וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אובמה מגבש קואליציה נגד דאעש, פעוט בן שנתיים נשכח במכונית ביהוד ומת, תיירת מניגריה אושפזה בירושלים מחשש לאבולה - שהוסר וגשם ראשון ירד בצפון ובשרון. הכותרות שעשו את השבת

אובמה: "נפרק את דאעש, בעלות הברית מוכנות לתקוף"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התחייב אמש (שישי) לחסל את מנהיגי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), המהווה איום מרכזי על מדינות המערב. לדבריו, בעלות בריתו מנאט"ו מוכנות להצטרף לפעולה הצבאית של ארצו נגד הארגון בעיראק. "בעלות ברית מרכזיות מנאט"ו מוכנות להתעמת עם איום הטרור הזה באמצעות מאמצים צבאיים, פעילות מודיעין ואכיפת חוק ומאמצים דיפלומטיים", אמר אובמה בתום פגישה בין מנהיגי עשר מדינות, בשולי פסגת נאט"ו בוויילס.

"בעלות ברית כבר הצטרפו אלינו בעיראק, שם בלמנו את ההתקדמות של 'המדינה האיסלאמית', ציידנו את שותפינו העיראקים וסייענו להם לצאת למתקפה", הוסיף אובמה במסיבת עיתונאים. נשיא ארצות הברית הודיע כי וושינגטון תפרק את ארגון הטרור, שהשתלט כבר על חלקים נכבדים בסוריה ובעיראק, באותו אופן שבו עשתה במקרים של אל-קאעדה בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר ושל ארגון א-שבאב בסומליה. בכך התייחס לחיסול מנהיג הארגון הסומלי, אחמד גודאן, השבוע בתקיפה מהאוויר.

"דאעש מאמן את הפעילים שיורים רקטות מסיני לישראל"

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מאמנים את פעילי ארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" שפועל בחצי האי סיני – כך טוען מפקד בכיר בשורות הארגון השני. לדברי המפקד, דאעש העביר לארגונו הוראות כיצד לפעול בצורה יעילה יותר. "הם מלמדים אותנו כיצד להוציא לפועל פיגועים", אמר והוסיף: "אנחנו מתקשרים באמצעות האינטרנט".

"אנסאר בית אל-מקדס" נחשב לארגון הטרור המרכזי הפועל בסיני, ונחשב לזה המוביל את הלחימה בצבא מצרים. לאחרונה ספג הארגון אבידות קשות מצבא מצרים הפועל למיגור הטרור בחצי האי, אולם הוא ממשיך לתפקד. הארגון קיבל בעבר אחריות לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי לפני שנה.

דיווח: ישראל הפציצה מתקן בלבנון; פעיל חיזבאללה נהרג

פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון – כך דיווח אמש (שישי) אתר האינטרנט הלבנוני "דיילי סטאר". על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול. לא נמסרה תגובה מצד צה"ל על הדיווח.

כמה פעילים נוספים בארגון השיעי נפצעו בפיצוץ, שאירע בעיירה עדלון שבדרום המדינה. תושבים סיפרו כי הם זיהו מטוס ישראלי שחג בשמי האזור דקות ספורות לפני שהתרחש הפיצוץ.

צבא לבנון פרסם הצהרה שבה נאמר: "יחידת מודיעין של הצבא חשפה מכשיר ריגול בשעה 15:45 בכפר, וכתוצאה מפיצוצו נהרג אזרח ששהה בסמוך לאזור". הצבא הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה.

טרגדיה ביהוד: פעוט בן שנתיים נשכח במכונית ומת

פעוט בן שנתיים פונה אתמול (שישי) לבית החולים שיבא בתל השומר במצב אנוש לאחר שנשכח במכונית ביהוד במשך 40 דקות. צוות מגן דוד אדום עשה בו פעולות החייאה בדרך לבית החולים, אולם מאוחר יותר נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו.

מחקירה ראשונית של חוקרי משטרת מרחב דן בפיקודו של ניצב-משנה שמעון לביא עלה כי הפעוט נשכח במכונית ברחוב לוחמי הגטאות ביהוד. על פי החשד, האם והסבתא עשו קניות, הגיעו עם הרכב לבית, הוציאו את הקניות ושכחו את התינוק ברכב. לאחר מעט יותר מארבעים דקות הן הבחינו בחסרונו, רצו אל הרכב וראו שהוא נפרץ לאחר ששכנים גילו שהפעוט נעול ברכב.

הבוקר אמר מקורב למשפחה כי אמו של הפעוט שמת לאחר שנשכח אתמול ברכב "נמצאת בסערת רגשות ואינה מעכלת את מה שקרה". לדברי המקורב, האם, שומרת שבת, "שבורה לרסיסים. היא מכונסת בביתה ואינה מסוגלת תקשר עם קרוביה". "היא מלווה ונתמכת כל העת בבני משפחתה הקרובים", הוסיף המקורב וסיפר שצוותים מקצועיים מבית החולים ומעיריית יהוד סייעו למשפחה במהלך סוף השבוע הטעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חרף הפסקת האש: סנקציות נוספות על רוסיה

במקביל לכניסתו לתוקף של הסכם הפסקת אש בין רוסיה לאוקראינה, הודיע אמש (שישי) האיחוד האירופי כי יטיל סנקציות כלכליות נוספות על מוסקבה עקב מעורבותה במשבר הביטחוני באזור. בין היתר, הוקשחו התנאים עבור חברות ממשלתיות ברוסיה לגייס כספים באיחוד, ובכלל זה ענקיות האנרגיה והנפט גזפרום ורוסנפט, וכן צורפו 24 אנשים נוספים ל"רשימה השחורה", אשר הנמנים עמה אסורים מלהיכנס למדינות האיחוד ונכסיהם בגוש האירופי הוקפאו.

"השגרירים אישרו את הסנקציות נגד אישים וחברות, והן צפויות להיכנס לתוקף ביום שני הקרוב", מסר דיפלומט אירופי בכיר המעורב בשיחות.

קודם לכן הביעו דיפלומטים ונציגי 28 הממשלות באיחוד אפשרות לדחיית יישום הסנקציות, ובכך לספק לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזדמנות להוכיח כי הוא אכן פועל להרגעת הרוחות באזור. אולם העמימות שמוסקבה הציגה חייבה את האיחוד האירופי להכריז לבסוף על הקשחת עמדות כלפיה רוסיה. "זה ייתן לאיחוד האירופי כלי יעיל, שאף יגביר את האפקטיביות של הצעדים שכבר ננקטו", הצהירו בכירי הוועידה.

תיירת מניגריה אושפזה בירושלים מחשש לאבולה - שהוסר

תיירת מניגריה בשנות ה-20 לחייה אושפזה אתמול (שישי) בבידוד בבית החולים שערי צדק בירושלים, לאחר שעלה חשש כי היא נדבקה בנגיף האבולה. התיירת התלוננה על חום גבוה, ונערכו לה בדיקות על מנת לאבחן את מצבה, שתוצאותיהן צפויות רק מחר בערב. הצוות הרפואי בבית החולים התמגן כנדרש והעביר הודעה למשרד הבריאות. מאוחר יותר הוסר החשש, אולם התיירת עדיין מאושפזת בתנאי בידוד.

התיירת עובדת במערכת הבריאות בניגריה, שאינה כלולה ברשימת המדינות בסיכון מהמגפה של משרד הבריאות. כמו כן, היא לא ביקרה בבית חולים בניגריה בחודש שקדם למחלתה, מה שנחשב לאחד הקריטריונים לסיכון.

לאחר בדיקה ראשונית עלה כי ככל הנראה התיירת אינה חולה באבולה, אלא בזיהום חיידקי בדם. תוצאות המעבדה הסופיות יתקבלו בשעות הערב.

גלנט: לא פוסל להתמודד שוב על תפקיד הרמטכ"ל

אלוף (במיל') יואב גלנט הבהיר אמש (שישי) בריאיון בערוץ 2 כי הוא לא פוסל להתמודד שוב על תפקיד הרמטכ"ל. זאת, לאחר שהשבוע המליצה המשטרה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בגין מעורבותו ב"פרשת הרפז", שבתחילה כונתה "מסמך גלנט" ופגעה במועמדותו של מפקד פיקוד דרום לשעבר לתפקיד. עם זאת, סירב גלנט להתייחס במפורש לפרשה.

"יש ממשלה בירושלים, אם היא תקרא לי לדגל אני אפעל", אמר גלנט בתשובה לשאלה אם הוא עדיין רוצה להיות רמטכ"ל. "באתי לדבר על צבא, ביטחון ואיומים חיצוניים על העם היושב בציון. באשר לאיומים פנימיים על הדמוקרטיה הישראלית - אני משאיר את זה לגורמים שאמונים על הנושא", אמר בהתייחסותו להמלצת המשטרה.

ארה"ב אישרה: חיסלנו את מנהיג א-שבאב בסומליה

ארצות הברית חיסלה את המנהיג והמייסד של ארגון הטרור א-שבאב, אחמד גודאן, בתקיפת מל"ט בסומליה השבוע – כך אישר היום (שישי) הפנטגון. גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר את הדברים בנאום שנשא בוועידת נאט"ו בוויילס. בארצות הברית כינו את החיסול "אובדן משמעותי בהיבט הסמלי והמבצעי" עבור הארגון הסומלי, המסונף לאל-קאעדה. "אימתנו כי אחמד גודאן, אחד ממקימי א-שבאב, נהרג", אמר אדמירל ג'ון קירבי, דובר מטעם הפנטגון, בהצהרה לתקשורת.

כלי התקשורת בסומליה דיווחו כי ראש הממשלה, עבד א-לולא אחמד, הודיע על כך שגודאן נהרג בתקיפה האמריקנית על כלי רכב בדרום המדינה השבוע. "אנו מודיעים לסומלים כי גודאן נהרג", נכתב בעמוד פייסבוק השייך לכאורה לראש הממשלה הסומלי, אולם אין אימות לכך שמדובר בעמוד פייסבוק אותנטי.

התקיפה, שבה נהרגו על פי דיווחים שישה בני אדם, בוצעה ביום שלישי האחרון, ולפי דיווחים שהתפרסמו בכלי התקשורת בארה"ב המבצע יצא לפועל "בסיוע שותפים מקומיים". מיד לאחריו החלה ארצות הברית בבדיקה על מנת להבין אם גודאן אכן נהרג. בהודעת הפנגטון אמרו אז כי אם אכן יתגלה שהוא חוסל, תהיה זו מכה "משמעותית מאוד" לארגון.

כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף

הוול סטריט ג'ורנל חשף הבוקר (שבת) פרטים חדשים על המבצע האמריקני הכושל לשחרורם של העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, שנשבו על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) והוצאו להורג. על פי הפרטים החדשים, כמה עשרות לוחמים של יחידת העלית "כוח דלתא" נחתו בליל ה-3 ביולי, שהיה ללא ירח, במתקן לאחסון נפט במזרח סוריה.

גורמים אמריקניים מאמינים שהמבצע יצא לפועל מעט מאוחר מדי: לוחמי הארגון הקיצוני העבירו את השבויים קצת פחות מ-72 שעות בטרם החל המבצע.

מטרת המבצע הייתה לנטרל במהרה את לוחמי דאעש שאבטחו את המתקן ששימש בית כלא, לערוך סריקה במקום, למצוא את פולי, סוטלוף ושבויים נוספים ולעזוב בבטחה את האזור. על פי התכנון, המבצע היה אמור להיארך 20 דקות בלבד, אך בחלוף שעה מאז שנחתו הלוחמים, הם נאלצו להמריא בידיים ריקות לעבר חוף מבטחים מחוץ למדינה. "זה היה 'חור יבש'", אמר גורם צבאי אמריקני בכיר, ביטוי המתייחס למשימה שמטרתה לא הושלמה.

החורף הגיע? טפטופים בצפון ובשרון, ירידה בטמפרטורות

ימים ספורים לאחר תחילת שנת הלימודים, החורף מתחיל אט-אט לחזור לישראל: הבוקר (שבת) ירד גשם בנהריה ובחדרה, והיום תהיה ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, בהמשך למגמת ההתקררות בימים האחרונים. עם זאת, מידות החום עדיין נחשבות לרגילות בעונה. בלילה צפוי להיות מעונן חלקית. בתחילת השבוע יהיה מעונן חלקית עד נאה, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות, ומחרתיים וביום שלישי צפוי מזג האוויר דומה.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-30 מעלות ביום ועד 24 מעלות בלילה, בירושלים מ-27 עד 18, בחיפה מ-28 עד 23 ובבאר שבע מ-32 עד 21. באילת יהיה חם מאוד, עם 38 מעלות ביום עד ל-27 בלילה, ובמצפה רמון יהיה נאה, עם 27 מעלות ביום עד ל-17 מעלות בלילה. ברמת הגולן הטמפרוטות ינועו בין 30 ל-20 מעלות, בטבריה בין 35 ביום ל-24 בלילה ובהרי הגליל מ-27 עד 16. בבית שאן ובאזור ים המלח יהיה חם מאוד, עם 23-35 ו-29-35 מעלות ביום ובלילה, בהתאמה.

המאבק באבולה: סיירה לאון תטיל עוצר של 4 ימים

סיירה לאון הכריזה הלילה (שבת) כי תטיל החל מ-18 בספטמבר עוצר בן ארבעה ימים, במטרה להילחם בהתפשטות נגיף האבולה – כך מסר יועצו של הנשיא לענייני הנגיף. המדינה המערב אפריקנית היא אחת מהנפגעות הקשות ביותר מהמגיפה, שקטלה עד כה 491 בסיירה ליאון עצמה, מתוך כ-2,100 ברחבי האזור.

"הגישה התקיפה הכרחית כדי להתמודד עם האבולה אחת ולתמיד", אמר היועץ איברהים בן קרגבו. בין ה-18 ל-21 בספטמבר אזרחי המדינה לא יורשו לעזוב את בתיהם. קרגבו הוסיף כי 21 אלף איש יגויסו על מנת לאכוף את העוצר. אלפי חיילים ושוטרים כבר מפקחים על עוצר שהוטל על עיירות המוכות בנגיף, הסמוכות לגבול עם גינאה.

מאות בטקס לזכרו של סוטלוף: "מותו ישנה את העולם"

קרוב ל-1,000 בני אדם השתתפו הלילה (שבת) בטקס לזכרו של סטיבן סוטלוף, העיתונאי האמריקני-יהודי שנרצח בשבוע שעבר בידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). מאות קרובי משפחה, חברים ופוליטיקאים גדשו את בית הכנסת בפלורידה בו נערך הטקס והעלו שבחים על אומץ לבו של סוטלוף. "איבדתי את בני ואת חברי הטוב ביותר, אבל אני יודע שמותו ישנה את העולם", אמר אביו ארתור, בהתבטאות הפומבית הראשונה מאז פורסם הסרטון בו נראים הלוחמים האיסלאמיסטים עורפים את ראשו של סוטלוף.

העיתונאי האמריקני, שהחזיק גם באזרחות ישראלית, נחטף בסוריה באוגוסט 2013 לאחר שחצה את הגבול מטורקיה, במסגרת עבודתו העיתונאית במזרח התיכון. "אני גאה בבני על כך שהגשים את חלומו", אמרה אמו של סוטלוף, שירלי, בפני הקהל הרחב, "רוב האנשים מעבירים את חייהם מבלי שחשו הגשמה". במהלך הטקס הקריאה המשפחה קטעי מכתבים שכתב סוטלוף בשבי והוברחו אליהם. "אם לא נהיה שוב ביחד, אני מקווה שאלוהים יהיה רחום ויפגיש אותנו בגן עדן", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully