וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הפציצה מתקן בלבנון; פעיל חיזבאללה נהרג

האתר הלבנוני "דיילי סטאר" דיווח שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, נהרג כשניסה לנטרל מכשירי ריגול ישראליים. תושבים סיפרו שמטוס ישראלי חג באזור לפני הפיצוץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכשיר הריגול שפוצץ היום בדרום לבנון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעיל חיזבאללה נהרג בפיצוץ מכשיר מעקב שהתקינה ישראל ברשת התקשורת של הארגון בדרום לבנון – כך דיווח אמש (שישי) אתר האינטרנט הלבנוני "דיילי סטאר". על פי הדיווח, מטוס של חיל האוויר פוצץ את המכשיר בזמן שחוסיין עלי חיידר, פעיל הארגון בן 25 המתמחה בחבלה, ניסה לפרק ארבעה מכשירי ריגול. לא נמסרה תגובה מצד צה"ל על הדיווח.

כמה פעילים נוספים בארגון השיעי נפצעו בפיצוץ, שאירע בעיירה עדלון שבדרום המדינה. תושבים סיפרו כי הם זיהו מטוס ישראלי שחג בשמי האזור דקות ספורות לפני שהתרחש הפיצוץ.

צבא לבנון פרסם הצהרה שבה נאמר: "יחידת מודיעין של הצבא חשפה מכשיר ריגול בשעה 15:45 בכפר, וכתוצאה מפיצוצו נהרג אזרח ששהה בסמוך לאזור". הצבא הטיל סגר על האזור ופתח בחקירה.

עוד ידיעות בעולם
הפסקת אש באוקראינה: "לא הקץ לדרישות הבדלנים"
ארה"ב אישרה: חיסלנו את מנהיג א-שבאב בסומליה
"חמינאי אישר לשתף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש בעיראק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילי צבא לבנון באזור שבו פוצץ לכאורה מתקן האזנה בפאתי העיר עדלון, באמצע הדרך בין צור לצידון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים דיווחו כלי תקשורת לבנוניים כי צה"ל גרם לפיצוץ מתקן מסווג שהותקן בדרום המדינה. רשת הטלוויזיה "אל-מנאר", השייכת לארגון השיעי, דיווחה כי מדובר במתקן האזנה שהותקן על גבי כבל תקשורת של הארגון, וכי המתקן, שהוטמן סמוך לכפר א-זראריה, הופצץ מהאוויר והושמד. איש לא נפגע. הדיווחים צוטטו גם בכלי תקשורת רשמיים, אך בהם לא נטען כי מדובר במתקן שריגל אחרי חיזבאללה. צה"ל מסר כי "צה"ל אינו נוהג להתייחס לדיווחים מסוג זה".

בדצמבר 2011 דווח כי שני בני אדם נפצעו בפיצוץ שאירע בעיירות סריפא ובדיר כיפא שבדרום הלבנון. כלי תקשורת מקומיים מסרו כי ייתכן שהפיצוץ נגרם מתקיפת כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל. אתר החדשות הלבנוני "אל-אינתיקאד" דיווח כי כוחות הביטחון הלבנוניים חשפו מתקן ריגול ישראלי שהוטמן בין הכפרים, ולכן ישראל מיהרה להפציצו ולהשמידו מיד עם חשיפתו. על פי הדיווח, כלי טיס ישראלים רבים חגו מעל האזור טרם התקיפה.

כמה שעות לאחר פרסום טען חיזבאללה כי הצליח לחשוף מתקן ריגול ובכך "סיכל ריגול ישראלי" וכי חשף את המתקן לפני שישראל הפגיזה אותו באמצעות מזל"טים מהאוויר. עוד נטען כי "לוחמי הארגון לא נפגעו".

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully