וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות שעשו את סוף השבוע

בשב"כ מרכזים מאמצים למציאת סייענים שעזרו לנשאת מלחם. נהרס בית המחבל שרצח את אהרן בנט והרב נחמיה לביא בעיר העתיקה בבירה. אלו הן הכותרות שעשו את סוף השבוע

בתום שבוע מצוד: המחבל מהפיגוע בת"א חוסל בערערה

כוחות ימ"מ חיסלו אתמול (שישי) בערערה את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לפני שבוע. המחבל נשאת מלחם בן ה-29 מהיישוב ערה חוסל בשכונה דהאראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. נורו לעברו ארבעה כדורים ואחד מהם פגע בראשו והביא לחיסולו. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "צריך להעביר מסרק על ערערה, לאתר כלי נשק ולטפל בגורמים קיצוניים. נשאת מלחם לא פעל בחלל ריק".

בשלושת הימים האחרונים התנהל מרדף באזור ואדי ערה, לאחר שהתגלה מידע לגבי מקום מסתורו של מלחם. בנוסף לכך, נמצא דבר מה שניתן היה להוציא ממנו דגימת DNA שלו. ביומיים האחרונים רוכזו מאמצי החיפוש בערערה ובבאקה אל-גרבייה, והבוקר הגיע מידע שהצביע על כך שהמחבל נמצא באזור ביתה הישן של משפחתו בערערעה.

מהגעתו לוואדי ערה לפני שבוע ועד ל"ידיעת הזהב": כך חוסל המחבל

אחרי שבוע של מצוד ממושך, שכלל סריקות נרחבות בתל אביב ובצפון הארץ, הצליחו כוחות הביטחון להגיע לנשאת מלחם. הסגר סביבו החל להתהדק עוד ביום שלישי, בזמן שהמפכ"ל רוני אלשיך ביקר בכרמיאל והבהיר כי ניתן להוריד את מפלס המתיחות מאזור גוש דן. באותו יום הם מצאו פרט באזור ואדי ערה, שממנו הפיקו דגימת DNA שעזרה להם להתחקות אחרי תושב ערה שרצח שלושה בני אדם.

הערב נודע כי מלחם הגיע לוואדי ערה כבר ביום שישי שעבר, זמן קצר לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף. כמו כן, ביממה האחרונה נעצרו חמישה בני אדם בחשד שסייעו לו, ובמשטרה צופים מעצרים נוספים בזמן הקרוב.

בימים האחרונים, הגיעו כמה עדויות להימצאותו של מלחם בבאקה אל-גרביה שבמשולש ואף נעשו פניות לרשות הפלסטינית, אחרי שחצה לכיוון השטחים ושהה בבאקה א-שרקיה. כוחות הביטחון פשטו על מתחמים שונים באזור והוא ככל הנראה הצליח לחמוק מהם כשהוא לבוש בגדים שחורים.

בדלי סיגריות ושאריות אוכל: תיעוד ממקום מסתור של המחבל

יממה לאחר שאותר וחוסל נחשפו תמונות ראשונות מאחד הבתים בערערה שבו הסתתר המחבל. נשאת מלחם בן ה-29 מהיישוב ערה חוסל בתום שמונה ימי מצוד בשכונה דהאראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. לדברי בני משפחתו ושכנים המתגוררים בסמוך למקום, הבית שייך לדודתו השוהה במוסד סיעודי זה שנה וחצי.

דירת המסתור נמצאת בסמוך לבית מגוריו הקודם של מלחם. בהמשך הרחוב ישנם קופת חולים ומסגד. כוחות הביטחון פרצו לדירה במהלך החיפושים אחרי מלחם ונראה כי בתוך הבית שהה אדם אחד לפחות בימים האחרונים. לדברי התושבים, מלחם הסתתר בבית דודתו בזמן שכותר על ידי כוחות הביטחון. לטענתם, למרות הכוחות הרבים שהיו במקום, מלחם הצליח להימלט בין הבתים ונורה רק כמאה מטרים משם.

לאחר החיסול: בשב"כ מרכזים מאמצים באיתור הסייענים של מלחם

זמן קצר לאחר חיסולו של נשאת מלחם, טענו כמה מהתושבים כי הוא "לקח איתו את סודותיו לקבר". עם זאת, גורמים במערכת הביטחון תמימי דעים בהערכה כי בזמן הקרוב התמונה תתבהר, וניתן יהיה להצביע באופן ודאי על המניע שהביא אותו לבצע את פיגוע הירי.

כמו כן, בשב"כ עומלים על פתרון שאלת הסייענים: מי סייע למלחם להסתתר, מי הביא לו מזון ובגדים חדשים וכיצד הוא הצליח לעבור ממקום מסתור אחד לשני מבלי שייחשף. ההערכה כעת היא כי חשיפה לתכנים קיצוניים, ככל הנראה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שימשו לו השראה לפעילותו, אולם מסתמן כי הוא לא פעל בגיבוי תשתית ארגונית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

משפחת המחבל: "נקבור אותו לצד בן הדוד שנהרג מירי שוטר"

בכפר ערה הקימו הבוקר בני משפחתו של המחבל נשאת מלחם, שאותר אתמול בתום שמונה ימי מצוד וחוסל, סוכת אבלים. משפחת מלחם עדיין מתעקשת שהירי בבר "הסימטא" בדיזנגוף לא היה פיגוע, אלא אירוע פלילי על רקע בעיות נפשיות. "נכון שהמקרה של נשאת הוא קשה ומתייחסים אליו כאל טרוריסט, אבל המשפחה איבדה בן", אמר קרוב משפחה. "כל אימא בוכה על הבן שלה, גם אם הוא יצא ילד לא מחונך ועשה צרות לאורך כל השנים, עדיין הוא בן שלהם".

קרוב המשפחה הוסיף כי "הסיפור של משפחת מלחם עוד לא נגמר עם החיסול של נשאת, יש עוד בני משפחה במעצר ואולי יישארו שם שנים. אי אפשר לדעת מי עשה מה ומה השב"כ יודע, זה כתם גדול למשפחה, לוואדי ערה ולערביי ישראל. יש סודות שנשאת לקח לקבר ולא נדע לעולם מי עזר לו ולמה עשה בכלל את המעשה הזה".

3 חודשים אחרי הפיגוע בי-ם: נהרס בית המחבל שרצח שני ישראלים

דובר צה"ל הודיע הלילה כי הצבא, בשיתוף משמר הגבול, הרס את בית משפחת המחבל מוהנד שפיק חלבי, בכפר סורדא באזור רמאללה. במהלך הריסת המבנה נפתחה אש לעבר הכוחות, ממנה לא היו נפגעים. במקום גם התפתחו הפרות סדר אלימות, שאחריהן הגיב צה"ל בירי חי, שממנו נפצעו שלושה פלסטינים באורח קל עד בינוני.

חלבי, בן 19, ביצע באוקטובר האחרון את פיגוע הדקירה בשער האריות בירושלים, שבו נרצחו אהרן בנט והרב נחמיה לביא ונפצעו שניים אחרים. הוא נורה למוות בזירה.

אחרי שנמלט דרך הביוב ומרדף מכוניות: ברון הסמים המקסיקני הוחזר לכלא

ברון הסמים חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס אתמול ונשלח חזרה לאותו בית כלא שממנו נמלט בחודש יולי. אתמול פשטו כוחות הביטחון על הבית שבו הסתתר גוזמן, ראש קרטל הסמים "סינלואה", בעיר לוס מוצ'יס במדינת סינלואה שבצפון-מערב מקסיקו. בפשיטה נהרגו חמישה מאנשיו ושישה נוספים נעצרו. גוזמן עצמו ברח מהבית דרך תעלות הביוב ונמלט מהמקום ברכבו. הוא נתפס בתום מרדף בצפון העיר.

אחרי שנלכד הוצג גוזמן לכלי התקשורת במדינה כשהוא לובש בגדי ספורט כחולים. כוחות מיוחדים של הצבא הובילו אותו למסוק שהחזיר אותו לכלא שממנו נמלט כשהוא כבול באזיקים. באמצע הדרך עצרו אותו והפנו את פניו לכתבים שהיו במקום, כדי שיוכלו לתעד את הבעת פניו.

ניסיון פיגוע בבקעת הירדן: שני מחבלים תקפו חיילות - ונורו למוות

שני פלסטינים הגיעו הבוקר למחסום בקעות שבבקעת הירדן וניסו לדקור חיילות ששהו במקום. חיילי גדוד אריות הירדן, שאבטחו את המחסום, ירו לעברם ופגעו בהם. צוות רפואי טיפל במחבלים במקום, אולם זמן קצר לאחר מכן נקבע מותם. המחבלים זוהו מאוחר יותר כעלי מוחמד אבו מריים מהכפר ג'דיידה וסעיד ג'ודה אבו אלופה מהכפר זאוויה-ג'נין שבגזרת יריחו.

בפעם השנייה ביומיים: ירי לעבר תיירים במצרים

חמושים פתחו אמש באש לעבר מלון בעיר הנופש ררדקה שבמזרח מצרים, ששוכנת לחוף הים האדום. על פי מקורות ביטחוניים התוקפים הגיעו למלון, שבו משתכנים לרוב תיירים זרים, דרך הים. שני תיירים, אזרחי דנמרק וגרמניה, נפצעו. אחד משני המחבלים, שנשאו דגלי דאעש, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון והשני נפצע. על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית, אחד מהמחבלים נשא על גופו חגורת נפץ.

שלשום חמושים רכובים על אופנוע ירו לעבר אוטובוס של תיירים ערבים-ישראלים בקהיר, בכניסה לבית המלון "ברסלו" שבאזור גיזה, בכביש המוביל לפירמידות המפורסמות. לא היו נפגעים מהירי, אולם נזק נגרם לבית המלון ולאוטובוס. חאלד שלבי, מנהל מחלקת החקירות במשטרת גיזה, טען בדברים שאמר לעיתון "אל-יום א-סאביע" כי "לא מדובר בטרור, אלא באירוע פלילי כתוצאה מסכסוך בין היורים לבין אחד מעובדי המלון". עם זאת, היום קיבל ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אחריות לירי.

בעקבות התקיפות המיניות בעיר קלן: מפקד המשטרה יתפטר מתפקידו

מפקד המשטרה בקלן צפוי להתפטר בשל הסערה שפרצה בעקבות סדרת התקיפות המיניות שאירעה בעיר שבמערב גרמניה בערב השנה החדשה - כך דיווחו אמש כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח, שר הפנים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה הודיע על כך שוולפגנג אלברס יושעה מתפקידו.

מוקדם יותר הודיע דובר משרד הפנים של המדינה, טוביאס פלייט, כי בקרב הגברים שתקפו כ-90 נשים בתקרית היו לפחות 18 מבקשי מקלט. עוד הוסיף כי בסך הכל עד כה זוהו בשמם 31 מהחשודים בתקיפה, שמספרם הוערך בכאלף, וכולם נחקרו. מוצאם של תשעה מהחשודים הוא מאלג'יריה, שמונה ממרוקו, חמישה מאיראן, ארבעה מסוריה, אחד מעיראק ואחד מסרביה. כמו כן, חשודים גם שני אזרחים גרמנים ואזרח אמריקני אחד.

ארה"ב: אדם שנשבע אמונים לדאעש ירה בשוטר ופצע אותו קשה

שוטר נפצע אמש באורח קשה מירי בפילדלפיה על ידי גבר כבן 30 בשם אדוארד ארצ'ר, שכשנעצר אמר שביצע את המעשה "בשם האיסלאם" וטען כי נשבע אמונים לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

ארצ'ר ארב לשוטר ג'סי הארטנט וירה כשהיה במהלך סיור שגרתי עם רכבו. הוא ירה 11 פעמים ופגע בשלוש מהן בכתפו של הארטנט. השוטר רדף אחריו, אך בסופו של דבר ארצ'ר נעצר על ידי שוטרים שהוזעקו למקום. בתמונות שפרסמה המשטרה נראה ארצ'ר לבוש בבגדים לבנים, יורה בשוטר מטווח קרוב ונמלט. האקדח שבו השתמש נגנב לפני כמה שנים מביתו של שוטר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully