וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות התקיפות המיניות בעיר קלן: מפקד המשטרה יתפטר מתפקידו

כמו כן, דובר משרד הפנים בגרמניה הודיע כי מקרב 31 הגברים שזוהו כחשודים בתקיפות, 18 הם מבקשי מקלט. מרקל: "נשקול את גירושם". חברים בקהילה המוסלמית בעיר הביעו דאגה מהשלכות האירוע, ואמרו: "מה שלמדנו בקוראן שונה לחלוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד המשטרה בקלן צפוי להתפטר בשל הסערה שפרצה בעקבות סדרת התקיפות המיניות שאירעה בעיר שבמערב גרמניה בערב השנה החדשה - כך דיווחו הערב (שישי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח, שר הפנים של מדינת המחוז נורדריין-וסטפאליה הודיע על כך שוולפגנג אלברס יושעה מתפקידו.

בנוסף לכך הודיע היום דובר משרד הפנים של המדינה, טוביאס פלייט, כי בקרב הגברים שתקפו כ-90 נשים בתקרית היו לפחות 18 מבקשי מקלט. עוד הוסיף כי בסך הכל עד כה זוהו בשמם 31 מהחשודים בתקיפה, שמספרם הוערך בכאלף, וכולם נחקרו. מוצאם של תשעה מהחשודים הוא מאלג'יריה, שמונה ממרוקו, חמישה מאיראן, ארבעה מסוריה, אחד מעיראק ואחד מסרביה. כמו כן, חשודים גם שני אזרחים גרמנים ואזרח אמריקני אחד.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סערה בגרמניה: עשרות נשים הותקפו מינית בידי כאלף גברים
סערת התקיפה המינית ההמונית בגרמניה: "נשים, התרחקו מזרים"
עדויות מהתקיפה המינית ההמונית בקלן: "לא היו שוטרים שיעזרו לנו"

סערה בגרמניה: עשרות נשים הותקפו מינית בערב ראש השנה החדשה. רויטרס
תחנת הרכבת המרכזית בקלן שבה אירעו התקיפות, השבוע/רויטרס

פלייט ציין כי על ידי המשטרה תועדו 32 עבירות שהתרחשו בערב השנה האזרחית שצוין לפני שמונה ימים, וכי רוב הפשעים היו גנבות וגרימת חבלות. הוא הוסיף כי שלוש מהן היו תקיפות מיניות, אך המשטרה טרם גילתה מי עומד מאחוריהן. לעומת זאת, בדוח של המשטרה המקומית שפורסם אתמול בכלי התקשורת בגרמניה, נכתב כי מספר התלונות שהוגשו בקלן בעקבות התקרית היה 121, וכי כ-90 מהם היו תקיפות מיניות. כמו כן, דווח על שני מקרי אונס. בדוח אף נטען כי "המשטרה לא הצליחה להתמודד עם עוצמת התקיפות בקלן".

במקביל, ארבעה צעירים ממוצא סורי, בגילאים 14 עד 21, מוחזקים במעצר בעיר וייל אם ריין שבדרום גרמניה, בחשד לאונס קבוצתי של שתי נערות, בנות 14 ו-15, שאירע גם הוא ככל הנראה בערב השנה החדשה – כך לפי דיווחים בתקשורת המקומית. משטרת גרמניה הודיעה כי לפי שעה לא נמצא קשר בין מקרה זה לבין האירועים בקלן.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנה של פעילי ימין קיצוני בעיר קלן, גרמניה, אוקטובר 2015. AP
הפגנה של פעילי ימין בעיר קלן בעקבות התקיפות, השבוע/AP

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הודיעה אתמול כי יישקל גירושם של מבקשי מקלט שיורשעו בהטרדה מינית בקלן. "עלינו לבחון שוב ושוב אם נקטנו בצעדים הנדרשים בנוגע לגירושם מגרמניה של הפושעים מקלן, כדי להעביר מסר חד לאלה המסרבים לציית לחוק הגרמני", אמרה.

מרקל אף הביעה זעזוע מהפשעים בהצהרה שמסרה, והבהירה כי "אלה פשעים נוראים שגרמניה לא תוכל לקבל. חשוב שכל מה שאירע בקלן לא יעבור לסדר היום". שר המשפטים של גרמניה, הייקו מס, אמר לעיתון "פיונק" כי החוק הגרמני מתיר את גירושם של אנשים שהגישו בקשה לקבלת מקלט במדינה, במידה שנגזרה עליהם לפחות שנת מאסר.

בהקהילה המוסלמית חוששים מהשלכות התקיפה

זהותם הצפון-אפריקנית והערבית של חלק מהתוקפים יצרה סערה בגרמניה, שקלטה יותר ממיליון פליטים, מהגרים ומבקשי מקלט בשנה החולפת – רובם מסוריה, מעיראק ומאפגניסטן. בעקבות התקרית, התעורר חשש במדינה מכך שקבוצות ימין שמתנגדות לקליטת מהגרים ינסו להשתמש בתקיפה כדי ללבות את השנאה נגדם. חברים מהקהילה המוסלמית הגדולה ששוכנת בעיר קלן הצטרפו לגינויי התקיפות. חלקם אף הביעו דאגה מכך שהאצבע המאשימה מכוונת למוסלמים באשר הם, ולא רק לפושעים.

"מה שקרה היה מאוד עצוב", אמרה אישה עטוית רעלה, שהסכימה להזדהות רק בשם משפחתה, אוזאפ. היא דחתה בתוקף את הטענה שהשמיעו כמה פוליטיקאים גרמנים, לפיה יחסה של החברה המוסלמית אל נשים הביא לתקיפה. "מה שקראתי ולמדתי מהקוראן הוא שונה לחלוטין", הבהירה. אוזאפ סיפרה כי היא מתגוררת בקלן כבר 30 שנה, וכי מעולם לא חזתה בתופעה דומה.

חסן אקדוגו, איש עסקים בן 34 ודור שני למשפחת מהגרים מטורקיה, הסכים עם אוזאפ, והאשים את המשטרה בכך שלא נקטה מספיק פעולות למניעת התקיפה. "אין לכך שום קשר לדת", טען. "חוסר כבוד כלפי נשים אינו בעיה דתית, ואני יכול להעיד על כך כמוסלמי". אקדוגו תהה אם התקרית עוררה זעם כה רב רק בשל המחלוקת בגרמניה בנוגע למדיניות ההגירה, ואמר: "אני לא מאמין, אני לא רוצה להאמין שפליטים הם האחראים לתקיפות". עוד הוסיף כי "הטרדה ועבירות דומות הן נושאים שיש להעלות למודעות של כולם, לא רק של פליטים".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אוקטובר 2015. רויטרס
"אסור שמה שקרה בקלן יעבור לסדר היום"/רויטרס

תלונות על הטרדה מינית בערב השנה החדשה התקבלו גם בערים המבורג ושטוטגרט שבגרמניה, וכן בערים באוסטריה, בפינלנד ובשוויץ. משטרת הלסינקי בירת פינלנד פרסמה אתמול כי במהלך חגיגות השנה האזרחית דווח על כמות חריגה של מקרי תקיפה מינית. מאחורי המעשים, לפי המשטרה, עמדו ככל הנראה קבוצות של מבקשי מקלט. המוקד שבו התרחשו אירועי ההטרדה הרבים ביותר היה הכיכר המרכזית בבירה, שבה התאספו כ-20 אלף חוגגים.

סגן מפקד המשטרה בעיר, אילקה קוסקימקי, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מעולם לא היו הטרדות בהיקף כזה בערב השנה החדשה בעיר, או בכל אירוע אחר. זאת תופעה חדשה לחלוטין עבור תושבי הבירה". קוסקימקי אף הוסיף כי "נעצרו שלושה חשודים, כולם מבקשי מקלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully