וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת התקיפה המינית ההמונית בגרמניה: "נשים, התרחקו מזרים"

ראשת העיר קלן הנרייט רקר התייחסה לשורת התקיפות המיניות בעיר, ואמרה כי על הנשים "לשמור מרחק של זרוע" מגברים זרים. במקביל העבירו רבים ביקורת על התנהלות המשטרה במקרה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הנרייט רקר, ראשת העיר קלן שבגרמניה, שבה תקפו כאלף גברים שתויים עשרות נשים בתחנת הרכבת המרכזית בערב השנה החדשה, ספגה ביקורת קשה לאחר שהציעה שכדי להימנע מתקיפות נוספות, על הנשים בעיר לשמור על "מרחק של זרוע" מזרים. כשנשאלה רקר על ידי אחד העיתונאים כיצד נשים בעיר יוכלו להגן על עצמן לאחר המקרה, אמרה: "תמיד ישנה אפשרות לשמור מרחק מסוים של זרוע ויותר, כדי לוודא שאישה לא מתקרבת יותר מדי לאנשים זרים שאי אפשר לסמוך עליהם". כמו כן, רקר המליצה לנשים "ללכת בקבוצות ולא להיפרד, גם אם הן במצב רוח טוב".

ההערות של רקר הובילו לסערה ברשתות החברתיות, והגולשים יצרו תגית בשם #einarmlaenge, שמשמעה "מרחק זרוע". כריסטופר לואר, פוליטקאי גרמני, צייץ בגיחוך: "בחיי, התכוונתי לשדוד מישהי ולהטריד אותה, אבל היא נמצאת במרחק זרוע ממני!".

עוד כתבות מהעולם:
מכוניות ללא נהג וטילים משודרגים: כך מתכנן דאעש את הפיגוע הבא באירופה
סוכנות הביון של דרום קוריאה: הניסוי של הצפון - לא בפצצת מימן
צבא עיראק: "חיסלנו את 'שר המלחמה' של דאעש"

הנרייט רקר, ראשת עיריית קלן שבגרמניה. רויטרס
"שמרו על מרחק זרוע". רקר/רויטרס

ביקורת קשה מגורמים שונים במדינה נשמעה גם לעבר המשטרה, שהודתה כי לא התנהלה כראוי באירוע. שוטרים רבים הוצבו באותו היום באזור תחנת הרכבת, ברקע הגברת הכוננות ברחבי גרמניה, אך נכשלו בזיהוי ההתקפות המיניות. המתפרעים הרבים אמנם פוזרו לאחר שהתפזרו במקום, אך המשטרה לא מנעה מהם לשוב לאזור.

עד כה התלוננו יותר ממאה נשים כי הותקפו מינית, ולפחות אחת התלוננה על אונס. עדי ראייה אמרו כי באזור התקבצו כאלף גברים, רבים מהם שיכורים וממוצא ערבי או צפון אפריקני. אחד מעדי הראייה תיאר כיצד בתו בת ה-15 ובת זוגו הוטרדו. "התוקפים תפסו אותן בחזה ובין הרגליים", אמר. כמו כן, אישה שהותקפה סיפרה כי נורו לעברה זיקוקים על ידי אנשים שלא דיברו גרמנית או אנגלית. "הם ניסו לחבק אותנו ולנשק אותנו, ואחד האנשים גנב את התיק של חברתי", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
אזור תחנת הרכבת שבו אירעו התקיפות/רויטרס

שר הפנים בגרמניה, תומס דה מזייר, העביר ביקורת חריפה על המשטרה, ואמר כי "כוחות הביטחון לא היו צריכים לפעול כך". עד כה, לדבריו, רק אנשים בודדים נעצרו בחשד למעשים. בנוסף, אמש הפגינו מאות אנשים ליד תחנת הרכבת בקלן נגד תגובת המשטרה, וכן נגד ההתייחסות של הפוליטיקאים במדינה שהגיעה רק כמה ימים לאחר האירוע.

גם העובדה שהתוקפים זוהו כערבים הובילה למחאת אנשי ימין, המתנגדים לשטף הפליטים המגיע ליבשת, והגיע כבר ליותר ממיליון ומאה אלף בני אדם. תנועה אנטי-איסלאמית במדינה ומפלגת הימין "אלטרנטיבה למען גרמניה" (AfD) הודיעו כי המתקפה היא תוצאה של גל הפליטים האדיר. יו"ר ה-AfD, פראוק פטרי, אמר בגיחוך כי גרמניה היא כעת "מספיק מגוונת וקוסמופוליטית".

הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
הפגנת מחאה על שורת התקפיות המיניות בערב השנה החדשה/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully