וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בריחה דרך הביוב ומרדף מכוניות: ברון הסמים המקסיקני הוחזר לכלא

חואקין גוזמן, המכונה "אל צ'אפו", גרם מבוכה גדולה לכוחות הביטחון כשהצליח להימלט מהכלא השמור ביותר במדינה ביולי האחרון - בפעם השנייה בחייו. אחרי שנלכד, הציגו אותו הכוחות המיוחדים לכלי התקשורת כשהוא מובל באזיקים למסוק: "הוא בידינו"

צילום: רויטרס

ברון הסמים חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" שנתפס אתמול (שישי), נשלח חזרה לאותו בית כלא שממנו נמלט בחודש יולי. אתמול פשטו כוחות הביטחון על הבית שבו הסתתר גוזמן, ראש קרטל הסמים "סינלואה", בעיר לוס מוצ'יס במדינת סינלואה שבצפון-מערב מקסיקו. בפשיטה נהרגו חמישה מאנשיו ושישה נוספים נעצרו. גוזמן עצמו ברח מהבית דרך תעלות הביוב ונמלט מהמקום ברכבו. הוא נתפס בתום מרדף בצפון העיר.

אחרי שנלכד הוצג גוזמן לכלי התקשורת במדינה כשהוא לובש בגדי ספורט כחולים. כוחות מיוחדים של הצבא הובילו אותו למסוק שהחזיר אותו לכלא שממנו נמלט כשהוא כבול באזיקים. באמצע הדרך עצרו אותו והפנו את פניו לכתבים שהיו במקום, כדי שיוכלו לתעד את הבעת פניו.

לקריאה נוספת:
מקסיקו: נעצר "המוח" מאחורי בריחת ברון הסמים "אל צ'אפו" מהכלא
ברון הסמים הנמלט "אל צ'אפו" נפצע בזמן המצוד אחריו
האם בנו של אל צ'אפו הנמלט הסגיר את מיקומו בטעות בטוויטר?

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016. רויטרס
גוזמן מובל למסוק לאחר שנלכד/רויטרס

"המשימה הושלמה", הכריז אתמול נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "הוא בידינו. אני רוצה להודיע למקסיקנים כי חואקין גוזמן לוארה נעצר". נייטו הוסיף כי לכידתו של אל צ'אפו מוכיחה שהרשויות יכולות להיאבק בפשע במדינה. "אין ארגון שלא ניתן להתעמת איתו", אמר.

אל צ'אפו נמלט מכלא אלטיפלאנו השמור ביותר במדינה ביולי האחרון, ובריחתו גרמה למבוכה גדולה לנשיא מקסיקו ולכוחות הביטחון. זו הייתה הבריחה השנייה של ברון הסמים מהכלא המאובטח. בתאו של גוזמן נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי שהובילה אל מחוץ לכלא, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016. רויטרס
הכוחות המיוחדים מפנים את פניו של גוזמן לכיוון הכתבים/רויטרס

בחודש אוקטובר האחרון מסרה התובעת הכללית של מקסיקו, ארלי גומז, כי הרשויות במדינה תפסו ועצרו שישה אנשים שעל פי החשד סייעו לו. גומז ציינה כי בין העצורים היה גם "המוח" שמאחורי הבריחה, שהיה בעל גישה לכלא אלטיפלאנו, והצליח לקבל עדכונים הנוגעים להתקדמות המבצע. כמו כן, הוא ככל הנראה העביר הנחיות ותשלומים לאנשים המעורבים בבריחה.

בנוסף לכך נמסר כי יתר העצורים, בהם גיסו של אל צ'אפו, השגיחו על בניית המנהרה שדרכה ברח ברון הסמים, וכן היו אחראים על העברתו מפתח המנהרה למקום מסתור. עוד נמסר כי נעצר אדם שרכש את חלקת האדמה שבה עברה המנהרה וטייס מטוס.

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016. רויטרס
ברון הסמים המקסיקני חואקין גוזמן המכונה "אל צ'אפו" נתפס בעיר לוס מוצ'יס, 8 בינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully