב את שטחיהן. רוסיה הבטיחה כי תפעל בהתאם, אך טרם החליטה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully