וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום מצוד של שבוע: חוסל בערערה המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב

אבי אשכנזי, אלי אשכנזי ואמיר בוחבוט

8.1.2016 / 18:22

כוחות גדולים של ימ"מ ושב"כ הגיעו לשכונה שבה התגוררה משפחת מלחם עד לפני שנתיים. כאשר יצא המחבל עם נשק שלוף - הוא נורה 4 פעמים - וחוסל. גורמי ביטחון: "לא פעל מעצמו, צריך 'להעביר מסרק' בערערה"

צילום מסך

כוחות ימ"מ חיסלו היום (שישי) בערערה את המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב לפני שבוע. המחבל נשאת מלחם בן ה-29 מהיישוב ערה חוסל בשכונה דהאראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. נורו לעברו ארבעה כדורים ואחד מהם פגע בראשו והביא לחיסולו. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "צריך להעביר מסרק על ערערה, לאתר כלי נשק ולטפל בגורמים קיצוניים. נשאת מלחם לא פעל בחלל ריק".

בשלושת הימים האחרונים התנהל מרדף באזור ואדי ערה, לאחר שהתגלה מידע לגבי מקום מסתורו של מלחם. בנוסף לכך, נמצא דבר מה שניתן היה להוציא ממנו דגימת DNA שלו. ביומיים האחרונים רוכזו מאמצי החיפוש בערערה ובבאקה אל-גרבייה, והבוקר הגיע מידע שהצביע על כך שהמחבל נמצא באזור ביתה הישן של משפחתו בערערעה.


לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יום שמיני למצוד: פשיטה על השכונה בערערה שבה גר בעבר מלחם
פושע מתוחכם או חולה נפש: מי אתה נשאת מלחם?
חדר-חדר, בנשקים שלופים: כך נראה המצוד אחר המחבל בבאקה אל-גרביה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני ירי על המבנה בערערה שבו אותר מלחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המקום כיתרו כוחות יס"מ של מחוז חוף וכן כוחות של יחידות מיוחדות נוספות של המשטרה, אשר נערכו להיתקלות עם המחבל. הכוחות אף התמקמו על גגות בתים סמוכים. בסמוך לשעה 16:00 ניתן האות על ידי מפקד הימ"מ והכוחות נכנסו לבניין שבו הסתתר מלחם. במהלך האירוע, כיוון המחבל נשק לעבר השוטרים והם השיבו בירי של ארבעה כדורים מדויקים לעברו. לא דווח על נפגעים מקרב המשטרה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשאת מלחם, לאחר שחוסל היום בערערה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבעה כדורים נורו לעברו. מלחם לאחר חיסולו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר כי המחבל אותר וחוסל "בפעילות נחושה ומאומצת של כוחות מיוחדים של המשטרה ושל שב"כ, הודות לריכוז מאמצים מודיעיניים, חקירתיים ומבצעיים מסביב לשעון. מלחם יצא מהמבנה תוך שהוא יורה לעבר כוחות הביטחון ומיד נורה ונהרג".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את המשטרה, השב"כ וכוחות הימ"מ, "שפעלו ללא לאות, בשיטתיות ובמקצועיות עד לאיתור ונטרול המחבל", לדבריו.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הצטרף לברכות על החיסול והודה לכוחות המשטרה, ללוחמי הימ"מ, ללוחמי מג"ב לשב"כ, לצה"ל "וכל מי שלקח חלק במאמץ הגדול לאתר את המחבל הנפשע שביצע את הפיגוע בשבוע שעבר בדיזנגוף". ארדן הוסיך כי "מאז הפיגוע כוחותינו עבדו יומם וליל והפכו אבן אחר אבן בכל מקום, כדי לאתר את המחבל. אני שמח שהיום המאמץ הגדול נשא פרי. נמשיך להילחם בטרור בכל העוצמה ומי שיפגע בנו - אנו נפגע בו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה בערערה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר כוחות המשטרה והצבא עברו בין בית לבית בערערה וכיתרו את היישוב. כמו כן, אזורים מסוימים נסגרו לתנועת אזרחים. חיפושים דקדקניים נערכו גם בכל רכב שיצא מהיישוב.

במקביל, בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במשטרת תל אביב הוחלט להעלות את רמת הכוננות בכל גוש דן. מאות שוטרים נפרסו בתל אביב ובערים נוספות וכן הוקמו מחסומי בדיקה בכמה מוקדים, כולל בכבישים המובילים אל העיר וממנה. במשטרה הדגישו כי לא מדובר בהתראה אלא בהנחת עבודה של כוחות הביטחון. רמת הכוננות הועלתה מחשש לניסיון לחקות את הפיגוע שאירע בשבוע שעבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול האריך בשלושה ימים בית משפט השלום בחיפה את מעצרו של מוחמד מלחם, אביו של נשאת. האב נעצר ביום שלישי על ידי המשטרה בחשד לסיוע לרצח, גרימת מוות, התאגדות בלתי-חוקית וקשירת קשר לביצוע פשע. החלטת בית המשפט מקלה בהשוואה לבקשת שב"כ, שדרש להאריך את מעצרו בעשרה ימים. כמו כן, הוארך בשלושה ימים מעצרם של מכר המשפחה איימן שרקייה של ובן משפחה נוסף. דודו של המחבל, בדר מלחם, שוחרר היום לביתו.

הפיגוע אירע בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בעיר, ובו נרצחו אלון בקל בן ה-26 ושמעון רווימי בן ה-30. ביום רביעי התירה המשטרה לפרסם כי נהג המונית, אמין שעבאן, שגופתו נמצאה בעיר לאחר כשעה, היה קורבנו השלישי של נשאת מלחם.

דקות ספורות לפני הירי בפאב עשה מלחם סיבוב בחנות טבע סמוכה, הניח את תיקו, שבו נמצא לאחר מכן ספר קוראן, שלף נשק אוטומטי והחל לרסס את המבלים ברחוב. לאחר מכן הוא נמלט מהזירה. לפי עדויות שלושת העובדים בפאב הסמוך לזירת הרצח, הם רדפו אחר היורה עד לרחוב מסריק כאשר בשלב מסוים הסתובב אליהם המפגע וירה לעברם כמה פעמים.

(עדכון ראשון: 16:55)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות המשטרה בערערה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
שוטרים סורקים אחר המחבל לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016. יותם רונן
זירת הפיגוע בתל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully