וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה: ברון הסמים החזק בעולם ברח מהכלא המאובטח במקסיקו

12.7.2015 / 15:25

בתאו של חואקין גוזמן, ראש קרטל הסמים "סינלואה", נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי. בשנת 2001 ברח מכלא מאובטח אחר ונעצר רק כעבור 13 שנה. גוזמן נחשב לאחד האנשים המשפיעים בעולם והונו מוערך בכמיליארד דולר

חואקין גוזמן, אחד מברוני הסמים הגדולים במקסיקו, בעת מעצרו, פברואר 2014. רויטרס
גוזמן במהלך מעצרו בשנת 2014/רויטרס

ברון הסמים חואקין גוזמן, ראש קרטל הסמים "סינלואה" המכונה אל-צ'אפו, עשה את הכמעט בלתי-אפשרי ונמלט אמש (שבת) מהכלא המאובטח ביותר במקסיקו – בפעם השנייה. בתאו של גוזמן נמצאה מנהרה באורך של קילומטר וחצי שהובילה אל מחוץ לכלא אלטיפלאנו, הנמצא כ-90 קילומטרים ממערב למקסיקו סיטי הבירה.

כוחות משטרה רבים נפרסו לאורך הדרכים המרכזיות באזור בית הכלא, הציבו מחסומים ואף השהו את כל הטיסות היוצאות מנמל התעופה הסמוך. כמו כן, המשטרה הודיעה כי עצרה 18 בני אדם בחשד שסייעו לברון הסמים המפורסם לברוח מתאו.

גוזמן נראה לאחרונה בשבת בסביבות השעה תשע בערב באזור המקלחות שבבית הכלא, כך לפי הצהרה של הוועדה לביטחון לאומי של מקסיקו. לאחר זמן מה, לאחר שלא אותר בכלא ובסרטי מצלמות הבטיחות, הגיעו הסוהרים לתאו וגילו כי הוא ריק לחלוטין. המ

עוד חדשות מהעולם:
על סף הסכם גרעין: "ניתן להגיע לחתימה כבר היום"
דאעש הוא המרוויח הגדול מהמתיחות בין ארצות הברית לאיראן
משבר יוון: פגישת מנהיגי האיחוד האירופי בוטלה

חיפושים אחר חואקין גוזמן, ברון סמין שנמלט מהכלא במקסיקו, יולי 2015. רויטרס
המשטרה מחפשת אחרי גוזמן, אמש/רויטרס

גוזמן נעצר לראשונה בשנת 1993 בגוואטמלה ונשפט ל-20 שנים בכלא. עם זאת, בשנת 2001 הוא הצליח להימלט מכלא פוונטו גרנדו, גם הוא אחד מבתי הכלא המאובטחים ביותר במדינה. גוזמן נמלט אז בסיוע של כמה סוהרים ויש כמה גירסאות לדרך הימלטותו, כשהמפרסמת שבהן היא הימלטות דרך עגלת כביסה.

במהלך התקופה הראשונה שבה נמלט, הצליח גוזמן להעצים את מעמדו והוא הפך לאחד מסוחרי הסמים החזקים בעולם. המגזין פורבס אף הכתיר אותו לאחד האנשים המשפיעים בעולם, ודירג אותו מעל לנשיא צרפת וונצואלה. המגזין אף העריך את הונו בכמיליארד דולרים.

קרטל "סינאלואה", הנקרא על שם המדינה במקיסקו שממנה פועל, חולש על רשת הברחה בינלאומית וככל הנראה מחזיק ברוב נקודת ההברחה בין מקסיקו וארצות הברית. ארצות הברית הודיעה בעבר כי תוציא בקשת הסגרה לגוזמן, אך לא ידוע אם אכן עשתה כך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חיפושים אחר חואקין גוזמן, ברון סמין שנמלט מהכלא במקסיקו, יולי 2015. רויטרס
החיפושים אחר גוזמן בדרכים הנמצאות באזור בית הכלא שממנו ברח, אמש/רויטרס

בסופו של דבר אותר גוזמן בבניין צנוע בעיר החוף מסטלאן ב-22 בפברואר 2014, שם הוא הסתתר עם אשתו ושתי בנותיו התאומות. הוא נעצר ללא התנגדות. לפני מעצרו כוחות הביטחון ערכו מרדף ארוך במדינה שבמהלכו איתרו כמה בתים שבהם שהה, ובהם דלתות ברזל ומנהרות בריחה.

על אף מאסרו, קרטל סינלואה המשיך להתפשט לאורכה של צפון אמריקה ואף להגיע על לאירופה ואוסטרליה. הקרטל היה מעורב במלחמת דמים שבה נהרגו בעשור האחרון יותר ממאה אלף בני אדם.

בריחתו של גוזמן מהווה מכה לממשלו של הנשיא אנריקה פנה נייטו, אשר קיבל תשואות בנוגע לגישתו נגד ברוני הסמים במדינה. מאז שהממשלה נכנסה בסוף 2012, הרשויות הצליחו לחסל או לעצור שישה ברוני סמים, ביניהם גוזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully