וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מזהירה את בריטניה בשל הרעלת המרגל: אתם משחקים באש

6.4.2018 / 0:10

במהלך דיון במועצת הביטחון, אמר השגריר הרוסי כי לונדון "תצטער" על כך שהיא מאשימה את מוסקבה באחריות לניסיון החיסול של סרגיי סקריפל בגז עצבים. השגרירה הבריטית השיבה: "אנחנו לא מסתירים דבר, אך נראה שלרוסיה יש ממה לפחד"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה הזהירה אמש (חמישי) את בריטניה במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם כי היא "משחקת באש" כשהיא מאשימה אותה באחריות להרעלת המרגל ובתו. אמרנו לעמיתינו הבריטים כי הם 'משחקים באש' והם יצטערו על כך", אמר שגריר רוסיה באו"ם, ואסילי נבנזיה, במהלך הדיון שכונס לבקשת מוסקבה.

"לרוסיה אין זכויות יוצרים על 'נוביצ'וק' למרות השם הרוסי הברור שלו", טען השגריר הרוסי, שהאשים את ארצות הברית ואת בריטניה בייצור גז העצבים ששימש לטענת לונדון להרעלת סרגיי סקריפל ובתו יוליה בחודש שעבר. "אנחנו לא עשינו זאת".

לקריאה נוספת על הפרשה
ראש הביון הרוסי: קרובים ל"משבר טילים" חדש עם המערב
בתו של המרגל הרוסי שהורעל מדברת לראשונה: "מתחזקת מדי יום"

שגריר רוסיה באו"ם מציג את הספר אליס בארץ הפלאות במהלך דיון במועצת הביטחון, 6 באפריל 2018. רויטרס
הצגה דיפלומטית. שגריר רוסיה אוחז בספר אליס בארץ הפלאות בדיון במועצת הביטחון/רויטרס

שגרירת בריטניה באו"ם, קארן פיקס, אמרה כי פעולותיה של הממלכה הן בשקיפות מלאה והבטיחה לעדכן את 15 חברות המועצה בהתקדמות החקירה. "אין לנו דבר להסתיר, אך אני סבורה שלרוסיה יש משהו לפחד ממנו", אמרה.

בתום הדיון, הקריא נבנזיה קטע מהספר "אליס בארץ הפלאות", שבו מתואר משפט שבמהלכו דורשת המלכה לקבוע את העונש בטרם גזר הדין. "האם זה מזכיר לכם משהו?", אמר. פירס השיבה לו: "יש ציטוט טוב נוסף מהספר - 'לפעמים אני מאמינה בשישה דברים בלתי-אפשריית לפני ארוחת הבוקר', כך שאני חושבת שהציטוט הזה הוא ההולם ביותר לעמיתי הרוסי".

זהו העימות הדיפלומטי השני שעורכות שתי המדינות בגוף בינלאומי בתוך יומיים. ביום רביעי, במהלך דיון מיוחד של הארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי, קראה רוסיה לחקירה משותפת של ההרעלה, אך זו נפלה בהצבעה.

"לאפשר למדענים רוסים להשתתף בחקירה, כשבסבירות גבוהה הם אלו האחראים לפשע שהתרחש בסולסברי, יהיה דומה למצב שבו הסקוטלנד יארד יזמין את פרופסור מוריטרי", אמרה פירס לכתבים לפני הדיון במועצת הביטחון, כשהיא מתייחסת לדמות מסדרת "שרלוק הולמס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
המרגל הרוסי לשעבר סרגיי סקריפל ובתו יולה.
עדיין לא התאושש. סקריפל ובתו

סקריפל, שהורשע בעבר בבגידה ברוסיה, ובתו יוליה, הורעלו בתחילת החודש שעבר בעיר סולסברי שבדרום-מערב אנגליה, ומאז הם מאושפזים בבית חולים.

אתמול דיברה יוליה בת ה-33 לראשונה, עם התאוששותה המרשימה, אך לא מסרה פרטים נוספים על התקרית שגרמה למשבר חמור בין לונדון למוסקבה. היא גם לא פירטה על מצבו של אביה בן ה-66, שנותר מורדם ובמצב אנוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully