וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים ו-20 פצועים באירוע דריסה במערב גרמניה; הנהג התאבד

7.4.2018 / 21:37

כלי רכב מסחרי דהר לעבר מסעדה באזור העתיק של העיר מיניסטר ופגע במבלים שישבו מחוצה לה, ולאחר מכן ירה בעצמו למוות. הרשויות אמרו כי אין ראיות לכך שהיה זה טרור אסלאמי, אך המניע לא ברור. לפי דיווח מקומי, הדורס סבל מבעיות נפשיות

רויטרס

שני בני אדם נהרגו היום (שבת) ועוד 20 נפצעו בעיר מיניסטר שבמערב גרמניה כשכלי רכב מסחרי דרס הולכי רגל מחוץ למסעדה בעיר העתיקה, בטרם ירה בעצמו למוות - כך מסרו הרשויות, שהבהירו כי אין חשד לטרור אסלאמי, אולם המניע לא ברור. לפי אחד הדיווחים, הדורס, אזרח המדינה, סבל מבעיות נפשיות ולא היה מוכר למשטרה.

המכונית פגעה במבלים שישבו בשולחנות מחוץ למסעדת "גרוסר קיפנקרל", יעד פופולרי בקרב תיירים בעיר השוכנת במדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה.

שר הפנים המקומי, הרברט ראול, אמר לטלוויזיה הגרמנית כי אין "אינדיקציות לכך שהיה רקע אסלאמסטי" לאירוע הדריסה. לפי דובר המשטרה, האירוע החל בסביבות השעה 15:30 (לפי שעון מקומי) ובסיומו התאבד הנהג בתוך מכוניתו.

עוד בוואלה! NEWS:
שר הפנים החדש של גרמניה: האסלאם לא שייך למדינה
האיחוד האירופי על הרג המפגינים: "שאלות קשות על השימוש בכוח"
רגע לפני הסוף: עשרות אלפים נפרדו מהחופש בטיולים ברחבי הארץ

אירוע דריסה בעיר מינסטר שבגרמניה. -, מערכת וואלה! NEWS
המסעדה היא יעד פופולרי לתיירים. זירת הדריסה/מערכת וואלה! NEWS, -

לפי דיווח ב"פרנקפורטר אלמיין זייטונג", הדורס הוא ינס ר., בן 48, שהתגורר במרחק של שני קילומטרים מאזור הדריסה. ב"סודויטצ'ה זייטונג" דווח כי הדורס סבל מבעיות נפשיות. משרד הפנים המקומי לא הכחיש או אישר את הדיווח. ברשת ZDF דווח כי המשטרה סרקה את דירת מגוריו וכי לדורס היו קשרים עם ארגוני ימין קיצוני, אולם אין ראיות לכך שהוא היה פעיל ימין קיצוני בעצמו.

המשטרה אמרה כי החוקרים בודקים אפשרות שהיו חשודים נוספים שנמלטו מהזירה, אך אין להם הוכחות לכך. ב"בילד" דווח כי המשטרה מחפשת אחרי שני חשודים נוספים, בעקבות עדי ראיה שאמרו כי ראו שני אנשים מזנקים מחוץ לכלי הרכב. עוד דווח כי לדורס לא היה עבר פלילי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פיגוע דריסה  בעיר מינסטר שבמערב גרמניה 7 באפריל 2018. רויטרס
האזור נחסם לתנועה. כוחות בזירת הדריסה/רויטרס

מרטין ווייך, שלמד בעבר במינסטר, אמר לדר שפיגל כי הוא הגיע לעיר כדי לערוך קניות, אך לא יכול לשוב למכוניתו. "זה בלתי-נתפס שמשהו כזה יקרה במינסטר. זאת אחת הערים השלוות ביותר שאני מכיר", אמר.

התקרית אירעה ביום השנה לפיגוע הדריסה בשטוקהולם, שבו נהרגו חמישה בני אדם. היא אף הזכירה את פיגוע הדריסה בברלין בדצבמר 2016, אז נהרגו 12 בני אדם ממשאית שחטף מבקש מקלט מתוניסיה שהיה מזוהה עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הקנצלרית אנגלה מרקל מסרה לאחר הדריסה כי היא "מזועזעת". היא הוסיפה כי "כל דבר אפשרי נעשה כעת כדי לברר את העובדות ולתמוך בקורבנות ובמשפחותיהם".

נשיא צרפת עמנואל מקרון הביע את תנחומיו. "כל מחשבותיי עם קורבנות התקיפה במינסטר. צרפת חולקת את הכאב של גרמניה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

(עדכון ראשון 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully