וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגע ההימלטות של ברון הסמים המבוקש מהכלא במקסיקו

15.7.2015 / 10:44

חואקין גוזמן, "אל צ'אפו" הצליח להימלט מאחד מבתי הכלא השמורים ביותר במדינה. הממשלה פרסמה תיעוד של רגעיו האחרונים לפני הבריחה, וחשפה כיצד הוא הצליח לחפור מנהרת מילוט מבלי להתגלות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלת מקסיקו פרסמה אמש (שלישי) תיעוד של ברון הסמים חואקין גוזמן, "אל צ'אפו", רגעים ספורים לפני שנמלט מאחד מבתי הכלא השמורים במקסיקו, בלילה שבין שבת לראשון. נציב הביטחון הלאומי, מונטה אלחנדרו רובידו, הציג את הסרטון של גוזמן, בו הוא נראה צועד בחדר, עד שנעלם מאחורי קיר המקלחת בתאו בשעה 20:52 (שעון מקומי).

"הוא החליף נעליים ונכנס למקלחת", תיאר רובידו, "אי אפשר לראות מה הוא עושה". הקיר נמצא מחוץ לטווח של מצלמות האבטחה, ורק לאחר שברון הסמים החזק בעולם נמלט מבית הכלא, התגלתה הכניסה למנהרה שנחפרה בתאו. לדבריו של נציב הביטחון, המצלמות תוכננו כך, כדי לאפשר לגוזמן מעט פרטיות כשהוא מתקלח.

עוד בוואלה חדשות:
בפעם השנייה: ברון הסמים החזק בעולם ברח מהכלא המאובטח במקסיקו
מסלול הבריחה של ברון הסמים המקסיקני המבוקש בעולם

פתח היציאה ממנו ברח ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו", מקסיקו יולי 2015. רויטרס
פתח המנהרה שהתגלה בתאו של גוזמן/רויטרס

אתמול הכריז שר הפנים מיגל אנחל אוסוריו צ'ונג כי "אין ספק" שגורמים ברשויות המקסיקניות שיתפו פעולה עם "אל צ'אפו". "לא ניתן לפושע הזה לנוח", אמר אוסוריו צ'ונג במסיבת עיתונאים. כמו כן, נמסר כי מנהל הכלא פוטר בעקבות הבריחה, וארצות הברית הציעה את סיועה במצוד אחריו. 60 מיליון פזו - כ-14.4 מיליון שקלים - הוצעו למי שיספק מידע שיוביל ללכידתו.

בריחתו של גוזמן נחשבת למכה קשה לנשיא אנריקה פנה נייטו, שנמצא בימים אלה בביקור מדיני בפריז. בתאו של גוזמן נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי שהובילה אל מחוץ לכלא אלטיפלאנו, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה.

גוזמן נעצר לראשונה ב-1993 בגוואטמלה ונשפט ל-20 שנים בכלא. עם זאת, ב-2001 הוא הצליח להימלט מכלא פוונטו גרנדו, גם הוא אחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר במדינה. גוזמן נמלט אז בסיוע של כמה סוהרים ויש כמה גרסות לדרך הימלטותו, כשהמפרסמת שבהן היא הימלטות דרך עגלת כביסה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו" בעת מעצרו בפברואר 2014. רויטרס
סוחר הסמים החזק בעולם. מעצרו של "אל צ'אפו", בשנה שעברה/רויטרס

במהלך התקופה הראשונה שבה נמלט, הצליח גוזמן להעצים את מעמדו והוא הפך לאחד מסוחרי הסמים החזקים בעולם. המגזין פורבס אף הכתיר אותו לאחד האנשים המשפיעים בעולם, ודירג אותו מעל לנשיאי ונצואלה וצרפת. המגזין אף העריך את הונו בכמיליארד דולרים.

קרטל "סינאלואה", הנקרא על שם המדינה במקיסקו שממנה פועל, חולש על רשת הברחה בינלאומית וככל הנראה מחזיק ברוב נקודת ההברחה בין מקסיקו וארצות הברית. ארצות הברית הודיעה בעבר כי תוציא בקשת הסגרה לגוזמן, אך לא ידוע אם אכן עשתה כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully