וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב ובריטניה רוצות לקחת את המונדיאל מאתנו

דוברת משרד החוץ במוסקבה אמרה כי "מטרתן המרכזית" של וושינגטון ולונדון היא למנוע מהמדינה לארח את משחקי גמר הגביע העולמי שיתקיימו בקיץ הקרוב. זאת בעקבות הרעלת המרגל לשעבר על אדמת בריטניה, שבכיריה יחרימו את המשחקים. "הן ישתמשו בכל האמצעים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה מאשימה את ארצות הברית ואת בריטניה בכך שהן מנסות למנוע ממנה לארח את המונדיאל בקיץ הקרוב, בעקבות המשבר שפרץ בינה לבין המערב אחרי הרעלת המרגל לשעבר סרגיי סקריפל. בריאיון ממושך עם ערוץ טלוויזיה מקומי, אמרה דוברת משרד החוץ, מריה זחרובה, כי "מטרתן המרכזית היא לקחת את גביע העולם מחוץ לרוסיה". לדבריה, "הן ישתמשו בכל האמצעים, הן עסוקות רק בזה".

בעקבות ניסיון החיסול של סקריפל ושל בתו יוליה בתחילת החודש שעבר, התדרדרו היחסים בין לונדון למוסקבה לשפל היסטורי. הממלכה החליטה על שורת צעדים להענשת רוסיה, שאותה היא מאשימה בשימוש בגז העצבים "נוביצ'וק", טענות שאותן מכחישה רוסיה.

בין היתר, גירשה בריטניה 23 דיפלומטים רוסים והחליטה כי משפחת המלוכה וכן חברי הממשלה יחרימו את המונדיאל. שר החוץ בוריס ג'ונסון השווה בין משחקי גמר הגביע העולמי ברוסיה לבין אולימפיאדת ברלין שאירחה גרמניה הנאצית ב-1936, וחבר פרלמנט מהאופוזיציה קרא לדחות את המונדיאל או להעבירו. עם זאת, אין סימנים בשלב זה לכך שנבחרת אנגליה תחרים את המשחקים, שיחלו ביוני ויסתיימו ביולי.

לקריאה נוספת בנושא
התגובה הרוסית מחריפה: יותר מ-50 דיפלומטים בריטים נוספים יגורשו
עין תחת עין: רוסיה מגרשת כ-60 דיפלומטים ממדינות המערב

שוטרים חולפים על פני הקמע הרשמי של המונדיאל בעיר רוסטוב, רוסיה, 31 בדצמבר 2018. רויטרס
שוטרים חולפים על פני הקמע של המונדיאל בעיר רוסטוב/רויטרס

עשרות דיפלומטים גורשו על ידי שני הצדדים בשבועות האחרונים, ואתמול הודיעה מוסקבה כי על לונדון לקצץ בסך הכול 50 דיפלומטים מהמשלחת הדיפלומטית שלה לרוסיה, יותר מפי שניים ממספר הדיפלומטים הרוסים שגורשו מבריטניה.

ביום שישי עזבו כ-170 דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם את וושינגטון, בעקבות ההוראה של הנשיא דונלד טראמפ לגרש 60 דיפלוטמים רוסים ולסגור את הקונסוליה הרוסית בסיאטל. מוסקבה, מצדה, גירשה מספר זהה של דיפלומטים אמריקנים משטחה והורתה על סגירת הקונסוליה האמריקנית בסנט פטרסבורג.

סקריפל נותר במצב אנוש אך יציב, אולם מצבה של בתו השתפר ועתה היא נמצאת בהכרה ומשוחחת עם הסביבה. משרד החוץ של בריטניה הודיע כי ישקול את הבקשה של רוסיה להיפגש עם יוליה, אזרחית המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully