וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב של ציפראס לקראת סיום: הפרלמנט ביוון יאשר את הצעת הסיוע?

שעות לפני ההצבעה בפרלמנט על ההצעה שהוגשה לאיחוד האירופי, סגנית שר האוצר העבירה מכתב התפטרות חריף לראש הממשלה: "התכנית היא המסמר האחרון בארון הקבורה שלנו". שר התעסוקה: "מנסים למתן את ההשלכות הקשות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס עומד היום (רביעי) בפני אחד מהאתגרים הגדולים האחרונים שלו, לקראת אישור תכנית הסיוע של האיחוד האירופי ושל קרן המטבע הבינלאומית להצלת הכלכלה היוונית. ציפראס מקווה להשיג את אישורו של הפרלמנט באתונה לתכנית שהוצגה לאירופים, אולם ההתנגדות בקואליציה ובאופוזיציה לא תקל עליו במשימה.

בבוקר ההצבעה, הכריזה אחת משני סגניו של שר האוצר על התפטרותה. במכתב הרשמי שהעבירה היום לציפראס, כתבה נדיה ולוואני כי ההצעה שעולה להצבעה "רק תחמיר את מצבה של האוכלוסייה, שכבר סובלת". לטענתה, "זה יהיה המסמר האחרון בארון הקבורה שלנו, עם סיכויים מועטים בלבד להצלחה". התפטרותה מגיעה לאחר התפטרותו של שר האוצר לשעבר יאניס ורופאקיס, שהודיע על סיום תפקידו לאחר משאל העם.

עוד בוואלה חדשות:
חרף ההסכם, יוון עדיין זקוקה למהפך תרבותי כדי להציל את עצמה
יוון נשארת בגוש האירו בכפוף לרפורמות קשות; מרקל: "ניתן לשקם את האמון"
האם גרמניה שוקלת להוציא את יוון מגוש האירו לחמש שנים?

שר האוצר של יוון אוקלידס צקלוטוס לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015. רויטרס
"עסקה קשה". שר האוצר צקלוטוס, היום/רויטרס

חברי פרלמנט רבים, גם מקרב מפלגת השלטון "סיריזה", מתכננים להצביע נגד ההצעה, שכוללת רפורמות כלכליות וקיצוצים נרחבים, ובמקרה של דחיית ההסכם, הדרך קדימה לא ברורה ועשויה אף להוביל לבחירות בזק בעתיד הקרוב. גם היום יצאו אזרחים רבים לרחובות אתונה הבירה בהפגנות נגד "הכניעה לאירופה".

בתוך כך, קרן המטבע הבינלאומית פרסמה הלילה התייחסות רשמית להצעה היוונית – חבילת הסיוע השלישית שמונחת על שולחן המשא ומתן בין אתונה לאיחוד האירופי – וקראה לנושים של יוון לנכות חל נכבד מהחוב. גרמניה, אחת מבעלות החוב המרכזיות של יוון, סירבה עד כה להפחית מהחוב היווני, אולם הסכימה לשפר את תנאי החזרתו ולפרוש את התשלומים באופן נוח יותר. הנציבות האירופית פרסמה אף היא הערכה של ההצעה היוונית, והעדיפה להתמקד ברפורמות הנדרשות מהממשלה היוונית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנות באתונה לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015. רויטרס
"הממשלה הגיעה לעסקה תחת לחץ". מפגינים באתונה, היום/רויטרס

"זו עסקה קשה, ורק הזמן יראה אם היא יעילה מבחינה כלכלית", אמר שר האוצר היווני אוקלידס צקלוטוס למחוקקים לפני ההצבעה. למרות שההצעה מטילה מגבלות שחלקן דומות בחומרתן לאלה שנכללו בהצעה האירופית שנדחתה במשאל העם בתחילת השבוע שעבר, היוונים נראים מוכנים לקבל על עצמם לפחות חלק מהגזרות הכלכליות, תמורת הישארות בגוש האירו.

"ברור יותר ויותר שהממשלה הגיעה לתנאי העסקה תחת לחץ בלתי יאומן וסחיטה", טען שר התעסוקה פאנוס סקורלטיס, אך הדגיש: "זו הברירה היחידה כדי להימנע ממשבר הומניטרי חדש ומטרגדיה אנושית". לדבריו, "בהתחשב בנסיבות, אנחנו מנסים למתן את ההשלכות הקשות של העסקה".

הפגנות באתונה לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015. רויטרס
הפגנות באתונה לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015/רויטרס
הפגנות באתונה לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015. רויטרס
הפגנות באתונה לקראת ההצבעה על הצעת הסיוע, יולי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully