וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים החדש של גרמניה: האסלאם לא שייך למדינה

16.3.2018 / 13:22

הורסט סיהופר הציג מדיניות תקיפה נגד מהגרים, בריאיון שעשוי להרגיז את מרקל שאך בקושי הקימה קואליציה חדשה. הוא אמר כי יפעל ליישום תכנית נרחבת לגירושים המוניים. "המוסלמים צריכים לחיות עמנו, לא נגדנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר הפנים החדש של גרמניה, הורסט סיהופר, אמר כי האסלאם לא שייך לגרמניה. דבריו בריאיון שפורסם היום (שישי) עשויים לשים אותו במסלול התנגשות עם הקנצלרית אנגלה מרקל, שמדגישה את הצורך לשלב מוסלמים בחברה.

במהלך הריאיון לבילד, הציג סיהופר מדיניות תקיפה ביחס להגירה, כחלק מניסיונה של הקואליציה החדשה והשברירית שהושבעה רק השבוע לבלום את התחזקות הימין הקיצוני. המפלגה "אלטרנטיבה לגרמניה" נכנסה לראשונה לבונדסטג בבחירות אשתקד והפכה לשלישית בגודלה והגדולה ביותר באופוזיציה.

"האסלאם לא שייך לגרמניה", אמר סיהופר, כשהציג עמדה סותרת לזו של נשיא גרמניה לשעבר כריסטיאן וולף, שעורר דיון ער ב-2010 כשאמר שהאסלאם הוא חלק מגרמניה. ב-2015, השמיעה מרקל עמדות דומות, בתקופה שבה התנועה נגד הגירה - פגידה - קיימה עצרות מחאה ברחבי גרמניה ובמקומות אחרים באירופה.

ממשלת גרמניה מעריכה כי בין 4.4 ל-4.7 מיליון מוסלמים חיים במדינה, רובם ממוצא טורקי. בנוסף לכך, חלק ניכר מיותר ממיליון המהגרים שהגיעו לגרמניה מהמזרח התיכון וממקומות אחרים בעולם ב-2015 כחלק מדיניות הדלת הפתוחה של מרקל אף הם מוסלמים.

טקס השבעת הממשלה החדשה של גרמניה, בהנהגת הקנצלרית אנגלה מרקל, 14 במרץ 2018. רויטרס
צרות בקואליציה. מרקל וממשלתה מושבעים, רביעי/רויטרס

סיהופר, חבר מפלגת הבת הבווארית של מפלגתה השמרנית של מרקל, שנמצאת מימין לה על המפה הפוליטית, אמר גם כי הוא יישם "תכנית על לגירושים מהירים". שר הפנים הבטיח לטפל בשורשי ההגירה ולסווג מדינות נוספות כ"בטוחות", כך שניתן יהיה לגרש במהירות רבה יותר מבקשי מקלט שנדחתה בקשתם.

"כמובן שהמוסלמים החיים כאן שייכים לגרמניה", אמר סיהופר לפני שהוסיף כי גרמניה לא צריכה לוותר על מנהגיה והמסורת שלה, שלדבריו הם נוצריים בבסיסם. "המסר שלי הוא: המוסלמים צריכים לחיות עמנו, לא מולנו או נגדנו", הדגיש.
סיהופר נחוש להוכיח כי מפלגתו מובילה קו תקיף נגד ההגירה, לפני הבחירות המחוזיות במדינת בוואריה, שבהן צפויה אלטרנטיבה לגרמניה להיכנס לראשונה לאסיפה המחוזית.

כחלק מההסכם הקואליציוני, הגוש השמרני והסוציאל-דמוקרטים הסכימו להגביל את ההגירה לגרמניה ולאירופה בכלל כדי למנוע את הישנות משבר הפליטים שפקד את היבשת ב-2015. הם הוסיפו כי הם לא צופים שהיקף ההגירה בשנה יהיה גבוה מ-180 אלף עד 220 אלף איש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מהגרים מוסלמים מתפללים במסגד בברלין, גרמניה, יולי 2016. AP
בין 4.4 ל-4.7 מיליון מוסלמים חיים בגרמניה/AP

בתגובה לדבריו, אמר אנדרה פוגנבורג, ראש מפלגת אלטרנטיבה לגרמניה במדינת סקסוניה שבמזרח גרמניה, כי סיהופר העתיק את מצעה של מפלגתו לקראת הבחירות בבוואריה באוקטובר הקרוב. "הוא לקח את המסר הזה מהמצע שלנו מילה במילה", אמר.

מפלגת הירוקים ומפלגת השמאל הקיצונית לינקה גינו את דבריו של שר הפנים, וחברת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית נטשה קונן אמרה לרשת N-tv: זאת הסתה בתקופה שבה אנו ממש לא צריכים זאת. מה שאנחנו צריכים אלו פוליטיקאים שיביאו לאיחוד בין האנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully