וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע ירי בתל אביב: "נפגעתי בכתף, השתטחתי וירדתי למקלט"

צעיר שנפצע בתקרית הירי בפאב ברחוב דיזנגוף סיפר מבית החולים כי "פתאום התחילו יריות, עפו שולחנות, חיפשתי מקום להסתתר בו". מוכרת בחנות סמוכה הוסיפה: "שתי בנות ברחו מהירי ונעלתי אותן איתי בפנים". באירוע נהרגו שני בני אדם ונפצעו שבעה

צילום: מצלמות אבטחה, יותם רונן צילומי גולשים; עריכה: טל רזניק, מתן חדד

בן שדמי, שנפצע היום (שישי) באירוע הירי שהתרחש ברחוב דיזנגוף בתל אביב ושוחרר מבית החולים היה בפאב לכבוד יום הולדתו של חברו, אריאל. "ישבנו במרפסת בחוץ פתאום התחילו יריות, אני קיבלתי מכה חזקה מאוד לכתף, השתטחתי על הרצפה וירדתי, רצתי מהר מאוד למקלט של הפאב", סיפר. "עפו שולחנות, חיפשתי מקום להסתתר בו, זו הייתה ירידה צדדית של הפאב, ברחתי לשם, הייתי למטה כמה דקות".

לאחר כמה דקות שדמי עלה למעלה. "כשעליתי, ראיתי את כל הבלאגן ועזרתי לפנות את הפצועים. כדור מהירי פגע בכתף שלי. שדמי, פינה את עצמו ברכב. "בבית החולים עשו לי את הבדיקות, מצאו שכדור לא נכנס פנימה, עכשיו שוחררתי, קשה לי להזיז את היד היא נפוחה עם פצע פתוח". שדמי סיפר כי המצב "היה מבהיל, מפחיד, הרגשה של שוק ואתה לא יודע מה לעשות".

לקריאה נוספת:
תיעוד: היורה מרסס עם נשק אוטומטי בבר בתל אביב
המשטרה: "המרדף בתל אביב אחר היורה בעיצומו; על התושבים לגלות ערנות"

שוטרים סורקים סמוך לזירת אירוע הירי בתל אביב, 1 בינואר 2016. רויטרס
המצוד אחר המפגע נמשך/רויטרס

שני בני אדם נהרגו ושבעה בני אדם נפצעו בתקרית הירי שאירעה מחוץ לפאב ה"סימטא" ברחוב דיזנגוף סמוך לשעה 14:45. מצבם של ארבעה מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. מאות שוטרים הוקפצו לאזור, ובהם כוחות מיוחדים, שב"כ וימ"מ ומנהלים מצוד אחר המפגע. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

רוני אביטן, שבעלה ישראל, מאושפז בבית החולים תל השומר לאחר שנפצע באירוע הירי סיפרה לוואלה! NEWS: "הוא נפגע בצד הגוף, אנחנו מקווים שיהיה בסדר. קיבלתי סמס על האירוע, הוא לא ענה לי, כל החברים שלו לא ענו והבנתי שקרה משהו. כרגע הרופאים אומרים שהכול בסדר, בינתיים הכול טוב".

אביטן אמרה כי בעלה נבהל מאוד, "הוא אמר תודה שלא נהרג, סיפר שראה שוטרים מסביב שפרצו פנימה. הוא חושב שהיורה היה עם קפוצ'ון אדום, אבל הוא לא זוכר. היה מעורפל. הם חגגו יום הולדת לחבר שלו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלון בקל, שנהרג באירוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. פייסבוק, צילום מסך
אלון בקל, אחד ההרוגים באירוע/צילום מסך, פייסבוק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד ראייה לאירוע, דותן שיפוני, סיפר כי חגג עם חברים יום הולדת במסעדה ממול. "ישבנו והזמנו משהו לאכול, פתאום התחלנו לשמוע בומים, יריות, זה היה נשמע כמו יריות של נשק בודד, מיד שנינו הסתכלנו אחד על שני והתחלנו לברוח. ברחנו לכיוון המטבח של המסעדה, נכנסו מאחורה, היו שם כמה אנשים בבהלה".

עדי ראייה אחרים לאירוע הירי אחר הצהריים סיפרו כי הזירה, שבה נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה, נראתה כמו לאחר פיגוע. סטיב, שראה את האירוע מהמדרכה שממול, סיפר כי היורה הצליח להיעלם בחסות הבהלה הגדולה. "היורה התקרב לבית הקפה עם כובע גרב על הפנים ומעיל שחור-אפור, שלף נשק שהיה ברצועה מאחורי הגב שלו - והתחיל לירות", שחזר. "הייתה בחורה שפשוט שכבה על הכביש ודיממה, הייתה מישהי בהיריון שנפלה, ועד כמה שאני הספקתי לראות - היה לו חיוך קטן במהלך הירי. כאילו הוא מבסוט מזה".

בהמשך, סיפר: "בתוך כמה דקות באו כוחות של משטרה ומד"א, הזיזו את הסקרנים וטיפלו בפצועים. היורה התחיל לרוץ להמשך הרחוב ונעלם. מהבהלה אף אחד לא שם". להערכתו מדובר היה בנשק מסוג "עוזי". "הייתי לוחם וככה זה נראה".

מיד לאחר האירוע יצא לביתו שבחולון. "אני עדיין בהלם. אמרתי שאני לא אקח סיכון ואחזור", אמר. "אי אפשר לעצום עין. כל הסיטואציה עוברת לי בראש שוב ושוב. הלם מוחלט. לתל אביב אני אחזור, אבל לא לאזור הזה. לא לאזורים הומים, לפחות בזמן הקרוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טלי, שעובדת בחנות "עולם צמחי המרפא" הסמוכה לאזור הירי, סיפרה כי שמעה כעשר יריות ולאחר מכן אנשים החלו לרוץ. "שתי בנות רצו לתוך החנות. לקח לי קצת זמן למצוא את המפתחות – אבל ברגע שמצאתי נעלתי אותנו בפנים", סיפרה. "אנשים מדברים על זה שזה היה פיגוע ולא אירוע פלילי, אבל אי אפשר לדעת. אני עדיין בחנות ולא יוצאת מכאן בקרוב, אפילו ששעת הסגירה קרובה".

"רצתי לפה מהר כי אני חובש. התחלתי לטפל בפצועים, העלתי אותם על אמובלנס", סיפר לירן. "זה נראה כמו פיגוע ירי, פצועים רבים, לא שמתי לב. ראיתי אנשים שקיבלו כדורים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ישראל, שנקלע למקום, סיפר על המולה רבה. "שמענו מלא יריות, אנשים רצו לכיוון צפון דיזינגוף", אמר. "ראיתי מישהו עם ז'קט רץ לאחד הרחובות הצדדים. אנשים ברחו ורצו, היתה פה המולה, זה היה מאוד מפחיד".

הרקע לאירוע הירי טרם ברור וכוחות משטרה גדולים עדין סורקים את האזור. בין הפצועים, אחד במצב אנוש, שניים במצב קשה וחמישה בינוני. מאות שוטרים שהוקפצו לאזור, ובהם כוחות מיוחדים, שב"כ וימ"מ, מנהלים מצוד אחרי היורה שנמלט מהזירה באזור צפון העיר. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב, תל השומר, וולפסון ובילינסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש העיר רון חולדאי הגיע למקום וביקש מהציבור להישמע להוראות המשטרה. "נכנס בן אדם לבר, ירה, פגע, כל שאר הדיווחים ממד"א. האדם שירה עדיין מסתובב, יש מרדף אחריו. מן הראוי שכל מי שפה מסביב יעזוב את המקום".

לדבריו, "אנחנו מטרה לטרור כל השנים, והנה הוא (הטרור) פגע בתל אביב יפו. אנחנו צריכים להמשיך את חיינו ולהבין שאנחנו נמצאים באמצעו של מאבק שנועד לשבש את חיינו. לא לאבד עשתונות, להמשיך בחיים, זו העיר תל אביב יפו, היא תמשיך להיות נפלאה כפי שהייתה בעבר".

(עדכון ראשון: 15:28)

  • עוד באותו נושא:
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully