וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רוסיה מודה: ייתכן שהתרסקות המטוס בסיני הייתה פיגוע

ראש הממשלה מדבדב אמר כי ייתכן שהאסון בחצי האי שבו נהרגו 224 בני אדם נגרם כתוצאה מ"פעולת טרור". זאת הפעם הראשונה שבה גורם רשמי במוסקבה מעלה אפשרות זו. יעלון השמיע היום דברים דומים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת רוסיה דימיטרי מדבדב אמר אמש (שני) כי ייתכן שהתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני הייתה חלק מ"פעולת טרור". זאת בהמשך לדברים דומים שהשמיעו בארצות הברית, בבריטניה ובמצרים. "זאת לחלוטין אפשרות", מסר בריאיון לעיתון "רוסיאסקיאה גזטה", שחלקיו פורסמו הערב.

זאת הפעם הראשונה שבה גורם רשמי במוסקבה מעלה את האפשרות הזאת, אחרי שבקרמלין טענו כי במערב לא שיתפו אותם במודיעין שהוביל להתפתחות בחקירת האסון שבו נהרגו 224 נוסעים ואנשי צוות. ואולם, עוד קודם לכן נרמז כי ברוסיה חושדים ששלוחת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסיני אחראית להפלת המטוס, אחרי שבהמלצת סוכנות הביטחון הפדרלית (FSB) הופסקו הטיסות בין שתי המדינות.

מדבדב אמר כי 80 אלף מאזרחי המדינה שהו במצרים בזמן שהנשיא ולדימיר פוטין הורה להשהות את הטיסות. בפגישה עם הממשלה הבהיר כי "הצעד הזה יהיה בתוקף עד אשר תתברר הסיבה להתרסקות ה-A321". מאז יום שישי, כ-25 אלף אזרחים רוסים חזרו מדרום חצי האי סיני, שנחשב ליעד מבוקש בקרב תושבי המדינה במהלך חודשי החורף. ראש הממשלה הדגיש כי מוסקבה תזדקק לשבועיים נוספים כדי להחזיר את יתר התיירים.

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
זירת התרסקות המטוס בחצי האי סיני/AP

גם שר הביטחון משה יעלון חיזק את התיאוריה הזאת אתמול. לדבריו, "הסבירות גבוהה ביותר שזה פיגוע. מתוך מה שאנחנו רואים, שומעים ומבינים, זה מטען חבלה שהתפוצץ במטוס". שלשום דווח ברשת CNN כי ישראל העבירה לארצות הברית מידע מודיעיני שסייע להגיע למסקנה שככל הנראה מטוס האירבוס מדגם "A320".

שלשום מסר גורם בצוות המצרי העוסק בחקירת ההתרסקות לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא "בטוח ב-90%" שהפיצוץ שנשמע מתמלולי הקופסה השחורה נובע מפצצה. "הנתונים שנאספו עד כה מצביעים על כך שזאת פצצה", אמר הגורם. כשנשאל מאין נובעים 10% שנותרו בספק הוא סירב לפרט.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully