וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של אחד הפצועים קשה מהפיגוע: "אנחנו יודעים שהוא יחלים, הוא נמר"

2.1.2016 / 17:09

אחיו של עידו לזן, שנפצע באורח קשה בפיגוע במרכז תל אביב אתמול, סיפר כי בני המשפחה דאגו בשעות שלאחר האירוע למצוא את כלבו שנעלם בזירה. "ידענו שזה הדבר הראשון שהוא ישאל עליו כשהוא יתעורר"

צילום: דוברות מד"א, יותם רונן, צילומי אבטחה; עריכה: שניר דבוש

יממה לאחר הפיגוע הקטלני בתל אביב, שבו נרצחו שני בני אדם, מאושפזים שני פצועי ירי במצב קשה בבית החולים איכילוב, כשהם מורדמים ומונשמים במחלקת טיפול נמרץ ומוקפים בבני משפחותיהם. שני הפצועים במצב יציב ולא נשקפת סכנה מידית לחייהם. בנוסף, מאושפזת בבית החולים גם נפגעת הלם ששהתה בחנות סמוכה למקום הפיגוע, והסתגרה במחסן מחשש להיפגע. בפיגוע נפצעו עוד שני בני אדם באורח קשה ושלושה נוספים באורח בינוני.

צחי לזן, אחיו של הפצוע הקשה עידו לזן שנורה אתמול פעמיים בפיגוע הירי במרכז תל אביב, סיפר היום (שבת) כי אחיו עבר סדרה של ניתוחים וכעת הוא במחלקה לטיפול נמרץ. "עידו הוא בחור צעיר וחסון", אמר. "הוא מדריך כושר ואנחנו בטוחים שהסיפור הזה יסתיים ואנחנו נפרק בקבוק של וויסקי, או ארבעה".

בהמשך, סיפר כי אחד הדברים הראשונים שבני המשפחה עשו הוא למצוא את כלבו, ג'אנגו, שהיה איתו בזירת האירוע ונעלם עם תחילתו של מסע ההרג. "רציתי להגיד תודה לכל עשרות ומאות הפניות שקיבלנו", אמר, בהתייחס לשיתופים הרבים של הפוסט שפרסמה המשפחה אתמול בפייסבוק. "עשינו את זה כי ידענו שהדבר הראשון שהוא יעשה זה לשאול אותו איפה הוא".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחתו של המחבל שולחת מסר: "קוראים לך להסגיר את עצמך"
משפחת נהג המונית שגופתו נמצאה בת"א: "הרוצח זרק וברח"
מצוד נרחב אחר המחבל בצפון ובמרכז: "מחכים לידיעת הזהב"

זירת ירי בתל אביב, 1 בינואר 2016. מד"א
ניידת טיפול נמרץ של מד"א, אתמול בזירת הפיגוע בתל אביב/מד"א

לבסוף, אמר: "רציתי לאחל החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות ההרוגים ולהודות לכוחות המשטרה והביטחון, שאני בטוח שיתפסו את המנוול ויראו לו צדק מהו. זו סיטואציה מאוד מפחידה שאני לא מאחל לאף אחד. התמיכה שקיבלנו מהחברים, מהמשפחה ומהצוות הרפואי סייעה לנו מאוד ועכשיו אנחנו חשים הקלה ואנחנו בטוחים שהוא יחלים, כי הוא נמר".

ד"ר עידו שטראוס, נוירוכירורג בכיר בבית החולים שטיפל באחד הפצועים, הסביר היא הוא נורה בראשו אך נותח במהירות. "פצוע צעיר עם פצע ירי בצד השמאלי של ראשו הגיע לכאן אתמול בצהריים. ניתחנו אותו כדי לשחרר את הלחץ התוך-מוחי והוא הועבר לטיפולך נמרץ", הסביר. "לא נשקפת סכנה מידית לחייו".

לדברי ד"ר שטראוס, "הפצוע סובל מפגיעה מוחית, אך עדיין מוקדם לדעת את הנזק. בית החולים עושה כמיטב יכולתו על מנת לסייע למשפחה, שנמצאת סביבו כל הזמן". על החשש שהמחבל מסתתר בתל אביב, ועלול לפגוע באנשים נוספים, אמר: "אנחנו בכוננות רגילה ואין היערכות מיוחדת. אני מקווה שיעבור סוף שבוע שקט על כולם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לפי שעה, המשטרה ממשיכה את הסריקות אחר המחבל שביצע את הפיגוע. בצפון, מתמקדים השוטרים ממחוז חוף ומהמחוז הצפוני, בשיתוף עם אנשי ימ"מ ויחידות מיוחדות נוספות, באזור ואדי ערה, שבו מתגוררת משפחתו של המחבל. באזור המרכז הרחיבו כוחות הביטחון את המצוד לאזור שמצפון לתל אביב בעקבות קבלת ממצאים חדשים. בסריקות משתתפים כוחות משטרה, שב"כ ויחידות מיוחדות.

"ברגע שתתקבל ידיעת הזהב המודיעינית הכוחות המיוחדים יפשטו על מקום הימצאו של המחבל וילכדו אותו", אמר הבוקר לוואלה! NEWS גורם במשטרה.

"כמות גדולה של שוטרים עובדים ברציפות מאתמול לאיתור המחבל שנמלט", אמר היום גורם משטרתי נוסף. לדבריו, "במקביל לפעולות החיפוש הנרחבות, נפרסו כוחות משטרה רבים באזור תל אביב, זאת כדי לתת תחושת ביטחון לתושבי העיר ולספק מענה מידי לכל התפתחות בשטח". עוד הוסיף המקור כי שוטרים רבים מתחנות שונות ברחבי הארץ הגיעו לתגבר את הכוחות בתל אביב.

(עדכון ראשון: 13:36)

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
סריקות אחר החשוד בתל אביב, מיד לאחר הפיגוע אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully