וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפראס: "הפכנו למעבדת הצנע של אירופה - הניסוי כשל"

בדיון חירום בפרלמנט האירופי, קרא ראש ממשלת יוון למדינות אירופה לפעול יחד עמו לפתרון המשבר הכלכלי: "ללא צמיחה לא נוכל לצאת מהמשבר". בכירים באיחוד שבו והבהירו כי הסכם חייב להיחתם "בימים הקרובים"

עריכה: ניר חן

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס טען היום (רביעי) בדיון חירום שכונס בפרלמנט האיחוד האירופי בשטרסבורג כי מדינתו "הפכה למעבדת הצנע של אירופה", והדגיש: "הניסוי כשל". ציפראס הגיע לבריסל במסגרת הניסיונות להגיע להסכם עם מדינות גוש האירו לפתרון המשבר הכלכלי ביוון, שהכריזה בשבוע שעבר על חדלות פרעון. במשאל העם שנערך ביום ראשון, דחו היוונים את חבילת הסיוע של האיחוד האירופי.

"כמה ימים לאחר ההחלטה, ניתן לנו המנדט להכפיל את המאמצים, על מנת להשיג פתרון צודק מבחינה חברתית ובר קיימא מבחינה כלכלית", הכריז ציפראס. "ההחלטה האמיצה של העם היווני אינה החלטה על קרע עם אירופה, אלא החלטה לשוב לעקרונות שבסיסה של אירופה. המסר של משאל העם הוא שאירופה חייבת להיות דמוקרטית, או שהיא לא תשרוד".

עוד בוואלה חדשות:
ציפראס: "הגשנו הצעה להסכם עם אירופה"; הולנד: "לא רציני"
ליוונים נמאס: אירופה חייבת להקשיב לקריאת המצוקה מאתונה
ניצחון לציפראס במשאל העם: "חזית חזקה במו"מ עם אירופה"

ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ציפראס בפרלמנט האירופי, היום/רויטרס

ציפראס הבהיר כי "אנו זקוקים לתכנית צמיחה מלאה. ללא צמיחה לא נוכל לצאת מהמשבר". לדבריו, ההסכם עם האיחוד האירופי "חייב להראות שיש אור בקצה המנהרה". הוא הוסיף: "בחמש השנים האחרונות, הרפורמות הכבידו על העם היווני. אנחנו חייבים בסיס להצלחה, הנשענת על פיתוח בר קיימא. זו לא בעיה יוונית בלבד, אלא בעיה אירופית, ובעיות אירופיות דורשות פתרונות אירופיים".

נשיא מועצת אירופה דונלד טוסק הדגיש בדבריו כי "יש לנו רק כמה ימים להגיע להסכם סופי". לדבריו, "חוסר היכולת שלנו למצוא הסמכה עלולה להוביל לפשיטת רגל יוונית ולקריסת המערכת הבנקאית של המדינה. אין לי ספק שזה ישפיע על אירופה כולה".

חבר הפרלמנט האירופי מטעם המפלגה השמרנית של גרמניה, מנפרד וובר, תקף את דבריו של ציפראס, והטיח בו: "אתה מפר את האמון באירופה. מר ציפראס, הקיצונים באירופה מריעים לך. אתה מקיף את עצמך בחברים הלא נכונים". הוא טען: "מה אם מדינות גוש האירו היו מקיימות משאלים משלהן, כדי שלא יצטרכו להמשיך להערים כספים על יוון? אל תשקר לאנשים, קיצוץ החוב לא יפגע בבנקאים, אלא באחיות בסלובקיה ובעובדי ממשלה בפינלנד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015/רויטרס
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015. רויטרס
ראש ממשלת יוון בפרלמנט האירופי, בריסל, יולי 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully