וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מומחים לא הצליחו להוכיח שהגז שפגע במרגל יוצר ברוסיה

מנהל מכון המחקר של משרד ההגנה הבריטי אמר לדיילי מייל כי יש צורך בנתונים נוספים כדי לקבוע את מקורו של גז העצבים. הוא הוסיף כי הוא מעריך שרק למדינה יש את היכולת לייצר גז מסוג זה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מומחים בריטים שבדקו את גז העצבים ששימש להרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יוליה לא הצליחו להוכיח שהוא יוצר ברוסיה. מנהל מכון המחקר של משרד ההגנה הבריטי, גארי אייטקנהד, אמר היום (שלישי) לדיילי מייל כי בבדיקה לא הצליחו לאתר את מקורו של גז העצבים "נוביצ'וק" שפגע בסקריפל. הוא שלל את טענות רוסיה כי ייתכן שהגז יוצר במעבדות משרד ההגנה.

אייטקנהד הוסיף כי המומחים מעריכים שרק למדינה יש את היכולת לייצר גז מסוג זה, אך כדי לקבוע את מקורו יש צורך בנתונים נוספים. בריטניה האשימה את רוסיה באחריות להרעלת המרגל הכפול לפני כחודש בסולסברי. מוסקבה מכחישה כל קשר למקרה.

על פי המשטרה הבריטית, סקריפל ובתו נחשפו לגז העצבים שהרעיל אותם עוד בביתם. הריכוז הגבוה ביותר של הגז נמצא בדלת הקדמית של ביתם בעיר סולסברי. המשטרה מסרה עוד כי החקירה תתמקד בביתם של השניים, אך הדגישה כי הסיכון לתושבים נמוך. עקבות של גז העצבים אותרו באתרים נוספים בעיר, אך היו אלו ריכוזים נמוכים.

לקריאה נוספת
רוסיה: ארה"ב ובריטניה רוצות לקחת את המונדיאל מאתנו
התגובה הרוסית מחריפה: יותר מ-50 דיפלומטים בריטים נוספים יגורשו
גז עצבים על הדלת הקדמית: כך הורעל המרגל הרוסי בבריטניה

המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
סקריפל ובתו

בעקבות ניסיון החיסול של סקריפל ושל בתו יוליה, הידרדרו היחסים בין לונדון למוסקבה לשפל היסטורי. הממלכה החליטה על שורת צעדים להענשת רוסיה. בין היתר, גירשה בריטניה 23 דיפלומטים רוסים והחליטה כי משפחת המלוכה וכן חברי הממשלה יחרימו את המונדיאל. שר החוץ בוריס ג'ונסון השווה בין משחקי גמר הגביע העולמי ברוסיה לבין אולימפיאדת ברלין שאירחה גרמניה הנאצית ב-1936, וחבר פרלמנט מהאופוזיציה קרא לדחות את המונדיאל או להעבירו. עם זאת, אין סימנים בשלב זה לכך שנבחרת אנגליה תחרים את המשחקים, שיחלו ביוני ויסתיימו ביולי.

רוסיה האשימה את ארצות הברית ואת בריטניה בכך שהן מנסות למנוע ממנה לארח את המונדיאל בעקבות המשבר. בריאיון ממושך עם ערוץ טלוויזיה מקומי, אמרה דוברת משרד החוץ, מריה זחרובה, כי "מטרתן המרכזית היא לקחת את גביע העולם מחוץ לרוסיה". לדבריה, "הן ישתמשו בכל האמצעים, הן עסוקות רק בזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עובדים עוזבים עם מזוודות את שגרירות רוסיה בלונדון לאחר גירוש הדיפלומטים מצד בריטניה. 20 במרץ 2018. AP
עובדים עוזבים את שגרירות רוסיה בלונדון/AP

אל לונדון הצטרפו ארצות הברית, קנדה ושורה של מדינות אירופיות ועשרות דיפלומטים גורשו על ידי שני הצדדים. בסוף השבוע הודיעה מוסקבה כי על לונדון לקצץ בסך הכול 50 דיפלומטים מהמשלחת הדיפלומטית שלה לרוסיה, יותר מפי שניים ממספר הדיפלומטים הרוסים שגורשו מבריטניה.

ביום שישי עזבו כ-170 דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם את וושינגטון, בעקבות ההוראה של הנשיא דונלד טראמפ לגרש 60 דיפלומטים רוסים ולסגור את הקונסוליה הרוסית בסיאטל. מוסקבה, מצדה, גירשה מספר זהה של דיפלומטים אמריקנים משטחה והורתה על סגירת הקונסוליה האמריקנית בסנט פטרסבורג.

סקריפל נותר במצב אנוש אך יציב, אולם מצבה של בתו השתפר ועתה היא נמצאת בהכרה ומשוחחת עם הסביבה. משרד החוץ של בריטניה הודיע כי ישקול את הבקשה של רוסיה להיפגש עם יוליה, אזרחית המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully