וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת המחבל: "נקבור אותו לצד בן הדוד שנהרג מירי שוטר"

שלומי גבאי

9.1.2016 / 10:38

קרוב משפחתו של המחבל נשאת מלחם שחוסל בתום שמונה ימי מצוד אמר כי עבורם המקרה עדיין לא סגור. "יש סודות שלקח לקבר ולא נדע לעולם מי עזר לו ולמה עשה את זה", אמר. קרוב משפחה אחר: "הייתה אימה סביבו, מי יעז ללכת למשטרה לתת מידע?"

צילום: שלומי גבאי

בכפר ערה הקימו הבוקר (שבת) בני משפחתו של המחבל נשאת מלחם, שאותר אתמול בתום שמונה ימי מצוד וחוסל, סוכת אבלים. משפחת מלחם עדיין מתעקשת שהירי בבר "הסימטא" בדיזנגוף לא היה פיגוע, אלא אירוע פלילי על רקע בעיות נפשיות. "נכון שהמקרה של נשאת הוא קשה ומתייחסים אליו כאל טרוריסט, אבל המשפחה איבדה בן", אמר קרוב משפחה. "כל אימא בוכה על הבן שלה, גם אם הוא יצא ילד לא מחונך ועשה צרות לאורך כל השנים, עדיין הוא בן שלהם".

קרוב המשפחה הוסיף כי "הסיפור של משפחת מלחם עוד לא נגמר עם החיסול של נשאת, יש עוד בני משפחה במעצר ואולי יישארו שם שנים. אי אפשר לדעת מי עשה מה ומה השב"כ יודע, זה כתם גדול למשפחה, לוואדי ערה ולערביי ישראל. יש סודות שנשאת לקח לקבר ולא נדע לעולם מי עזר לו ולמה עשה בכלל את המעשה הזה".

לקריאה נוספת:
עודף מידע ומחסור במודיעין: החורים במערכת שדרכם חמק המחבל
לאחר החיסול: בשב"כ מרכזים מאמצים באיתור הסייענים של מלחם
חיסול מלחם הבהיר: מפקד הימ"מ החדש לא מתכוון לאכזב

סוכת אבלים לנשאת מלחם שהוקמה בבית משפחתו בערה 09 ינואר 2016. שלומי גבאי
"אי אפשר לדעת מי עשה מה ומה השב"כ יודע". סוכת האבלים בערה, הבוקר/שלומי גבאי

המשפחה מקווה לטמון את נשאת בערערה לצד בן דודו, נדים מלחם שנורה על ידי שוטר לפני עשר שנים, אך יודעת כי "המשטרה לא תחזיר את הגופה בקלות. בינתיים אנשים באים לנחם מתוך כבוד".

נדים נורה למוות בינואר 2006 על ידי שוטרים שהגיעו לביתו שבערערה לשם ביצוע חיפוש. במהלך האירוע הוא נמלט מחוץ לבית ונורה בגבו. נגד שוטר מג"ב שירה בו הוגש כתב אישום בגין הריגה. בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה אותו.

עוד באותו נושא

מהגעתו לוואדי ערה לפני שבוע עד ל"ידיעת הזהב": כך חוסל המחבל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"המשטרה לא תחזיר את הגופה בקלות". גופתו של מלחם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אני לא רציתי שיצא לי מהיישוב או מהקהילה הערבית מישהו שיהיה חלק ממעגל העבריינות"

אחמד מלחם, חבר המועצה המקומית וקרוב משפחתו של נשאת, הסביר כי ההלוויה תהיה מצומצת. "חשבנו לצמצם כמה שיותר כי האנשים עייפים אחרי מסע של שמונה ימים, 24 שעות. ההורים, האחים, המשפחה הקרובה, הם מותשים ולא יכולים לעמוד באירוע כזה".

"אני לא רציתי שיצא לי מהיישוב או מהקהילה הערבית מישהו שיהיה חלק ממעגל העבריינות", המשיך מלחם, "יהיה צר ומצער אם יוכח שהיו לו סייענים. אבל אם זה נעשה, אז זה מטבע הדברים. לכל אחד יש מקורבים שיכולים להביא לו מים, סיגריות, אוכל. אם היו כאלה, הם עשו מעשה לא נכון. הם היו צריכים ליידע את המועצה, ההנהגה ביישוב ואת המשטרה".

לדבריו, "אנשים פחדו להיתקל בבן אדם שמוגדר כזה ויש לו נשק והוא יכול לעשות עוד פיגוע. הייתה אימה מאוד גדולה סביבו, אז מי יעז ללכת למשטרה לתת מודיעין?".

"למה ירו בו בראש ישר?"

תושבים רבים בכפר הביעו היום חשש שערה תתויג כמוקד טרור. "הוא לא היה מחבל זה בטוח, כולם יודעים שהיו לו בעיות רפואיות", אמר אחד התושבים. "רופאים של המדינה קבעו שהוא חולה נפש, אז למה מתעקשים שהוא מחבל שעשה פיגוע? הלבישו את האבא והבנים שלו במדים של אסירים ביטחוניים, איפה ההוכחה שזה אירוע לאומני?".

תושב נוסף שהגיע לנחם את המשפחה אמר: "למה ירו בו בראש ישר? 500 שוטרים היו אחריו, יכלו לנטרל אותו ולא להרוג אותו. לא שמענו שהשוטרים קראו לו לצאת עם ידיים על הראש ולהיכנע, ליהודי גם היו יורים בראש ישר?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול חיסלו כוחות ימ"מ בערערה את מלחם שביצע את הפיגוע בתל אביב ביום שישי שעבר. מלחם בן ה-29 חוסל בשכונה דהאראת שבה התגוררה משפחתו עד לפני שנתיים. נורו לעברו ארבעה כדורים ואחד מהם פגע בראשו והביא לחיסולו. גורמים במערכת הביטחון אמרו כי "צריך להעביר מסרק על ערערה, לאתר כלי נשק ולטפל בגורמים קיצוניים. נשאת מלחם לא פעל בחלל ריק".

בשלושת הימים שקדמו לחיסולו התנהל מרדף באזור ואדי ערה, לאחר שהתגלה מידע לגבי מקום מסתורו של מלחם. בנוסף לכך, נמצא דבר מה שניתן היה להוציא ממנו דגימת DNA שלו. משלשום רוכזו מאמצי החיפוש בערערה ובבאקה אל-גרבייה, ואתמול בבוקר הגיע מידע שהצביע על כך שהמחבל נמצא באזור ביתה הישן של משפחתו בערערעה.

אלי אשכנזי השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully