וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פשטה על בית המחבל מת"א: כותרות סוף השבוע

משפחת המחבל מתל אביב העידה כי הוא מעורער בנפשו וקראה לו להסגיר את עצמו. נבדק קשר בין הפיגוע לבין מציאת גופת נהג מונית בצפון העיר. שתי רקטות התפוצצו בסמוך לשדרות. אלו הן הכותרות שעשו את סוף השבוע

משפחת המחבל מתל אביב קראה לו להסגיר עצמו: "היה מעורער בנפשו"

החשוד בביצוע פיגוע הירי אתמול (שישי) ברחוב דיזנגוף שבמרכז תל אביב, שכוחות הביטחון עדיין מחפשים אחריו, ישב בעבר בכלא בישראל בעקבות ניסיון לחטוף נשק מחייל וכיוונו אליו בצומת כרכור בשנת 2007, אך טען כי עשה זאת על רק מצבו הנפשי. אז, גזר עליו בית משפט המחוזי בחיפה חמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שנקבע בין סנגורו לפרקליטות. הוא הביע חרטה על מעשיו ו"ביקש את רחמי בית המשפט".

במשפחתו ובסביבתו של החשוד גינו את מעשיו, ומכריו טענו בתוקף כי הפרעות נפשיות הן אלו שככל הנראה הובילו אותו למעשה. תושבי הכפר בצפון הארץ שבו התגורר המחבל הנמלט העידו כי אכן היה מעורער בנפשו. אביו של המחבל אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אני אזרח ישראל שומר חוק, לא חינכתי כך את בני". מכרו הוסיף כי הוא חושש שיפגע בעוד חפים מפשע, וקרא לו להסגיר את עצמו.

אלון ושמעון נהרגו בפיגוע בתל אביב; שני פצועים עדיין מונשמים ומורדמים

שמעון רווימי, בן 30 מאופקים, ואלון בקל, בן 26 מתל אביב, הם השניים שנהרגו אתמול בפיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. בקל היה אחד ממנהלי בר "סימטא" שבו פתח באש המחבל, ורווימי הגיע למקום ליום הולדת של אחד מחבריו.

שני פצועי ירי מהפיגוע עדיין מאושפזים במצב קשה בבית החולים איכילוב, כשהם מורדמים ומונשמים במחלקת טיפול נמרץ ומוקפים בבני משפחותיהם. שני הפצועים במצב יציב ולא נשקפת סכנה מידית לחייהם. בנוסף, מאושפזת בבית החולים גם נפגעת הלם ששהתה בחנות סמוכה למקום הפיגוע, והסתגרה במחסן מחשש להיפגע. בפיגוע נפצעו עוד שני בני אדם באורח קשה ושלושה נוספים באורח בינוני.

גופה עם פצעי ירי נמצאה ליד מלון בתל אביב; נבדק קשר לפיגוע

גופתו של נהג המונית אמין שעבאן, בן 42 מלוד, נמצאה אתמול מוטלת ברחוב יוניצמן בתל אביב, בסמוך למלון מנדרין - כך הותר היום לפרסום. גופתו נמצאה כשעה לאחר הפיגוע שאירע במרכז תל אביב ובו נרצחו שני בני אדם. המשטרה פתחה בחקירה בחשד לרצח, לאחר שעל גופתו של שעבאן נתגלו סימני ירי.

עשרות בני אדם הגיעו היום לסוכת האבלים שהוקמה בלוד לאחר הירצחו של שעבאן, שהיה נשוי לשלוש נשים ואב ל-11 ילדים. "הרוצח זרק אותו וברח", אמר ראזי, אחיו של אמין. "הוא השליך את הגופה בלי תעודת זהות ובלי כלום. אתמול היינו במשטרה וחתמנו שאנחנו לא מתנגדים לניתוח הגופה, ואז היא הועברה למכון הפתולוגי. עכשיו אני מקווה שישחררו את הגופה כמה שיותר מהר, שיעשו את הבדיקות שלהם ויסיימו, כדי שנוכל לקבור אותו".

שתי רקטות התפוצצו ליד שדרות; חיל האוויר תקף ברצועה

שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה התפוצצו אמש בשטח פתוח בסמוך לעיר שדרות. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בטרם הנפילה, התרעת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה האזורית שער הנגב ובהם איבים וגבים וכן בניר עם, שדרות, ובמכללת ספיר. תושבי המועצה האזורית דיווחו על הדי פיצוצים.

כמה שעות לאחר מכן תקף בתגובה חיל האוויר שני מתחמים צבאיים ושתי תשתיות טרור השייכים לחמאס ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לכל פעולת טרור היוצאת מרצועת עזה. צה"ל ימשיך לפעול בחומרה נגד כל ניסיון להפר את השקט בישובי הדרום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כוחות פשטו על בית משפחת המחבל מתל אביב ועצרו את אחיו

כוחות משטרה ושב"כ פשטו בצהריים על בית משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב. במהלך הפשיטה, הם עצרו את אחיו והחרימו מחשב שהיה בתוך הדירה, אולם לא ידוע למי מבני המשפחה הוא שייך.

המשטרה ריכזה היום את מאמציה, בנוסף לאזור ואדי ערה, גם בחיפושים אחריו באזור צפון תל אביב ובהם תל ברוך, שיכון ל' ואזור כביש החוף בכוחות גלויים וסמויים. מדובר באזור שבו נתגלתה אתמול גופתו של נהג המונית אמין שעבאן, אולם טרם התברר אם יש קשר בין המקרים.

תאונת דרכים קטלנית בשפלה: זוג הורים ובתם נהרגו בהתנגשות חזיתית

זוג הורים ובתם בת החמש נהרגו היום וחמישה נוספים, ארבעה ילדים ומבוגר, נפצעו באורח קל בתאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב סמוך לכניסה למושב יגל שבאזור לוד. הזוג, בשנות ה-30 לחייהם, נלכדו במכוניתם. הילדה חולצה מהמכונית ופונתה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים שיבא שבתל השומר, שם נקבע מותה.

חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לזירת התאונה והחלו להעניק טיפול רפואי לפצועים. נסיבות התאונה בבדיקה, ובוחנים של משטרת מרחב השפלה בדרכם לזירה. מבדיקה ראשונית של נסיבות התאונה, עולה כי אחד מכלי הרכב, שנסע בכביש 412 מדרום לצפון, עלה על אי תנועה מסיבה לא ברורה ופגע בכלי הרכב בשני, שנסע בכיוון ההפוך. מהמשטרה נמסר כי הכביש נחסם בצומת אור יהודה ובצומת חמד, לשני הכוונים.

ערב הסעודית: מנהיג שיעי בכיר ו-46 נוספים הוצאו להורג

47 בני אדם הוצאו היום להורג בערב הסעודית, בהם איש הדת השיעי הבכיר נימר באקר א-נימר. ממשרד הפנים בריאד נמסר כי הם המוצאים להורג הורשעו בטרור. על פי ההודעה הרשמית, הם פעלו במסגרת 12 תאים של אל-קאעדה באזורים שונים במדינה בין השנים 2003 ו-2006, ותכננו "לתקוף מטות ביטחוניים וצבאיים, במטרה לפגוע בכלכלת המדינה וביחסים שלה עם מדינות ידידותיות שכנות".

45 מהם אזרחים סעודים, והשניים הנוספים הם אזרח מצרים ואזרח צ'אד. אייתוללה עלי סיסתאני, הנחשב למנהיג השיעי הבכיר ביותר, קרא לערב הסעודית לפני ההוצאה להורג לזכות את א-נימר, אולם בית הדין לערעורים בריאד הותיר את ההחלטה על כנה. איש הדת האיראני אחמד חתאמי, המקורב לשלטון בטהראן, טען כי מדובר בהחלטה "פושעת" והוסיף כי משפחת המלוכה הסעודית "תימחה מעל לדפי ההיסטוריה" בעקבות הוצאתו להורג של א-נימר.

ארדואן: "המציאות באזור היא שישראל וטורקיה זקוקות זו לזו"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בריאיון שפורסם היום בכלי התקשורת במדינה כי "ישראל זקוקה למדינה כמו טורקיה באזור, ואנו חייבים לקבל את העובדה שאנו זקוקים לישראל. זו המציאות באזור". על רקע המגעים לחידוש היחסים הדיפלומטיים בין אנקרה לירושלים, הוסיף ארדואן: "אם ננקוט צעדים הדדיים בלב שלם, הנורמליזציה תגיע מיד לאחר מכן".

אתמול, התבטא ארדואן באופן שנוי במחלוקת כשנתן כדוגמה למשטר הנשיאותי היציב שאותו הוא רוצה לכונן לגרמניה הנאצית בדברים ששודרו בטלוויזיה במדינה. בעקבות השוואתו הבעייתית, מיהרו בלשכת הנשיאות להבהיר כי דבריו הובנו שלא כהלכה.

ח"כ אוחנה קרא "להקל על מתן היתרים לנשיאת נשק" - ועורר סערה

שעות ספורות לאחר פיגוע הירי אתמול בתל אביב קרא חבר הכנסת הטרי אמיר אוחנה (הליכוד) להקל על מתן היתרים לנשיאת כלי נשק. זאת בטענה כי לו היה אדם עם נשק ליד הבר ברחוב דיזנגוף, המחבל היה נורה למוות במקום ולא נמלט מהזירה.

"החלטתי לקחת על עצמי את נושא ההקלות במתן היתרים לנשיאת כלי ירייה. אם טרם הוקמה שדולה כזו בכנסת - אקים אותה. אם הוקמה - אחיה אותה. השאיפה היא שכל אזרח נעדר עבר פלילי או רפואי רלוונטי, המבצע שירות מילואים - יוכל לשאת נשק ברישיון אם יבקש", כתב בעמוד הפייסבוק שלו, וצירף צילום של המחבל לפני הירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully