וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת הביעה תמיכה בכורדים בסוריה - והרתיחה את טורקיה: "תומכת בטרור"

מקרון נפגש עם נציגים מהכוחות הכורדיים והודה להם על תרומתם למאבק בדאעש. ארדואן ובכירים אחרים באנקרה זעמו על התמיכה של פריז בכוח שאותו הם מגדירים ארגון טרור ודחו את הצעות התיווך שלה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת עמנואל מקרון הציע לתווך בין טורקיה לבין הכורדים בצפון סוריה, אך באנקרה דחו זאת היום (שישי) על הסף והאשימו את פריז בתמיכה בטרור. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אף הצהיר כי בקרוב ימשיך המבצע הצבאי נגד הכורדים לאורך הגבול, עד לעיראק, כולל בעיר שבה מוצבים כוחות משורות הקואליציה האמריקנית.

מקרון נועד אמש עם נציגים מהכוחות הסוריים הדמוקרטיים, קואליציה של ארגוני מורדים המורכבת בעיקר מהמיליציה הכורדית (YPG). הוא הביע תקווה לדיאלוג בינם לבין טורקיה, הרואה במיליציה ארגון טרור בשל קשריו למחתרת ה-PKK.

כוחות כורדיים בעצרת בחסכה, צפון סוריה, 23 בינואר 2018. רויטרס
נתמכים ע"י ארה"ב. לוחמים בכוחות הסוריים הדמוקרטים בחסכה/רויטרס

לפי ארמון האליזה, מקרון הודה להם על "הקרבתם ותפקידם המכריע" במאבק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הכוחות הסוריים הדמוקרטיים נתמכים על ידי הקואליציה האמריקנית, והם סייעו בהדיפת הארגון הקיצוני משטחים נרחבים בסוריה במהלך השנה החולפת. ארצות הברית וצרפת חימשו ואימנו את הכוחות, וארצות הברית אף תומכת בטענה של ה-YPG שהיא אינה קשורה באופן ישיר ל-PKK, המוגדר גם בארצות הברית ארגון טרור.

מקרון הבטיח כי צרפת תתמך ב"ייצוב" של אזור הביטחון בצפון-מזרח סוריה, כדי למנוע מדאעש לבסס מחדש את כוחו. גורמים כורדיים אמרו כי מקרון הבטיח לשלוח כוחות נוספים לאזור, אך פריז הדגישה כי אין בכוותה לפתוח בפעולות צבאיות באזור מחוץ למסגרת של הקואליציה הבינלאומית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נשיא טורקיה ארדואן, 30 במרץ 2018. רויטרס
מביע צער על עמדת צרפת. ארדואן, היום/רויטרס

הפגישה בין מקרון לנציגים הכורדים נתקלה בהתנגדות גורפת מצד ארדואן, שאמר היום כי צרפת מאמצת גישה שגויה כלפי סוריה והוסיף: "אנחנו מקווים שזאת תוצאה של תפיסות שגויות".

עוזרו של ארדואן, איברהים קלין, אמר כי "אנחנו דוחים כל ניסיון לקדם 'דיאלוג', 'קשר' או 'תיווך' בין טורקיה לבין ארגוני הטרור הללו". הוא אמר כי מדינות צריכות "לנקוט עמדה ברורה נגד כל סוגי הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully