וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה: חיסלנו את מנהיג א-שבאב בסומליה

5.9.2014 / 19:46

שלושה ימים לאחר תקיפת מל"ט אמריקנית בדרום סומליה, אישרו רשמית הפנטגון והנשיא אובמה כי חוסל מנהיג הארגון המסונף לאל-קאעדה, שאחראי בין היתר לפיגוע בקניון בניירובי ב-2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצלום המתעד לכאורה את אחמד גודאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארצות הברית חיסלה את המנהיג והמייסד של ארגון הטרור א-שבאב, אחמד גודאן, בתקיפת מל"ט בסומליה השבוע – כך אישר היום (שישי) הפנטגון. גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר את הדברים בנאום שנשא בוועידת נאט"ו בוויילס. בארצות הברית כינו את החיסול "אובדן משמעותי בהיבט הסמלי והמבצעי" עבור הארגון הסומלי, המסונף לאל-קאעדה. "אימתנו כי אחמד גודאן, אחד ממקימי א-שבאב, נהרג", אמר אדמירל ג'ון קירבי, דובר מטעם הפנטגון, בהצהרה לתקשורת.

כלי התקשורת בסומליה דיווחו כי ראש הממשלה, עבד א-לולא אחמד, הודיע על כך שגודאן נהרג בתקיפה האמריקנית על כלי רכב בדרום המדינה השבוע. "אנו מודיעים לסומלים כי גודאן נהרג", נכתב בעמוד פייסבוק השייך לכאורה לראש הממשלה הסומלי, אולם אין אימות לכך שמדובר בעמוד פייסבוק אותנטי.

התקיפה, שבה נהרגו על פי דיווחים שישה בני אדם, בוצעה ביום שלישי האחרון, ולפי דיווחים שהתפרסמו בכלי התקשורת בארה"ב המבצע יצא לפועל "בסיוע שותפים מקומיים". מיד לאחריו החלה ארצות הברית בבדיקה על מנת להבין אם גודאן אכן נהרג. בהודעת הפנגטון אמרו אז כי אם אכן יתגלה שהוא חוסל, תהיה זו מכה "משמעותית מאוד" לארגון.

עוד בעולם בוואלה! חדשות:
הפסקת אש באוקראינה: "לא הקץ לדרישות הבדלנים"
"חמינאי אישר לשתף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש בעיראק"
ארה"ב: בוטל איסור על נישואי להט"ב בשתי מדינות

עשן מיתמר מגג קניון ווסטגייט בניירובי בירת קניה. 23 בספטמבר 2013. AP
בין הפעולות בהנהגת גודאן. הפיגוע בקניון בניירובי/AP

גודאן בן ה-37 עמד בראש ארגון הטרור הסומלי מ-2008. במהלך תקופת הנהגתו, פעל גודאן להפוך את הארגון מאוסף של מיליציות שבטיות שפעולתן מתמקדת בסומליה לגוף מלוכד ומאורגן המסונף לאל-קאעדה ובעל שאיפות להתרחבות מחוץ למדינה.

הארגון בפיקודו היה אחראי בין היתר לפיגוע בקניון "ווסטגייט" בניירובי בשנה שעברה, שבו נהרגו 67 בני אדם. כמו כן, רצחו חמושי הארגון כ-50 בני אדם במתקפת טרור בעיירת החוף מפקטוני, שבמזרח קניה ביוני האחרון וכ-30 נוספים בפיגועי ירי בשני אזורים שונים בקניה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully