וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהות היורה בת"א ידועה למערכת הביטחון; הערכה: מדובר בערבי-ישראלי

במשטרה מתחזקת ההערכה כי הרקע לאירוע הוא לאומני. קרוב משפחתו של המחבל, תושב הצפון, זיהה אותו בכלי התקשורת ודיווח לרשויות. כוחות שב"כ ומשטרה רבים מבצעים עדיין סריקות בעיר. גורם במשטרה: "ספר קוראן נמצא בתיקו של המחבל"

צילום: מצלמות אבטחה, יותם רונן, ניב אהרונסון, אבי כהן; עריכה: טל רזניק ומתן חדד

שידור חי מהחפ"ק שהוקם בכיכר רבין בתל אביב:

LIVE

- אלמוני פתח בירי ליד פאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף 122 בת"א
- שני בני אדם נהרגו, שבעה נוספים נפצעו
- כוחות שב"כ ומשטרה פתחו במצוד אחר היורה ובסריקות מבית לבית
- גורם במשטרה: "ספר קוראן נמצא בתיקו של המחבל"
- כוחות הביטחון: כל כיווני החקירה נבדקים


במערכת הביטחון יודעים הערב (שישי) את זהותו של האדם שירה למוות בשני בני אדם ופצע שבעה ברחוב דיזנגוף בתל אביב ונמלט. ההערכה היא שמדובר באזרח ערבי-ישראלי, תושב הצפון, שביצע את הפיגוע על רקע לאומני. מוקדם יותר הסביר מפקד מרחב ירקון תת-ניצב יהודה דהן כי המשטרה "עדיין במרדף". "מדובר באירוע חמור ומורכב ואנחנו בעיצומה של החקירה. נחקור ונגיע לאותו אלמוני שפתח בירי", אמר. "כרגע, מבחינתנו, אנחנו במרדף ובחקירה מאומצת, יחד עם הכוחות הטובים ביותר".

כמו כן, גורם משטרתי מסר לוואלה! NEWS כי ספר קוראן נמצא בתיקו של היורה, בחנות שממנה יצא למסע ההרג ברחוב דיזנגוף. עם זאת, גורמים בכוחות הביטחון מבהירים כי עדיין לא ברור הרקע לאירוע. "הכיוון הלאומני נבדק במקביל לכיוונים נוספים", מסר גורם בשב"כ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברחבי תל אביב עדיין נמשכות סריקות נרחבות סביב אזור האירוע אחר היורה בסיוע יחידות יס"מ וימ"מ. השוטרים עוברים בין הבתים, חלק מהכוחות פועלים באופן גלוי וחלקם סמויים, נכנסים לחצרות ובודקים בין מבנים. ירד המסוק המשטרתי שהוקפץ מוקדם יותר ובמשטרה ביקשו מהתושבים להיות ערניים ולדווח על על סוגיה חשודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היורה, שניות אחדות לפני האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן שדמי, שנפצע היום באירוע הירי שהתרחש ברחוב דיזנגוף בתל אביב ושוחרר מבית החולים היה בפאב לכבוד יום הולדתו של חברו, אריאל. "ישבנו במרפסת בחוץ פתאום התחילו יריות, אני קיבלתי מכה חזקה מאוד לכתף, השתטחתי על הרצפה וירדתי, רצתי מהר מאוד למקלט של הפאב", סיפר. "עפו שולחנות, חיפשתי מקום להסתתר בו, זו הייתה ירידה צדדית של הפאב, ברחתי לשם, הייתי למטה כמה דקות".

לאחר כמה דקות הוא עלה למעלה. "כשעליתי, ראיתי את כל הבלאגן ועזרתי לפנות את הפצועים. כדור מהירי פגע בכתף שלי. שדמי, פינה את עצמו ברכב. "בבית החולים עשו לי את הבדיקות, מצאו שכדור לא נכנס פנימה, עכשיו שוחררתי, קשה לי להזיז את היד היא נפוחה עם פצע פתוח". שדמי סיפר כי המצב "היה מבהיל, מפחיד, הרגשה של שוק ואתה לא יודע מה לעשות".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הגיב בחשבון הטוויטר שלו על האירועים בתל אביב וכתב: "אירוע כואב מאוד בתל אביב. מחבק את משפחות הנרצחים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. סומך על כוחות הביטחון שילכדו במהרה את הרוצח הנתעב".

ההרוגים בפיגוע הירי בתל אביב. פייסבוק, צילום מסך
ההרוגים בפיגוע. אלון בקל/צילום מסך, פייסבוק
שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
כוחות חמושים במרכז תל אביב, הערב/רויטרס
שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
כוחות פושטים על העיר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הירי, דקות לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully