וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור מפתיע: משעל ובכירי חמאס באו לערב הסעודית

משלחת חמאס בראשות ראש הלשכה המדינית ובהשתתפות הבכירים אבו מרזוק ואל-ערורי תיפגש עם בכירי הממלכה לראשונה זה שלוש שנים. המשלחת תעדכן את הסעודים בשיחות להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל

מלך ערב הסעודית סלמאן. רויטרס
לא ברור אם גם הוא ייפגש עם בכירי חמאס. מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז/רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק ובכיר הארגון סאלח אל-עארורי הגיעו הלילה (רביעי) לביקור מפתיע בערב הסעודית. לפי הודעת חמאס, השלושה ייפגשו עם בכירים בממלכה במטרה לחזק את היחסים בין הארגון לריאד. אתר "אל-חליג' אונליין" דיווח כי המשלחת גם תעדכן את הסעודים במגעים האחרונים לכינון הפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל לחמאס.

האתר גם ציטט בכיר בחמאס שאמר כי טרם ברור אם גם המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז ייפגש עם חברי המשלחת, והדבר יוחלט במהלך היום בהתאם להתקדמות הפגישות עם הבכירים הסעודים האחרים. עוד דווח כי משלחת חמאס תבקר במכה בתפילות של סוף חודש הרמדאן, לאחר שנים בהם לא אפשרו הסעודים לאנשי חמאס לעשות זאת.

עוד בנושא
"חמאס שב לנהל שיחות עם ישראל על הנעדרים; מנגיסטו בריא ושלם"
על רקע המו"מ התקוע: ישראל דחתה בקשות הומניטאריות של בכירי חמאס
חמאס: טוני בלייר מתווך בנושא השבויים ברצועה

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
ביקור ראשון בריאד מאז 2012. חאלד משעל/AP

מדובר בביקור הראשון של משעל בערב הסעודית מאז יוני 2012. העיתון הקטארי "א-שרק" דיווח בימים האחרונים כי לדברי גורמים סעודים, מאז כניסתו לתפקיד בחודש פברואר של המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז, נעשו ניסיונות מצידו לחידוש הקשרים בין סעודיה לחמאס. היחסים בין הצדדים התקררו בשנים האחרונות, על רקע היריבות בין הסעודים לבין איראן וקטאר התומכות בארגון.

הבוקר סיפרו גורמים פלסטינים בכירים לוואלה!NEWS כי חמאס שב לנהל שיחות עם ישראל על השבת שני האזרחים הישראלים שנכנסו לרצועת עזה, אברהם מנגיסטו והצעיר הבדואי. לפי הגורמים, מנגיסטו מוחזק בידי הארגון כשהוא בריא ושלם, ומסר דומה הועבר מחמאס לישראל. זאת בניגוד לטענות שהשמיע חמאס בימים האחרונים ולפיהן מנגיסטו חצה את הגבול למצרים דרך המנהרות ברצועה. גורמים בחמאס סירבו להתייחס לדברים בשיחה עם וואלה!NEWS. מנגיסטו נכנס בחודש ספטמבר שעבר לרצועת עזה, לאחר שחצה את גדר הגבול בחוף זיקים, ועד שבוע שעבר הוטל צו איסור פרסום על הפרשה.

במקביל, ממשיך חמאס לשלוח מסרים לישראל בדבר רצונו להגיע להסכם הפסקת אש ארוך-טווח, "תהדיא". זאת באמצעות מתווכים בינלאומיים שונים, בהם שליח הקוורטט לשעבר, טוני בלייר, שביקר כמה פעמים בדוחא, בירת קטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully