וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסיקו: נעצר "המוח" מאחורי בריחת ברון הסמים "אל צ'אפו" מהכלא

22.10.2015 / 10:17

התובעת הכללית במדינה הודיעה כי נעצרו שישה בני אדם המעורבים בתכנון, ארגון, וביצוע מבצע ההימלטות. העצור המרכזי חשוד כי העביר הנחיות ותשלומים לאנשים המעורבים בבריחה. כמו כן נמסר כי נעצר טייס שסייע בהימלטות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

התובעת הכללית של מקסיקו, ארלי גומז, הודיעה אמש (רביעי) כי הרשויות במדינה תפסו ועצרו שישה אנשים שעל פי החשד אחראים לבריחתו מהכלא של ברון הסמים חואקין גוזמן, המכונה "אל צ'אפו", ביולי האחרון. על פי ההודעה, בין העצורים נמצא גם "המוח" מאחורי הבריחה.

גומז ציינה כי לאותו עצור מרכזי, החבר בקרטל הסמים של אל צ'אפו, סינלואה, הייתה גישה לכלא אלטיפלאנו, והוא הצליח לקבל עדכונים הנוגעים להתקדמות המבצע. כמו כן, הוא ככל הנראה העביר הנחיות ותשלומים לאנשים המעורבים בבריחה. בנוסף נמסר כי יתר העצורים, ביניהם גיסו של אל צ'אפו, השגיחו על בניית המנהרה שדרכה ברח ברון הסמים, וכן היו אחראים על העברתו מפתח המנהרה למקום מסתור. עוד נמסר כי נעצר אדם שרכש את חלקת האדמה שבה עברה המנהרה וטייס מטוס.

עוד כתבות בנושא:
מקסיקו: ברון הסמים הנמלט "אל צ'אפו" נפצע בזמן המצוד אחריו
ברון הסמים המקסיקני נעזר בציפורים כדי לתכנן את בריחתו מהכלא
תיעוד: רגע ההימלטות של ברון הסמים המבוקש מהכלא במקסיקו

ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו" בעת מעצרו בפברואר 2014. רויטרס
אל צ'אפו בעת מעצרו/רויטרס

"היום אנו יכולים לאשר כי הקבוצה האחראית על תכנון, ארגון וביצוע הבריחה נעצרו", אמרה גומז. היא ציינה כי לאחר הבריחה, אל צ'אפו הגיע לעיר קרטרו, שם עלה על מטוס קטן למחוז סינולאה, בסיס קרטל הסמים שבראשו הוא עומד. גומז ציינה כי במהלך מבצע ההימלטות המריאו מקרטרו שני מטוסים, וגורם המעורה בפרטים אמר כי מדובר היה בתחבולה שנועדה לבלבל את הרשויות. עד כה נעצרו 23 עובדים מבית הכלא, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה, ובחלק מהמקרים כבר הוגשו כתבי אישום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פתח היציאה ממנו ברח ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו", מקסיקו יולי 2015. רויטרס
פתח היציאה של המנהרה שממנה נמלט ברון הסמים/רויטרס

הרשויות במדינה מנסות לאתר את ברון הסמים במדינות סינלואה ודורנגו – שתיהן מהוות חלק מאזור הידוע בפעילות ענפה של קרטלי הסמים. בשישי האחרון מסרה ממשלת מקסיקו כי אל צ'אפו הצליח לחמוק מכוחות הביטחון המקסיקניים, וכנראה עדיין סובל מפציעות כלשהן. "כתוצאה מהפעולות שבהן נקטנו, וכדי להימנע מתפיסה, גוזמן נמלט בפזיזות אשר הובילה ככל הנראה לפציעות ברגלו ובפניו", נכתב בהצהרת הממשלה. "חשוב להבהיר כי הפציעות שמהן הוא סובל אינן תוצאה של עימות או אלימות".

בריחתו של גוזמן בחודש יולי מהכלא השמור ביותר במקסיקו זכתה לכותרות רבות מאחר שתוכננה בקפידה. המנהרה שנחפרה לצורך ההימלטות נחפרה כך שגובהה עמד על 1.68 מטרים, על מנת שיוכל ללכת בה זקוף. כמו כן, היא צוידה במתקני תאורה ובאופנועים לשם שינוע מיכלי חמצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully