וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים של יוון: בחירות בזק ייתכנו כבר בחודשים הקרובים

ניקוס ווטסיס אמר בריאיון לרדיו מקומי כי "ייתכן מאוד שיתקיימו בחירות בספטמבר או באוקטובר, הכול תלוי בהתפתחויות". זאת, לאחר שמחוקקים רבים ממפלגת השלטון סרבו להצביע הלילה בעד תכנית הסיוע של אירופה

שר האוצר של יוון ניקוס ווטסיס יחד עם ראש הממשלה אלכסיס ציפראס, יולי 2015. רויטרס
שר הפנים ווטסיס וראש הממשלה ציפראס, החודש/רויטרס

שר הפנים של יוון, ניקוס ווטסיס, אמר היום (חמישי) כי ייתכן וייערכו בחירות בזק במדינה בספטמבר או באוקטובר. זאת, לאחר שמחוקקים רבים ממפלגת השלטון "סיריזה" סרבו להצביע הלילה בעד תכנית הסיוע של אירופה - דבר שאילץ את הממשלה להסתמך על קולות גורמי האופוזיציה כדי להעביר את התכנית בפרלמנט.

"ייתכן מאוד כי בחירות יתקיימו בספטמבר או באוקטובר, הכול תלוי בהתפתחויות", אמר ווטסיס והוסיף: "קיום הבחירות יהיה תוצאה של סקירה מקיפה של ההתפתחויות במצב, שתיעשה לא רק על ידי הממשלה". לדברי ווטסיס, "גם אם נלך לבחירות, נבקש לקבל מנדט מהעם כד לאמץ את תוכנית הסיוע".

הרפורמות אושרו אתמול ברוב של 229 חברי הפרלמנט, מול 64 מחוקקים שהתנגדו, שישה שנמנעו ואחד שנעדר מההצבעה. 38 חברי מפלגת השמאל הרדיקלי השלטת, בהם שר האוצר היווני, לא הצביעו בעד הרפורמות, אך כאמור תמיכת מפלגות הימין של האופוזיציה סייעה לראש הממשלה אלכסיס ציפראס במשימה.

עוד כתבות בנושא:
יוון: הפרלמנט אישר את הרפורמות שדרש גוש האירו
הקרב של ציפראס לקראת סיום: הפרלמנט ביוון יאשר את הצעת הסיוע?
חרף ההסכם, יוון עדיין זקוקה למהפך תרבותי כדי להציל את עצמה

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, במהלך הדיון על אישור הסדר החוב. רויטרס
ציפראס במהלך הדיון על אישור הרפורמות בפרלמנט, הלילה/רויטרס

דוברת מועצת האיחוד האירופי, אניקה בריידטארדט, שיבחה את תוצאות ההצבעה ואמרה כי הפרלמנט היווני "דיבר בקול רם מאוד". בריידטארדט ציינה כי מומחים מהמועצה, קרן המטבע הבינלאומית והבנק האירופי המרכזי הסכימו פה אחד כי יוון "יישמה באופן חוקי את הצעד הראשון מתוך ארבעה שעליהם הוסכם בפסגת מנהיגי גוש האירו ביום שני האחרון".

כמו כן, שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שובל, אמר כי אישור הרפורמות על ידי הפרלמנט הוא "צעד חשוב", אך הזהיר כי השיחות הנוגעות להסכם הסופי יהיו קשות , וכי קיצוץ מוחלט של החוב מנוגד להישארות של יוון בגוש האירו.

קבוצת הנושים דרשו כי ההצבעה על הרפורמות בפרלמנט תיערך לפני שייפתחו השיחות הסופיות על תכנית החילוץ. שרי האוצר של גוש האירו צריכים לאשר את פתיחת השיחות הללו, וכך גם הפרלמנט בגרמניה, אשר יצביע על הסוגיה מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אומרים לא לצנע: מפגינים באתונה השליכו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים. רויטרס
מפגינים באתונה לקראת אישור הרפורמות בפרלמנט, אתמול/רויטרס

שעות ספורות לפני ההצבעה התעמתו מפגינים המתנגדים לתכנית עם המשטרה בסמוך לפרלמנט באתונה. המפגינים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו בפיזור גז מדמיע שגרם למנוסתם של מאות אנשים לאזור כיכר סינטגמה, הכיכר המרכזית בעיר. מוקדם יותר אלפי תושבים השתתפו בעצרות מחאה שלוות נגד הסדר החוב החדש. ההסכם צפוי לחלץ את יוון מפשיטת רגל, אולם נושיה בגוש האירו דורשים מאתונה, כאמור, לבצע שורת רפורמות כואבות בכלכלה, שיכבידו עוד יותר על חייהם של האזרחים הסובלים ממשבר כלכלי חריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully