וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ לשעבר: "להחרים את נאום נתניהו בטקס המשואות"

7.4.2018 / 0:27

בעקבות הסערה, כרמי גילון אמר כי ראש הממשלה נתניהו מעוניין לנצל את הרייטינג הגבוה לו זוכה טקס המשואות כדי לנצלו לצרכים פוליטיים. על ההחלטה לתת לנשיא הונדורס להדליק משואה אמר: "כמה נמוך אפשר לרדת"

עריכת וידאו: אביעד בללי

(בווידאו: ראיון טלפוני עם אלוף משנה במיל' דוד רוקני, 1 באפריל 2018)

ראש שירות הביטחון הכללי לשעבר כרמי גילון קרא אתמול (שישי) להחרים את טקס המשואות, זאת על רקע הכוונה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום במהלכו, בניגוד לשנים קודמות. "כל הצופים שרוצים להביע את מחאתם על הפיכת האירוע הממלכתי ביותר במדינה לרגל 70 שנות עצמאותנו לאירוע פוליטי של נתניהו, יכבו את הטלוויזיה או יעבירו ערוץ בזמן נאומו", אמר.

בשיחה עם וואלה! NEWS ראש השב"כ לשעבר הסביר כי אמר את הדברים הקשים כיוון שטקס הדלקת המשואות איחד מאז ומתמיד את עם ישראל. "זהו טקס מיוחד במינו", הסביר. "אני מתרעם שלוקחים לי כאזרח במדינה טקס ממלכתי שהכנסת כריבון של העם תמיד ניהלה אותו". עוד הסביר גילון כי זה היה טקס של הכנסת מפני שהכנסת מייצגת כל שדרות העם, "לא קואליציה ולא אופוזיציה".

עוד בוואלה!NEWS:
מחאת הצמיגים: "6 פלסטינים נהרגו מאש צה"ל, בהם נער בן 14"
בתפקיד מדריך הטיולים - לוחם מגלן: חיילים ליוו מטיילים בחג
בשל הכוונה לסגת מסוריה: "שיחה מתוחה בין טראמפ לנתניהו"

ראש השב"כ לשעבר  כרמי גילון במסיבת עיתונאים של בכירי מערכת הביטחון לשעבר למען שחרורו של גלעד שלי, אפריל 2011. אורי לנץ
ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון/אורי לנץ

"הטקס גם ייצר מסורת יפה", הוסיף. "אני, ילדיי ונכדיי צופים בו". היו שנים בהם גילון השתתף בטקס במסגרת תפקידיו הציבוריים, אך כיום צופה בו בטלוויזיה. "אפילו בתור ילד זוכר שהיינו שומעים את הטקס ברדיו, ואני חושב לקחו טקס חשוב, ייחודי, מסורתי והפכו אותו לעניין פוליטי".

בברכה ששלח למכריו ולחבריו לקראת החג, כתב גילון כי "לטקס המשואות יש את הרייטינג הגבוה בשנה והוא משודר בשלושת הרשתות הציבוריות. זו מחאה שאפשר למדוד ולקבל נתונים כמעט בזמן אמת. אם יעשו זאת כמה מאות אלפים יכול להיות לכך אפקט ציבורי מרשים. אנא הפיצו למכרים שלכם, חג שמח!".

בשיחה עמו, גילון הסביר כי אין בדבריו קריאה להחרים לחלוטין את הטקס אלא רק להחרים את נאומו המתוכנן של נתניהו. "חשוב מאוד לראות את הטקס, אבל לכבות את הטלוויזיה בחמש הדקות הנאום של ביבי נתניהו", אמר.

דבריו הקשים של ראש השב"כ לשעבר מגיעים על רקע
העימות בין שרת התרבות והספורט מירי רגב ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, סביב השתתפותו של הראש הממשלה בטקס השנה. כזכור שלשום פורסם, כי נתניהו החליט לנאום בטקס המשואות בערב יום העצמאות, למרות מחאת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ואיומו להחרים את הטקס. בשנים האחרונות שלח נתניהו ברכות מוקלטות לטקס בהר הרצל, בניגוד לנוהג הרווח עד לחזרתו ללשכת ראש הממשלה.

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדס, 18 בדצמבר 2017. רויטרס
ראש המדינה הזר הראשון שידליק משואה, נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז/רויטרס

גילון אף מתח ביקורת על ההחלטה לתת לנשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז להדליק משואה בטקס. "זאת בושה וחרפה למדינת ישראל", אמר. "גם את מי הביאו? לא ייאמן! מכל אומות העולם, הביאו את נשיא הונדורס, אדם שנוי במחלוקת, וזאת בושה, יש גבול כמה אפשר לרדת".

הרבה גבות הורמו לאחרת שנשיאו הונדורס אישר את הגעתו לישראל והשתתפותו בטקס הדלקת המשואות לרגל יום העצמאות ה-70. הרננדז יהיה ראש המדינה הזרה הראשונה שידליק בטקס הממלכתי. הוא יתלווה למדליקת המשואה מטעם המרכז לסיוע ושיתוף פעולה בינלאומי של משרד החוץ. הרננדז בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ הישראלי משנת 1992, והינו בוגר קורס ההכשרה של משרד החוץ הראשון שנבחר להיות ראש מדינה.

רגב עצמה בירכה את הנשיא מהונדורס, "אני שמחה וגאה שנשיא הונדורס שהינו בוגר הקורס יגיע לטקס ויתלווה למדליקת המשואה מטעם משרד החוץ".

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully