וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של היורה מתל אביב: "לא כך חינכתי אותו, אני מצטער"

אלי אשכנזי ושלומי גבאי

2.1.2016 / 13:05

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אביו של המחבל, שסייע לכוחות הביטחון לאחר שזיהה אותו במצלמות האבטחה, כי הוא "משתתף בצער משפחות ההרוגים". קרוב של היורה: "המשפחה קוראת לו להסגיר את עצמו"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: שניר דבוש

אביו של המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב אתמול ורצח שני בני אדם, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אני אזרח ישראל, שומר חוק. לא חינכתי כך את בני, מצטער". הוא הוסיף: "הגעתי למשטרה וסייעתי לזרועות הביטחון. אני משתתף בצער המשפחות ומאחל החלמה לפצועים".

מכר קרוב של המחבל, הוסיף כי הוא חושש "שהוא יפגע בעוד חפים מפשע". היורה, אזרח ערבי-ישראלי תושב ואדי ערה שבצפון, זוהה על ידי בן משפחתו בסרטונים שהופצו מזירת הירי. לדברי המכר, "הוא הרס את משפחות הנרצחים, והרס גם את משפחתו. הוא הכתים את הכפר שלנו ואת כל ואדי ערה".

עוד בוואלה! NEWS:
מצוד נרחב אחר המחבל בצפון ובמרכז: "מחכים לידיעת הזהב"
אלון נרצח ביומו האחרון בעבודה: "הקליע פגע בלב הזהב הענק שלו"
אחרי הפיגוע - רחובות תל אביב נותרו שוממים: "חוששים לצאת מהבית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם רק הייתי יודע איפה הוא, הייתי מוכן ללכת אליו, מצדי שינסה לפגוע בי". היורה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"המעשה הנפשע נעשה ממניעים נפשיים או דכאון. לא אקט פוליטי, לא שייך לשום ארגון ולא התקרב לדת. איש בודד, ללא חברים"

"כולם פה מזועזעים מהמקרה הזה, יש הלם", הוסיף קרוב המשפחה. "אם רק הייתי יודע איפה הוא, הייתי מוכן ללכת אליו, מצדי שינסה לפגוע בי. הלוואי והייתי יכול לעזור. הוא אדם עם בעיות נפשיות. הממסד ידע את זה והיה צריך לטפל בו". בשיחה עם וואלה! NEWS הבוקר הביעו כמה מקרובי משפחתו של המחבל חשש כי הוא יפגע בעצמו. "הרי הוא יודע שכשהשוטרים ימצאו אותו הם יירו בו. הוא לא בן אדם בריא", אמר אחד מקרוביו.

קרוב משפחה של היורה וחבר מועצת עארה-ערערה אמר היום לוואלה! NEWS: "ההלם גדול. על המשפחה נפל סלע כבד. קשה להם לעכל את זה. המשפחה כואבת את כאבן של משפחות הנרצחים". לדבריו, "הציפייה היא שהוא יסגיר עצמו לידי המשטרה".

בדברים שהוסיף בשיחה עם אתר החדשות הערבי "אל-ברק", הבהיר: "בשם המועצה, תושבי ערערה והמגזר הערבי כולו אנו מגנים את הפיגוע הזה. אנו שואפים לחיות בדו-קיום ובודקים את כל הדרכים להתמודד עם האירוע הזה". הוא הוסיף כי "החשוד לא משתייך לאף ארגון, אלא סובל מבעיות נפשיות. העמדה של המשפחה ברורה, והיא באה לידי ביטוי בכך שהאב יצר קשר עם המשטרה ומסר להם את כל המידע הדרוש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הבר "סימטא" שבו אירוע הפיגוע בתל אביב, ב-1 בינואר 2016. מגד גוזני
"הלב נשבר למראה התמונות". זירת הירי, הלילה/מגד גוזני

"המשפחה וכל תושבי ואדי ערה מתנגדים לפעולות כאלו, יהיו אשר יהיו הסיבות והמניעים", הוסיף. "החשוד סובל מבעיות נפשיות שהוחרפו בעקבות מותו של בן דודו. המשפחה קוראת לו להסגיר עצמו, אין דרך להימלט מכך".

גם המועצה המקומית שבה מתגורר המחבל הוציאה היום הודעת גינוי. "אנו מגנים את אירוע הירי הקשה שהתרחש ביום שישי אחר הצהריים ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ומתנגדים בחריפות לכל מעשה של אלימות. המועצה מבהירה כי מדובר באירוע של איש אחד שאינו מייצג מי מתושביה, ומדגישה כי מדובר באירוע הזר לתרבותנו. אנו משתתפים בצער משפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים".

הבר "סימטא" שבו אירוע הפיגוע בתל אביב, ב-1 בינואר 2016. מגד גוזני
הבר שבו אירע הפיגוע ריק בשעות הלילה, אתמול/מגד גוזני

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס אמש לירי ומסר: "הלב נשבר למראה התמונות היום. למרות שעוד לא ברורים כל הפרטים צריך לגנות כל פגיעה בחפים מפשע בצורה החדה והברורה ביותר". המשטרה ממשיכה הבוקר את הסריקות אחר היורה באזור תל אביב ובוואדי ערב. בצפון, מתמקדים השוטרים ממחוז חוף ומהמחוז הצפוני, בשיתוף עם אנשי ימ"מ ויחידות מיוחדות נוספות, באזור שבו מתגוררת משפחתו. באזור המרכז הרחיבו כוחות הביטחון את המצוד לאזור שמצפון לתל אביב בעקבות קבלת ממצאים חדשים. בסריקות משתתפים כוחות משטרה, שב"כ ויחידות מיוחדות.

עורך הדין סאמי מלחם, שייצג בעבר את היורה, טען אתמול: "אני סבור שהוא לא שפוי. כבר לפני כמה שנים עלתה שאלת אי-שפיותו. מישהו היה צריך לחשוב על שיקומו. הוא לא שוקם, יצא מהכלא והסתובב חסר מעש". לטענתו, "מצבו הנפשי הלך והחמיר, הוא עבד בעבודות מזדמנות, גר בבית הוריו ועשה למשפחה בעיות. הוא לא מתפקד כראוי". הוא הוסיף: "להערכתי, המעשה הנפשע נעשה ממניעים נפשיים או דכאון נפשי. לא אקט פוליטי, לא שייך לשום ארגון ולא התקרב לדת. איש בודד, ללא חברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היורה ישב בעבר בכלא בישראל בעקבות ניסיון לחטוף נשק מחייל וכיוונו אליו בצומת כרכור בשנת 2007, אך טען כי עשה זאת על רק מצבו הנפשי. אז, גזר עליו בית משפט המחוזי בחיפה חמש שנות מאסר במסגרת הסדר טיעון שנקבע בין סנגורו לפרקליטות. הוא הביע חרטה על מעשיו ו"ביקש את רחמי בית המשפט".

בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, הצליח החייל לקום, התגבר על המחבל ונמלט מהמקום. ביום שלמחרת, הוא נלכד על ידי השב"כ והמשטרה. ואולם, שם זה לא נגמר – וכשהגיע לתחנת המשטרה, תקף החשוד שוטר וניסה לחטוף את אקדחו האישי. כמו כן, במהלך השחזור של אירוע תקיפת החייל, הוא תקף שוטר נוסף וחנק אותו.

סנגוריו של החשוד טענו, בין היתר, כי הוא התמכרותו לסמים מסוג ספידים ואקסטזי הובילה להידרדרות במצבו הנפשי. הוא הודה במעשיו והביע חרטה עליהם, וחוות דעתו של פסיכיאטר קבעה כי הוא "בחור בעל הפרעות אישיות הצורך סמים ואלכוהול מגיל צעיר, הנוהג בעבריינות סביב נושא הסמים". קודם לכן, הוא ריצה שנת מאסר בגין עבירות סמים.

על פי כתב האישום שהוגש ב-2007, החשוד הגיע לתחנת הסעה בצומת כרכור בחודש יולי באותה שנה ותקף חייל שהיה במקום. הוא היכה את הלוחם באגרופים, השכיב אותו על מכסה מנוע של כלי רכב וחבט בו ראשו, תוך שניסה למשוך מידיו את רובה ה-16-M שלו. במהלך המאבק, נקרעה רצועת הנשק, והחשוד נטל אותו וכיוון אותו לעבר החייל.

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
"הוא יודע שכשהשוטרים ימצאו אותו הם יירו בו". כוחות הביטחון מחפשים אחר היורה, אתמול/רויטרס

שני בני אדם נהרגו ושבעה נפצעו בפיגוע הירי שאירע אתמול מחוץ לפאב "הסימטא" סמוך לשעה 14:45. ההרוגים הם אלון בקל בן 26 מתל אביב, ושמעון רווימי בן 30 מאופקים. מצבם של ארבעה מהפצועים מוגדר קשה ושלושה אחרים נפצעו באורח בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים איכילוב בעיר, שיבא בתל השומר, וולפסון שבחולון ובילינסון שבפתח תקווה.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

(עדכון ראשון: 11:45)

זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015. יותם רונן
זירת אירוע ירי בתל אביב, 1 בינואר 2015/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully