וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין תחת עין: רוסיה מגרשת כ-60 דיפלומטים ממדינות המערב

30.3.2018 / 17:15

מוסקבה הורתה לנציגים של 23 מדינות שהצטרפו למהלך של וושינגטון ולונדון נגדה על גירוש מספר זהה של דיפלומטים. זאת בעקבות המשבר סביב הרעלת המרגל לשעבר על אדמת בריטניה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה הכריזה היום (שישי) על גירוש כ-60 דיפלומטים מ-23 מדינות, שנקטו צעד דומה בתחילת השבוע בעקבות הרעלת המרגל הרוסי לשעבר ובתו בבריטניה. מוסקבה הזהירה כי היא שומרת לעצמה את הזכות לפעול נגד ארבע מדינות נוספות שהצטרפו למהלך נגדה, כחלק מהחרפת המשבר מול המערב.

רוסיה אמרה כי היא מגיבה לדרישות חסרות הבסיס, כלשונה, מצד אותן מדינות - הכוללות את גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, אוקראינה, אוסטרליה, פולין, הולנד, קנדה, דנמרק, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, צ'כיה, קרואטיה, מולדובה, מקדוניה, רומניה, אירלנד, אלבניה ושלוש המדינות הבלטיות - לגרש את הדיפלומטים שלה. זאת אחרי שהן הצטרפו ללונדון ולוושינגטון בהענשת מוסקבה על השימוש בגז עצבים נגד סרגיי סקריפל ובתו יוליה - טענות שהיא מכחישה בתוקף.

בחמישי, הורתה רוסיה על גירוש 60 דיפלומטים אמריקנים ועל סגירת הקונסוליה האמריקנית בסנט פטרסבורג, בפעולת תגמול על גירוש הדיפלומטים הגדול ביותר מאז המלחמה הקרה. ההכנות לסגירת הקונסוליה נראו היום כבר בשטח, כשמשאיות הובלה עשו את דרכן אל המתחם ומחוצה לו.

עוד בוואלה!NEWS:
הפלסטינים: 7 נהרגו בעימותים בגבול עזה; צה"ל: "מזהים נסיונות לבצע פיגועים"
יוצאים לסדר? צפו במפת הפקקים המלאה לערב החג
צרפת הביעה תמיכה בכורדים בסוריה - והרתיחה את טורקיה: "תומכת בטרור"

דיפלומטים רוסים ובני משפחותיהם עוזבים את בריטניה בעקבות התקפת הריגול 20 במרץ 2018. רויטרס
גירוש הדיפלומטים הרוסים מבריטניה/רויטרס

מאז שעות הבוקר, זימנה רוסיה את שגרירי ונציגיהן הבכירים של מרבית המדינות הנוספות שגירשו דיפלומטים רוסים, והודיעה להם כי מספר דומה של דיפלומטים שלהן יגורש בחזרה. על אף שכבר השיבה לבריטניה על גירוש 23 הדיפלומטים הרוסים בצעד דומה משל עצמה, שגריר הממלכה זומן אף הוא לשיחה.

לפי משרד החוץ במוסקבה, לורי בריסטוו עודכן בכך שללונדון ניתן חודש אחד בלבד לקצץ בגדולה של המשלחת הדיפלומטית הבריטית לרוסיה ולהתאימה לגודל של המשלחת הדיפלומטית הרוסית בלונדון.

דוברת משרד החוץ בלונדון לא אמרה כמה דיפלומטים בריטים יושפעו מכך, אך אמרה כי התגובה של רוסיה מצערת וכי מוסקבה גרמה להפרה חמורה של החוק הבינלאומי, כשניסתה לחסל את סקריפל ועשתה שימוש בנשק כימי, בפעם הראשונה מאז מלחמת העולם השנייה שבה נעשה שימוש כזה על אדמת אירופה.

ההרעלה, שאירעה בעיר סולסברי, איחדה את רוב מדינות המערב לפעול נגד מדיניותו של הנשיא ולדימיר פוטין, כולל את ממשלו של דונלד טראמפ, שקיווה לשפר את היחסים בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully