וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים: הוצב שגריר מצרי בישראל; נתניהו: "יסייע להידוק היחסים"

3.1.2016 / 13:45

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה להגעתו של השגריר החדש חאזם חיירת בסוף השבוע, כמה שנים מאז הוחזר למצרים השגריר הקודם. נתניהו בירך על הגעתו ואמר כי יסייע בשיפור היחסים עם "מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו"

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

חאזם חיירת, השגריר המצרי החדש, הגיע ביום שישי לישראל ונכנס לתפקידו. בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיפלומט הבכיר ואמר: "אני מקדם בברכה את בואו ומברך על הצבתו מחדש של שגריר מצרי בישראל, דבר שיאפשר לנו עוד יותר להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו".

בחודש יוני הודיעה מצרים על מינוי שגריר חדש לישראל והצהירה כי הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודשי הסתיו השנה. במשרד החוץ בירושלים אישרו אז את דבר המינוי ובירכו על ההחלטה המצרית. חיירת כיהן עד כה כעוזר שר החוץ המצרי לענייני הסגל הדיפלומטי והקונסולרי.

לקריאה נוספת:
אחרי שנתיים וחצי: מצרים מינתה שגריר חדש לישראל
מצרים תחזיר השגריר לישראל אם תושג הסדרה ארוכת טווח

חאזם חירת, שגריר מצרים המיועד לישראל. masress, אתר רשמי
חאזם חיירת/אתר רשמי, masress

הפעם האחרונה שבה כיהן שגריר מצרי במשרה מלאה הייתה בסוף שנת 2012, אז הוחזר השגריר הקודם לקהיר לצורך התייעצויות תוך כדי מבצע "עמוד ענן". מאז ועד היום נוהלה השגרירות המצרית על ידי דיפלומט בדרג של משנה לשגריר.

בקיץ שעבר, תוך כדי מבצע "צוק איתן", פורסם בוואלה! NEWS כי נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי העביר מסר לראש הממשלה נתניהו, שלפיו מצרים תמנה שגריר חדש בתל אביב ואף תציב אותו בשגרירות, אם תחול התקדמות במגעים על הפסקת אש ארוכת-טווח ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully