וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד מדריך הטיולים - לוחם מגלן: חיילים ליוו מטיילים בחג

6.4.2018 / 10:05

אלפי משפחות פקדו את מסלולי הטיולים בחול המועד, אלא שהפעם הצטרפו אליהם הלוחמים בפרויקט שבו הובילו קבוצות באתרי הטיול. "נהנינו מההדרכה ומהנופים", סיפרה משתתפת. "זה אירוע חשוב שמחבר אותנו עם האזרחים", סיפר קצין ביחידה

לוחמי יחידת מגלן מדריכים מטיילים בחול המועד. דובר צה"ל
הלוחמים מדריכים את האזרחים במסלול ליד ירושלים/דובר צה"ל

כבכל שנה, ישראלים רבים יצאו לטייל בשמורות הטבע ובמסלולים במהלך חג הפסח ובחול המועד. הפעם היו אלו חיילי יחידות מובחרות בצה"ל שהדריכו את המטיילים. "רצינו לחוש את הערכים ולשמוע על סיפורי הגבורה מלוחמי צה"ל", סיפרה צביה רוזנברג, שטיילה במהלך חופשת חול המועד יחד משפחתה בדרך בורמה ההיסטורית, כשמובילים את הטיול לוחמי צה"ל. במהלך ימי חול המועד וחופשת הפסח, הזמין צה"ל את הציבור לצעד עם אותם חיילים מהיחידות הלוחמות ב"נתיבי העצמאות והגבורה", בעקבות סיפורי המורשת ואתרי הקרבות ההיסטוריים ממלחמת העצמות.

"בתור משפחה שאוהבת לטייל, ראינו שצה"ל עושה פרויקט שכזה בשיתופו ישר נרשמנו. אני באה ממשפחה שכולה וכל פעם שאנחנו שומעים צה"ל אנחנו מאוד מחוברים לסיפורי הגבורה ורצינו לחוש את הערכים ואת סיפורי הגבורה. מאוד נהנינו גם מההדרכה וגם מהנופים. אני מאוד גאה להיות ישראלית", הוסיפה רוזנברג.

לוחמי יחידת מגלן מדריכים מטיילים בחול המועד. דובר צה"ל
הלוחמים למדו את מסלול הטיולים ואת הרקע האזורי/דובר צה"ל

המסלולים התחלקו בין הפיקודים השונים בצה"ל. בין המסלולים שנבחרו היו "הקרב על עמק הירדן" באזור צמח, "מליל הגשרים ועד מבצע בן עמי" באזור אכזיב, "שיירות פרצו אל העיר" ביזור ירושלים ומסלולים נוספים. המסלול "שיירות פרצו אל העיר" הינו המסלול אותו עשו לוחמי מלחמת העצמאות בדרך אל ירושלים. במהלך שלושת הימים טיילו במסלולים אלפי משפחות ומטיילים כשהם מקבלים הדרכה צמודה מלוחמים שבשבילם מדובר בשבירת שגרה ושינוי מהשמירות, המעצרים והאבטחה השוטפת.

סגן מפקד יחידת "מגלן", רב-סרן י', סיפר בשיחה עם וואלה!NEWS על שינוי השגרה בימי חול המועד, "היחידה הייתה אחראית על מסלול דרך השיירות, בעצם במהלך היום היינו, צוותים שלנו יחדים עם אזרחים שנרשמו דרך אתר האינטרט הצה"לי, טיילו לאורך מסלול שכלל בין היתר את דרך בורמה היסטורית ואת קרב נבי סמואל. מדובר ברכס הרים שנמצא מדרום לירושלים, שולט על כביש 1", סיפר רב-סרן י'. לדבריו, מדובר באירוע חשוב וערכי של החיבור בין האזרחים ללוחמים סביב הטיול המשותף והשיחה על הקרבות שהיו לאורך השנים באתרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי יחידת מגלן מדריכים מטיילים בחול המועד. דובר צה"ל
"היו לוחמים שעשו את אותם מסלולים כמה פעמים רק כדי לתת את מלוא תשומת לב לעוד קבוצה"/דובר צה"ל

לגבי התגובות שהגיעו מהשטח אמר כי "הגיעו 1,500 איש ועוד עשרות לוחמים, מתוך אמירה ברורה שהחיבור בין היחידה לציבור צריך להיות מוחשי ככל שניתן, התגובות בשטח היו בהתאם, היו לוחמים שלנו שעשו את אותם מסלולים כמה פעמים רק כדי לתת את מלוא תשומת לב לעוד קבוצה או משפחה שהגיע לטייל - מה שזה עשה להם מהמובן היה מאוד משמעותי, המשפחות היו מאוד מרוצות. החיבור הזה טוב". לדבריו של י', מסלול הסיור, קרוב גאוגרפית לאחד המסלולים שעוברת היחידה במהלך ימי ההכשרה שלה, "עמדו המפקדים ליד המסלול, ומדרום מתחילה הנסיגה עם האלונקות ומצפון עושים תרגיל מסכם, המרחב הזה לא זר, זר אולי בתצורה הזאת, אבל מאוד מוכר לנו מבחינת ההכשרות ותוואי השטח".

אתר נבי סמואל שוכן בגובה 885 מטרים מעל פני הים, ובסביבתו כמה דרכים מרכזיות חשובות - מעלה חורון, כביש 1, דרך גב ההר - מה שהופך אותו למקום בעל חשיבות אסטרטגית גבוהה מאוד. האתר מיוחס למקום המצאו של קברו של הנביא שמואל- על פי שלושת הדתות המונותאיסטיות, והיו סביב ציון הקבר: בית כנסת, כנסיה, ומסגד לאורך התקופות. בנוסף לאלה יש גם הרבה שרידים ארכאולוגיים מהתקופות השונות והשלטונות השונים שהיו במקום - מבצר צלבני ושרידי יישוב מתקופת הבית השני.

לוחמי יחידת מגלן מדריכים מטיילים בחול המועד. דובר צה"ל
הלוחמים והמטיילים במהלך החג/דובר צה"ל

במקום התנהלו שני קרבות של חטיבת "הראל" של הפלמ"ח - הראשון ב-1948 במהלך מלחמת העצמאות, כשלגדוד הרביעי - גדוד "הפורצים" של חטיבת הראל ניתנה המשימה להשתלט על משלט נבי סמואל- המשימה לא צלחה. הפעם הבאה שחטיבת הראל נלחמה במקום הייתה במלחמת ששת הימים, אז הצליחה להשתלט חטיבת הראל על אתר נבי סמואל.

בין המדרכים הצבאיים שליוו את המשפחות והמטיילים שהגיעו לקחת חלק במסלולים היתה גם רב"ט רותם פרלברגר, מש"קית הסברה בפיקוד מרכז, לה גם קשר משפחתי למסלול אותו העבירה במסגרת ההדרכה למטיילים, סבתא של רב"ט פרלברגר, מנורה אשכנזי, עלתה בשיירה האחרונה שעשתה את דרכה לירושלים בדרך בורמה כדי להביא אספקה לנצורי העיר.

פרלברגר סיפרה בהתרגשות כ, "סבתא היתה רכובה על המשוריינים והעבירה אספקה לתושבי העיר הנצורים, היא היתה רכובה על אותה כלים שעד היום רואים את השרידים בצידי הדרך לירושלים". במסגרת המסלול הנחתה רב"ט פרלברגר את קבוצות המטיילים באזור כפר נבי סמואל, וסיפרה על הקרבות שהתרחשו במקום, ומבחינתה זאת הייתה סגירת מעגל מרגשת.

רב"ט רותם פרלברגר וסבתה מנורה אשכנזי. באדיבות המצולמים, מערכת וואלה! NEWS
רותם וסבתה מנורה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המצולמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully