וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד בפיגוע בתל אביב: התמכר לסמים והיה "מעורער בנפשו"

1.1.2016 / 22:06

על המחבל, ערבי ישראלי מצפון הארץ, נגזרו ב-2007 חמש שנות מאסר, אך טען שהעבירות בוצעו על רקע נפשי. פסיכיאטר שבדק אותו קבע כי היה "מעורער בנפשו", אך בקשותיו לטיפול שליטה בכעסים במהלך מאסרו נדחו

צילום: מצלמות אבטחה, יותם רונן, ניב אהרונסון, אבי כהן; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

החשוד בביצוע פיגוע הירי היום (שישי) ברחוב דיזנגוף שבמרכז תל אביב, שכוחות הביטחון עדיין סורקים אחריו בשעה זו, ישב בעבר בכלא בישראל בעקבות ניסיון לחטוף נשק מחייל וכיוונו אליו בצומת כרכור בשנת 2007, אך טען כי עשה זאת על רק מצבו הנפשי. אז, גזר עליו בית משפט המחוזי בחיפה חמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שנקבע בין סנגורו לפרקליטות. הוא הביע חרטה על מעשיו ו"ביקש את רחמי בית המשפט".

על פי כתב האישום שהוגש ב-2007, החשוד הגיע לתחנת הסעה בצומת כרכור בחודש יולי באותה שנה ותקף חייל שהיה במקום. הוא היכה את הלוחם באגרופים, השכיב אותו על מכסה מנוע של כלי רכב וחבט בו ראשו, תוך שניסה למשוך מידיו את רובה ה-16-M שלו. במהלך המאבק, נקרעה רצועת הנשק, והחשוד נטל אותו וכיוון אותו לעבר החייל.

לקריאה נוספת:
"שמענו יריות, אנשים רצים וצועקים": האזינו לשיחה למוקד החירום
כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל מלשכת חולדאי | עדכונים שוטפים
פצוע ירי בתל אביב: "נפגעתי בכתף, השתטחתי וירדתי למקלט"

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
החשוד ריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות סמים ותקיפה. סריקות בתל אביב, היום/רויטרס

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, הצליח החייל לקום, התגבר על המחבל ונמלט מהמקום. ביום שלמחרת, הוא נלכד על ידי השב"כ והמשטרה. ואולם, שם זה לא נגמר – וכשהגיע לתחנת המשטרה, תקף החשוד שוטר וניסה לחטוף את אקדחו האישי. כמו כן, במהלך השחזור של אירוע תקיפת החייל, הוא תקף שוטר נוסף וחנק אותו.

סנגוריו של החשוד טענו, בין היתר, כי הוא התמכרותו לסמים מסוג ספידים ואקסטזי הובילה להידרדרות במצבו הנפשי. הוא הודה במעשיו והביע חרטה עליהם, וחוות דעתו של פסיכיאטר קבעה כי הוא "בחור בעל הפרעות אישיות הצורך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, הנוהג בעבריינות סביב נושא הסמים". קודם לכן, הוא ריצה שנת מאסר בגין עבירות סמים.

במהלך שהותו בכלא, עתר החשוד בבקשה להיכנס לתכנית לטיפול שליטה בכעסים, אולם בקשתו נדחתה. כמו כן, בקשות שהגיש לצורך יציאה לחופשות נדחו בשל מידע חסוי, שהצביע על התנהגות אלימה מצדו בין כתלי הכלא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פצוע מאירוע הירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. רויטרס
פינוי הפצועים מזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף, היום/רויטרס

כשנקבעה עסקת הטיעון, שבה נגזרו על המחבל חמש שנות מאסר, כתבה השופטת צילה קינן בפסק הדין כי העבירות בהן הורשע חמורות מאוד. לדבריה, "העונש המוצע הוא משמעותי והולם את נסיבות ביצוען של העבירות", אך הסבירה כי גזר הדין הקל עליו.

"הנאשם, כפי שעולה מדברי הסנגור ומהמסמכים הרפואיים, לא עשה את המעשים על רקע לאומני אלא על רקע מצב נפשי מעורער הנובע מהפרעה נפשית שהוחמרה עקב שימוש בסמים", הסבירה, ואף הוסיפה כי נכונותו של החשוד לשאת בעונש כבד יותר והבעת החרטה מצדו היא זו שהביאה לקבלת העונש הקל יחסית. במקביל לעונש המאסר, קבעה קינן בזמנו כי החשוד יימצא במעקב פסיכיאטרי בכלא.

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
שוטרים סורקים ברחובות תל אביב/רויטרס
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully