וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביומיים: ירי לעבר תיירים במצרים

שני תיירים מדנמרק ומגרמניה נפצעו מהירי, לאחר ששני מחבלים שנשאו דגלי דאעש הסתערו על בית המלון בעיר הנופש ררדקה. זאת יום לאחר ירי לעבר אוטובוס של תיירים ערבים-ישראלים בקהיר, וחודשיים לאחר הפלת המטוס הרוסי בחצי האי סיני

עריכה: מתן חדד

(תקרית הירי בקהיר מאתמול: אש נורתה לעבר אוטובוס עם תיירים ישראלים - לא היו נפגעים)

חמושים פתחו הערב (שישי) באש לעבר מלון בעיר הנופש ררדקה שבמזרח מצרים, ששוכנת לחוף הים האדום. על פי מקורות ביטחוניים התוקפים הגיעו למלון, שבו משתכנים לרוב תיירים זרים, דרך הים. שני תיירים, אזרחי דנמרק וגרמניה, נפצעו. אחד משני המחבלים, שנשאו דגלי דאעש, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון והשני נפצע. על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית, אחד מהמחבלים נשא על גופו חגורת נפץ.

אתמול חמושים רכובים על אופנוע ירו לעבר אוטובוס של תיירים ערבים-ישראלים בקהיר, בכניסה לבית המלון "ברסלו" שבאזור גיזה, בכביש המוביל לפירמידות המפורסמות. לא היו נפגעים מהירי, אולם נזק נגרם לבית המלון ולאוטובוס. חאלד שלבי, מנהל מחלקת החקירות במשטרת גיזה, טען בדברים שאמר לעיתון "אל-יום א-סאביע" כי "לא מדובר בטרור, אלא באירוע פלילי כתוצאה מסכסוך בין היורים לבין אחד מעובדי המלון". עם זאת, היום קיבל ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אחריות לירי.

בהודעה ממשרד הפנים בקהיר נמסר כי כ-15 חמושים השתתפו במתקפה, שכללה ירי אש חיה וזיקוקים לעבר בית המלון. לאחר מכן החלו חילופי ירי בין כוחות הביטחון לחמושים, שנמלטו מהמקום. שניים מהם נעצרו.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קהיר: ירי לעבר אוטובוס עם תיירים ישראלים, אין נפגעים
אחרי 3 שנים: הוצב שגריר מצרי בישראל; נתניהו: "יסייע להידוק היחסים"
גם רוסיה מודה: ייתכן שהתרסקות המטוס בסיני הייתה פיגוע

ירי לעבר אוטובוס תיירים מחוץ למלון בקהיר, מצרים. 7 בינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
המתקפה לעבר אוטובוס התיירים בקהיר, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

האירועים האחרונים מגיעים כחודשיים לאחר הפלת מטוס הנוסעים הרוסי בחצי האי סיני, שגם עליו קיבל דאעש אחריות. "חיילי החליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל שמי סיני, ועליו יותר מ-220 צלבנים רוסים שכולם נהרגו, השבח לאל", נמסר בדברי הארגון האיסלאמיסטי.

מטרת הפעולה, לטענת הארגון, הייתה "להראות לרוסים ולכל בעלי בריתם כי הם לא יהיו בטוחים על הקרקע ובאוויר, כל עוד הם הורגים עשרות בני אדם כל יום בארצות השאם (סוריה) במתקפות האוויריות שלהם. כפי שהם הורגים, הם גם ייהרגו". עוד נטען כי ההחלטה על ביצוע הפעולה הגיעה לאחר תחילת המבצע האווירי הרוסי נגד הארגון בסוריה "ולאחר שנתגלתה פרצה ביטחונית בשדה התעופה הבינלאומי בשארם א-שייח".

הריסות המטוס הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני, מצרים, 1 בנובמבר 2015. רויטרס
שרידי המטוס הרוסי שהתרסק בנובמבר בחצי האי סיני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully