וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברון הסמים המקסיקני נעזר בציפורים כדי לתכנן את בריחתו מהכלא

בחקירת ההימלטות של חואקין גוזמן, "אל צ'אפו", מהכלא השמור ביותר במקסיקו נמצאה ציפור מתה שככל הנראה שימשה את האסיר לבדיקת איכות האוויר במנהרה המשוכללת שתוכננה עבורו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שפורסמה בריחתו של ברון הסמים חואקין גוזמן, המכונה "אל צ'אפו", מהכלא השמור ביותר במקסיקו, היום (חמישי) נודע כי גורמי ממשל שביקרו בתאו של גוזמן לאחר הימלטותו מצאו פגר של ציפור קטנה מונח על פח האשפה. לפי החשד, גוזמן השתמש בציפורים לבדיקת איכות האוויר במנהרה הארוכה שדרכה נמלט מתאו.

לפי גורמים רשמיים המסייעים במצוד אחר האסיר הנמלט, גוזמן השתמש בציפור, שכבר זכתה לכינוי "אל צ'אפיטו", כפי שבעבר עשו כורי פחם על מנת לזהות קיומם של גזים רעילים במכרות. ברם, השימוש בציפור כדי לבדוק אם ניתן לנשום במנהרה היה רק חלק קטן מהתכנון המדוקדק של הבריחה. עוד מסתמן כי המנהרה צוידה במתקני תאורה ואף באופנועים לצורך שינוע מיכלי חמצן. מתכנני המנהרה אף בנו אותה גבוהה מספיק כדי שגוזמן, שגובהו 1.68 מטר, יוכל להלך בה זקוף.

עוד אירועים בעולם:
שר הפנים של יוון: בחירות בזק ייתכנו כבר בחודשים הקרובים
יפן: לראשונה מאז מלחמת העולם - הצבא יוכל לפעול מחוץ למדינה
ביקור מפתיע: משעל ובכירי חמאס באו לערב הסעודית

פתח היציאה ממנו ברח ברון הסמים המקסיקני חואקין גוסמן הידוע בכינויו "אל צ'אפו", מקסיקו יולי 2015. רויטרס
פתח המנהרה שדרכה ברח גוזמן/רויטרס

עם היוודע על הימלטותו של ברון הסמים הנודע, שעמד בראש קרטל הברחת סמים בינלאומי, החלו גורמים ברשויות המקסיקניות במרדף אחר האסיר, כאשר גם ארצות הברית הציעה את סיועה במצוד אחריו. נציב הביטחון הלאומי המקסיקני, מונטה אלחנדרו רובידו, הציג את הסרטון שבו נראה גוזמן צועד בתאו ונעלם מאחורי קיר המקלחת, בו נמצאה הכניסה למנהרה. זוהי הימלטותו השנייה של גוזמן מהכלא, לאחר שהאחרונה התרחשה בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully