וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת פינלנד: זינוק בכמות התקיפות המיניות בערב השנה החדשה

אחרי הסערה שעוררה התקיפה המינית ההמונית בקלן שבגרמניה, בהלסינקי פורסם כי בליל ה-1 בינואר התרחשו מקרים רבים של הטרדה ותקיפה מינית. רובם, כך לפי המשטרה, תוכננו מראש ובוצעו בידי מבקשי מקלט

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(עדויות מקלן: "נגעו לנו בכל מקום")

משטרת הלסינקי, בירת פינלנד, פירסמה אתמול (חמישי) כי במהלך חגיגות השנה האזרחית שהתקיימו בעיר לפני שבוע, דווח על כמות חריגה של מקרי תקיפה מינית. המעשים, לפי המשטרה, ככל הנראה תוכננו מראש בידי קבוצות של מבקשי מקלט. המוקד שבו התרחשו אירועי ההטרדה הרבים ביותר היה הכיכר המרכזית בבירה, שבה התאספו כ-20 אלף חוגגים.

נוסף להטרדות ולתקיפות שהתרחשו בהתקהלות שבמרכז העיר, שלוש תקיפות התרחשו לכאורה בתחנת הרכבת המרכזית שבה נכחו כאלף גברים, רובם מבקשי מקלט ממוצא עיראקי. בהודעה מטעם המשטרה דווח כי "בגין שתיים מהתקיפות שאירעו בתחנת הרכבת הוגשו תלונות".

סגן מפקד המשטרה בעיר, אילקה קוסקימקי, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "מעולם לא היו הטרדות בהיקף כזה בערב השנה החדשה בעיר, או בכל אירוע אחר. זאת תופעה חדשה לחלוטין עבור תושבי הבירה". קוסקימקי אף הוסיף כי "נעצרו שלושה חשודים, כולם מבקשי מקלט".

לקריאה נוספת:
עדויות מהתקיפה המינית ההמונית בקלן: "לא היו שוטרים שיעזרו לנו"
סערת התקיפה המינית ההמונית בגרמניה: "נשים, התרחקו מזרים"
סערה בגרמניה: עשרות נשים הותקפו מינית בידי כאלף גברים

תחנת הרכבת המרכזית בעיר קלן, גרמניה, ינואר 2016. רויטרס
התקבל מידע כי פליטים יתכננו לבצע פעולה דומה לזו שקרתה בגרמניה. תחנת הרכבת בקלן/רויטרס

המשטרה בהלנסיקי הודיעה כי הגבירה את מוכנותה ל"רמה יוצאת הדופן" של מקרי התקיפה המינית. "לפני ערב השנה החדשה, התקבל מידע במשטרה כי פליטים במחוז הבירה אולי יתכננו לבצע פעולה דומה לזו שקרתה בתחנת הרכבת בקלן שבגרמניה", נמסר בהצהרת המשטרה.

כזכור, עשרות מקרי תקיפה מינית נגד נשים, שבוצעו תוך תכנון מראש ותיאום על ידי מבקשי מקלט, התרחשו בקלן בערב השנה החדשה. משטרת קלן הודיעה כי קיבלה 120 תלונות עד ליום חמישי האחרון, וציטטה עדות שאמרו כי "20-30 גברים שנראו ממוצא ערבי הקיפו את הקורבנות, תקפו אותן ואף במקרים אחדים שדדו אותן".

הפגנה בקלן בעקבות תקיפה מינית בערב השנה החדשה, 5 בינואר 2016. רויטרס
הפגנה בעקבות התקיפה המינית בקלן, גרמניה/רויטרס

יצוין כי מעט לפני ערב השנה החדשה, המשטרה הפינית עצרה שישה מבקשי מקלט מעיראק במרכז קליטה הממוקם כ-30 קילומטרים ממערב לבירה, בחשד ל"התנהגות עבריינית פומבית". הם שוחררו ב-2 בינואר, ולפי קוסקימקי, מעצרם היה קשור להתרעות שהתקבלו במשטרה.

במהלך חודש נובמבר, עצרו הרשויות בפינלנד עשרה מבקשי מקלט נוספים בחשד לאונס, זאת כחלק מיותר מאלף תלונות על עבירה זו שהתקבלו במשטרת המדינה במהלך 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully