וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטר אסד נכנס לעיירה האחרונה של המורדים בפרברי דמשק

7.4.2018 / 12:45

כוחות המשטר נכנסו לדומא שבמערב רוטה בחסות תקיפות אוויריות כבדות של רוסיה. במקביל, השיחות עם המורדים על תנאי כניעתם קרסו. "המו"מ הסתיים בכישלון, פתרון צבאי הוא הפתרון היחיד"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

כוחות המשטר הסורי נכנסו אתמול (שישי) אל העיירה דומא שבמערב רוטה, העיירה האחרונה שבשליטת המורדים בפרברי דמשק - כך דיווחה הטלוויזיה הסורית הממלכתית. על פי הדיווח, התקדמות הכוחות התאפשרה בעקבות תקיפות אוויריות כבדות על העיירה. עוד דווח כי השיחות בין הצדדים הלוחמים קרסו.

מפקד כוחות הנאמנים לאסד אמר כי "המשא ומתן הסתיים בכישלון". הוא הוסיף כי "פתרון צבאי הוא הפתרון היחיד בדומא". כיבוש דומא יחתום את הניצחון הגדול ביותר של הנשיא בשאר אסד על המורדים מאז שנת 2016, ויחזק את מעמדו.

מבנים הרוסים בעיירה דומא, שבפרברי דמשק, סוריה, 30 בינואר 2018. רויטרס
הריסות בדומא/רויטרס

צילומים שפרסמה תחנת הטלוויזיה הממלכתית הסורית הראו ענני עשן עולים מהאזור שבו על פי הארגון הסורי לזכויות אדם תפסו מחסה עשרות אלפי בני אדם. לדברי הארגון, שני אנשים נהרגו ועוד 25 נפצעו ב-12 תקיפות אוויריות על העיירה. עוד נמסר כי ככל הנראה מטוסי הקרב שתקפו במקום הם מטוסים רוסיים. לדברי כוחות האופוזיציה בסוריה, יותר מ-20 איש נהרגו בתקיפות האוויריות.

בתקשורת הממלכתית דווח כי ילד נהרג ועוד 15 אזרחים נפצעו בהפגזות של ארגון המורדים הגדול במזרח רוטה, ג'יש אל-אסלאם, על שכונות מגורים בדמשק. על פי הדיווח, המורדים הפגיזו נקודת מעבר בין דומא לשכונות המגורים ואף ביצע תקיפות האוויריות על עיירה שבה מסתתרים עשרות אלפי אנשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הריסות בעיירה דומא שבמזרח רוטה בעקבות תקיפות צבא אסד. 9 במרץ 2018. רויטרס
הריסות בדומא/רויטרס

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי השיחות שניהל ארגון ג'יש אל-אסלאם על תנאי כניעתו מול רוסיה קרסו, לאחר שנדחתה הצעתו להישאר באזור ככוח ביטחון מקומי. בעקבות כך סירב הארגון לחתום על עסקה ולשחרר את בני הערובה שהוא מחזיק.

אלפי אנשים עזבו את דומא בשיירות לצפון בימים האחרונים, כולל מורדים ואזרחים פצועים, אך אנשי ג'יש אל-אסלאם לא היו בין העוזבים. הארגון דחה בעקביות את ההצעה לעזוב את דומא לאזורים הסמוכים לגבול עם טורקיה, ואמר כי מדובר במדיניות של העברת אוכלוסייה בכפייה על ידי אסד.

כוחות המשטר בגיבוי רוסיה פתחו במתקפתם במזרח רוטה בחודש פברואר האחרון. זו הייתה אחת ההתקפות האכזריות ביותר מאז שהחלה מלחמת האזרחים במדינה, ובה נהרגו יותר מ-1,600 אזרחים באזורים הנמצאים בשליטת המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully