וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסעות להפגנת הענק על הכוונת: צה"ל מאיים על חברות האוטובוסים

28.3.2018 / 20:09

מתאם פעולות הממשלה בשטחים התראיין לערוץ הטלוויזיה "אל-חורה" בנוגע להכנות להפגנות והפרות הסדר הצפויות ביום שישי הקרוב. אלוף מרדכי סיפר כי בצה"ל הזהירו את חברות האוטובוסים שיסיעו אנשים למוקדים הנפיצים מפני צעדים שינקטו נגדן

צילום: ערוץ "אל-חורא"

אלוף יואב מרדכי התראיין היום (רביעי) לערוץ הטלוויזיה "אל-חורה" בנוגע להכנות ליום האדמה הצפוי ביום שישי הקרוב. מרדכי אמר כי "התגובה הישראלית תהיה קשה ולא רק כלפי מפגינים. כל האופציות על השולחן". הוא סיפר שבצה"ל יצרו קשר עם יותר מ-20 חברות אוטובוסים בעזה שקיבלו כספים מחמאס על מנת להסיע את האנשים להפגנות האלימות, והזהירו אותם שינקטו צעדים אישיים נגד בעלי החברות.

עלאא חלבי , קצין תיאום של צה"ל במעבר ארז, הוקלט בשיחה עם אחד מבעלי חברות ההסעות: "קיבלנו מידע שחברתך תסיע תושבים לאזור הגדר ביום שישי. בצה"ל רואים בזה מעשה מסוכן ומדגישים שכל אזרח שיתקרב לגדר יסכן את חייו". הוא הוסיף כי "אנו רואים בחומרה את השתתפות חברתך ביום זה ומודיעים לך כי אתה ובני משפחתך תישאו באחריות באופן אישי - מגוון הקלות שקיבלת בעבר, כמו הכנסת סחורות, לא יהיו תקפות יותר בעתיד".

עוד בוואלה! NEWS:
שופט עליון לשעבר בארה"ב: לבטל את התיקון המאפשר לשאת כלי נשק
עיטור המופת הוענק ללוחם ממערך המבצעים המיוחדים באגף המודיעין
עוד חדירה לשטח ישראל: פלסטיני נעצר בחוף זיקים

אלוף יואב (פולי) מרדכי בראיון לערוץ הטלוויזיה, אל -חורה. -, מערכת וואלה! NEWS
"כל האופציות על השולחן". אלוף מרדכי (צילום מסך)/מערכת וואלה! NEWS, -
מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, הלוויית תא"ל מוניר עמאר, כפר ג?וליס. 27 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
"מתכוונים לעשות הכל כדי למנוע הפגנות אלימות וטרור". אלוף מרדכי (צילום: אדריאן הרבשטיין)/אדריאן הרבשטיין

בנוגע להתרחשויות העתידיות ביום שישי אמר מרדכי כי "את ההפגנות אני מכנה 'הפגנות אנרכיה' ולא 'יום האדמה'. אנו ננקוט בצעדים קשים ונוקשים נגד כל ניסיון של מפגינים להגיע ולנסות לפגוע בגדר הביטחון או שינסו לפרוץ לתוך שטח ישראל". לשאלת המראיין האם ינקטו צעדי ענישה נגד בכירים בעזה, השיב אלוף מרדכי כי "אנחנו מתכוונים לעשות הכול כדי למנוע הפגנות אלימות וטרור".

מרדכי הדגיש כי חמאס נחל כישלון במגוון תחומים ובהם הכלכלה, ניהול תקין של עזה, הסכם הפיוס והמערך הצבאי-טרוריסטי שיצר. בתוך כך ובהתייחס לשאלת המראיין בנוגע לוועידות שבהן השתתף המתאם כדי לאסוף כסף למען עזה, השיב מרדכי כי "הוועידות שבהן השתתפתי בקהיר, בריסל, והחשובה מכולן בבית הלבן, הן ועידות חשובות בשל כישלונו של חמאס שהשקיע את כל המיליונים שלו מתחת לאדמה, במנהרות".

בהמשך עלתה השאלה באשר למידע אודות הכסף שנכנס לרצועת עזה לטובת הארגונים החמושים השונים ברצועה. לדבריו של אלוף מרדכי: "יש לנו מידע שלפיו חמאס - שמבין שכל האופציות שלו נסגרו - מנסה לפתוח קו ישיר עם טהראן, עם האיראנים, כדי להבריח כסף וסיוע שמגיע לתוך הרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully