וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים בהפגנות בעזה עלה לתשעה, בהם עיתונאי פלסטיני

על פי משרד הבריאות ברצועה יאסר מורתג'א שנורה באזור חאן יונס אתמול מת הלילה בבית החולים. בכלי תקשורת פלסטינים דווח כי נורה בזמן שלבש ווסט שעליו נכתב "עיתונות". בתוך כך דווח כי ישראל לא תתיר העברת צמיגים לעזה

תיעוד שהתפרסם בכלי תקשורת פלסטינים של פינוי העיתונאי שנורה:

מניין ההרוגים בהפגנות ברצועת עזה מול גדר המערכת עלה הבוקר (שבת) לתשעה, עם מותם של שניים מהפצועים אתמול - בהם העיתונאי יאסר מורתג'א שנורה בבטנו באזור חאן יונס. מורתג'א, בן 30 שעבד בסוכנות הידיעות "עין מדיה", פונה לבית חולים ברצועה, שם עבר ניתוח אך בשעות הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בכמה כלי תקשורת פלסטיניים הופצו תמונות וסרטונים שלו מפונה על אלונקה כשהוא לבוש בווסט ועליו הכיתוב "עיתונות". הרוג נוסף הוא נער בן 14, חוסיין מאדי, שאתמול ביקר מנהיג חמאס אסמאעיל הניה את משפחתו.

משרד הבריאות הפלסטיני כלל במניין ההרוגים הנוכחי גם מפגין שנפצע בהפגנות בשבוע שעבר ומותו נקבע הבוקר בבית החולים. על פי הודעה שנמסרה אמש בהפגנה אתמול נפצעו 1,356 בני אדם - בהם 35 באורח קשה. 399 מהם נפגעו מירי חי, 16 מירי כדורי גומי, 143 משאיפת גז ו-25 מרסיסים. היקף הפצועים דומה יחסית לזה שהיה בשבוע שעבר, אך מספר ההרוגים נמוך בכמחצית.

העיתונאי יאסר מורתג?א שנהרג בעזה מירי צה"ל, 7 באפריל 2018. מתוך טוויטר, מערכת וואלה!
נורה בזמן שלבש ווסט עיתונאים. מורתג'א/מערכת וואלה!, מתוך טוויטר

בדובר צה"ל מסרו כי הטענה שמורתג'א נהרג מירי חייליו אינה מוכרת וכי היא נבדקת. על פי הודעת הצבא תושבים בעזה הוזהרו בשבועות האחרונים מפני התקרבות לגדר, אך עשרות אלפים הגיעו לאזור "בהובלת חמאס". בתגובה שפרסם צה"ל נמסר עוד כי הכוחות בשטח "פועלים בהתאם להוראות ברורות המיועדות לתרחיש הנוכחי" וכי "צה"ל לא מכוון ירי לעבר עיתונאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מצרים וסעודיה יציעו לחמאס להפסיק המחאה בתמורה לפתיחת מעבר רפיח"

בהפגנה אתמול הבעירו הפלסטינים אלפי צמיגים בכמה מוקדים לאורך הגדר. האש העזה והעשן שעלה ממוקדי הבערה נועדו להסתיר את המפגינים וליצור "מיסוך" מול כוחות צה"ל לאורך הגבול, ובעיקר הצלפים שהוצבו בעמדות מעברה השני של הגדר. לצד החיילים הציב הצבא גם תותחי מים ומאווררים ענקיים ששימשו לפיזור העשן ולכיבוי הדליקות - על מנת לסכל את ניסיון המיסוך של המפגינים.

בתוך כך דיווח היום האתר הפלסטיני "אל-קודס" כי ישראל מסרה למשרד התחבורה ברמאללה כי היא תאסור להכניס לשטח הרצועה צמיגים עד להודעה חדשה. זאת, ברקע המשך המחאה על הגדר. על פי הדיווח כניסתן של ארבע משאיות שאושרה מראש בוטלה בשל ההחלטה.

מקור דיפלומטי במשרד החוץ בקהיר מסר היום לעיתון "בוואבת א-שרק", היוצא לאור בלונדון, כי מצרים וערב הסעודית מתכוונות להציע לחמאס לפתוח את מעבר רפיח באופן מלא בתמורה להפסקת ההפגנות והמחאה במסגרת "צעדת השיבה".

מחאת הצמיגים עימותים גבול רצועת עזה צה"ל, 6 באפריל 2018. ראובן קסטרו
כוחות צה"ל על הגדר מול המפגינים ברצועה, אתמול/ראובן קסטרו

דובר חמאס פאוזי ברהום בירך אמש את המפגינים שהגיעו לאזור הגדר ומסר כי "תהלוכת השיבה העבירה מסר מהעם שקיבל החלטה לפתוח במהפכה ולסלול את הדרך לחירותו, כמו גם לשבור את המצור ולהשיב לעצמו את זכויותיו. הדבר יימשך עד לתפנית בהיסטוריה במאבק מול הכיבוש". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את תגובת צה"ל ומסר כי הוא "מגנה בחריפות את מעשי ההרג והדיכוי של הכיבוש הישראלי מול הפגנות העם הפלסטיני".

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס העריך כי בהפגנה אתמול השתתפו כ-20 אלף פלסטינים בחמישה מוקדים. זאת, בהשוואה לכ-50 אלף שהגיעו אל אזור הגדר בשבוע שעבר. לדברי מנליס, "זה היה אירוע עצום עם לא מעט אלימות. היו שמונה אירועי זריקת מטען וכמה ניסיונות בקבוקי תבערה. היו גם כמה ניסיונות של חיתוך הגדר אך הם סוכלו וצה"ל עמד במשימה". הוא הוסיף כי לא היו נפגעים מקרב כוחות צה"ל וכי לא נרשמו חדירות לשטח ישראל בחסות ההפגנה.

"חמאס הקפיד על כמות האנשים שמגיעים לגדר וניסה למנוע אירוע שיוצא משליטה לכיוון הגדר", המשיך מנליס. "שולחים קדימה ילדים ומנצלים אותם. מי שגרר אותנו לימי השישי ומה שביניהם זה יחיא סינוואר והנהגת חמאס. ההרוגים הם על הראש שלהם". לדבריו, "התגובה הברורה בשבוע שעבר הבהירה לחמאס את הכללים. ראינו פעולה אקטיבית של התקרבות אנשים ששילמו להם כסף או פעילי טרור מוכרים. ראינו את הירידה בכמות המפגינים".

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully