וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה: רגעיה הראשונים של מתקפת הטרור בקניה

18.10.2013 / 2:36

כחודש לאחר המצור פורסמו סרטוני מצלמות האבטחה מקניון "ווסטגייט", המתעדים בין היתר את לכידת בני הערובה. התמונות קשות לצפייה. במקביל, פורסם שם של נורבגי חשוד

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צילומים מצמררים ממצלמות האבטחה המתעדים את רגעיה הראשונים של מתקפת הטרור במרכז הקניות "ווסטגייט" בניירובי, בירת קניה, פורסמו אתמול (חמישי), כחודש לאחר המצור שבמהלכו התבצרו מחבלים מארגון האיסלאמי הקיצוני "אל-שבאב" בקניון עם בני ערובה ורצחו עשרות מהם.

סרטוני מצלמות האבטחה תיעדו את הרגעים שבהם נלקחו בני הערובה בידי החשודים, כמו גם אדם שנורה מטווח קרוב על ידי אחד החמושים. לפחות 67 בני אדם נרצחו במתקפה, ורבים נוספים עדיין נעדרים. לפי דיווחים שהתקבלו אתמול, חולצו חלקי גופות של בני אדם נוספים מהריסות הקניון. שלוש מתוך ארבע קומות הקניון התמוטטו וקרסו במהלך חילופי האש והמצור.

מצור בקניון ווסטגייט, ניירובי. קניה, ספטמבר 2013. רויטרס
בני ערובה בקניון "ווסטגייט" בחודש שעבר/רויטרס

בסיום המצור הכריז נשיא קניה, אוהורו קניאטה, על שלושה ימי אבל לאומי לזכר בני הערובה ואנשי כוחות הביטחון שנרצחו. בהודעה מיוחדת שמסר בטלוויזיה, אמר הנשיא כי קניה הביסה את המחבלים והטילה עליהם קלון. "האומה שלנו מדממת אך גאה", הוסיף. קניאטה ציין כי חמישה מהמחבלים נהרגו מירי הצבא ועוד 11 נלכדו.

עוד בנושא
תם המצור בקניה: 11 מחבלים נלכדו, 3 קומות קרסו
איש קומנדו בריטי חילץ 100 בני ערובה עם אקדח בודד
"המחבלים מקניה שכרו חנות בקניון ואחסנו בה נשק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully