וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גרמניה שוקלת להוציא את יוון מגוש האירו לחמש שנים?

גורם אירופי ששוחח עם סוכנות הידיעות הצרפתית אמר כי בפגישת שרי האוצר האירופים בבריסל הוצג ליוון אולטימטום: שיפור הצעתה, או יציאה זמנית מגוש האירו. ביוון מכחישים: "אפשרות היציאה מהגוש לא עלתה"

יונה לייבזון על יוון והמשבר הכלכלי באירופה ב-יולי 2015/עריכה: טל רזניק, נועה לוי, מעצב גרפי: אביחי ברוך

(וואלה, הבנתי: יונה לייבזון על המשבר ביוון)

בדרך החוצה? על רקע הדיונים בהצעה החדשה של יוון להסדר חוב, שהחלו היום (שבת) בבריסל, בהם משתתפים שרי האוצר של כל 19 המדינות החברות בגוש האירו, דווח הערב כי בגרמניה מכינים את התכנית ליום שאחרי.

סוכנות הידיעות הצרפתית, שציטטה גורם אירופי, דיווחה כי גרמניה הכינה תכנית עבור יציאה זמנית של יוון מגוש האורו, שתימשך חמש שנים. המקור הוסיף כי מדובר במסמך פנימי, שלא הופץ בפגישה בבריסל. "ישנן שתי אפשרויות: שיפור של ההצעות, או יציאה מגוש האורו", אמר.

עם זאת, גורמים רשמיים בממשלת יוון הכחישו בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס את הדברים, ואמרו כי שר האוצר של גרמניה, וולפגנג שויבלה, לא העלה כלל את האפשרות של יציאה של יוון מגוש האירו, וכמוהו אף אחד משרי האוצר האחרים. "נושא יציאת יוון מהגוש לא הועלה בידי אף אחד, כולל שויבלה, בפגישת שרי האוצר של גוש האירו", אמר אחד הגורמים.

עוד בוואלה!NEWS:
ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה
פאשיסטים ובעלי הון: המרוויחים הגדולים מהמשבר ביוון

דיון בפרלמנט ביוון על ההצעה לתכנית הסיוע, יולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפרס, בדיון בפרלמנט בהצעה לכתנית הסיוע, הלילה/רויטרס

הפגישה בבריסל, שבה נדונה ההצעה היוונית, מתקיימת לאחר ש-251 מתוך 300 חברי הפרלמנט היווני העניקו הלילה גיבוי לראש הממשלה אלכסיס ציפראס ואישרו את המשך המשא ומתן מול גוש האירו. אם התכנית תאומץ, ייפתחו מיד מגעים בין יוון לנושים - האיחוד האירופי, הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית - בנוגע לתכנית סיוע. עם זאת, במקרה שבו ההצעה היוונית תידחה, הדיונים מחר בפגישת מנהיגי מדינות האיחוד האירופי בבריסל עשויים להתמקד באפשרות של הוצאת יוון מגוש האירו.

על פי ההצעה היוונית, שהוגשה שלשום בלילה,בתמורה לסיוע בסך 53 מיליארד אירו, תבצע הממשלה רפורמות רבות במשק היווני, שעיקרן העלאת המע"מ מ-13% ל-23%, העלאת גיל הפרישה ל-67, ביטול הטבות מס לאיי יוון ותקנות מס שיפגעו בעיקר בעשירי המדינה, לצד מאבק בשחיתות ובהעלמות המסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully