וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הביון הרוסי: קרובים ל"משבר טילים" חדש עם המערב

4.4.2018 / 22:55

סרגיי נארישקין אמר כי היחס של ארה"ב למוסקבה מצביע על תחילתה של מלחמה קרה נוספת, ברקע המשבר סביב הרעלת המרגל בבריטניה: "הייתה זו פרובוקציה אכזרית של ארה"ב ושל בריטניה". הצעת רוסיה לחקירה משותפת של ההרעלה נדחתה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ראש סוכנות הביון של רוסיה, סרגיי נארישקין, הזהיר היום (רביעי) מפני "משבר טילים" חדש עם המערב, כשאמר שייתכן שהחלה מלחמה קרה חדשה בשל פעולותיה של ארצות הברית. הוא האשים את סוכנויות הביון האמריקניות והבריטיות בהרעלת המרגל לשעבר סקריי סקריפל, שגרמה להתדרדרות דרסטית ביחסים בין הצדדים.

"ארצות הברית קיבעה את המאבק ב'איום הרוסי' הלא קיים", אמר במהלך כנס במוסקבה. "זה הגיע לכאלו פרופורציות ולבש מאפיינים כל כך אבסורדים כך שזה אפשרי לשוב ולדבר על הימים החשוכים של המלחמה הקרה".

לדבריו, "אפילו במקרה של סקריפל, שהיה פרובוקציה גרוטסטית שבוצעה באכזריות על ידי שירותי הביון האמריקניים והבריטיים, חלק מממשלות אירופה לא הלכו אחרי לונדון וושינגטון באופן עיוור, אלא בחרו לבדוק בזהירות מה שקרה".

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה: מומחים לא הצליחו להוכיח שהגז שפגע במרגל יוצר ברוסיה
רוסיה: ארה"ב ובריטניה רוצות לקחת את המונדיאל מאתנו

טראמפ ופוטין בועידה בויאטנם, 11 בנובמבר 2017. AP
טראמפ ופוטין/AP

ממשלת בריטניה האשימה את רוסיה באחריות לשימוש בגז עצבים נגד סקריפל ובתו בתחילת החודש שעבר, אך בקרמלין דוחים זאת. אתמול אמר מנהל מכון המחקר של צבא בריטניה כי המדענים לא הצליחו להוכיח את מקור הגז "נוביצ'וק", אך אלו מעריכים כי רק למדינה יש יכולת לייצר אותו.

בצל המשבר, ניסתה רוסיה לקדם חקירה משותפת בארגון הבינלאומי למניעת נשק כימי, אך הצעתה נדחתה. לטענת רוסיה, מספר המדינות שנמנעו בהצבעה מצביע על כך שלרבות יש ספק בטענות של בריטניה נגדה, והיא קראה לכינוס של מועצת הביטחון מחר כדי לדון בפרשת ההרעלה של סקריפל ושל בתו יוליה.

בריטניה אמרה כי ההצעה של רוסיה קיבלה רק שישה קולות וכינתה אותה "סוטה". ההצבעה התקיימה במהלך דיון מיוחד של המועצה המבצעת של הארגון, המונה נציגים מ-41 מדינות, לבקשת רוסיה, הדוחה את טענות מוסקבה. לונדון זימנה מומחים מהארגון כדי שאלו יסייעו לה לזהות את החומר הרעיל.

(עדכון ראשון: 10:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully