וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המצור בקניה: 11 מחבלים נלכדו, 3 קומות קרסו

25.9.2013 / 0:01

נשיא קניה אמר כי "הבסנו את המחבלים וביישנו אותם". 5 מהחוטפים ו-66 אזרחים נהרגו. במהלך המצור הארוך מסרו הרשויות בניירובי דיווחים סותרים על הצלחתם לפרוץ לקניון הנצור

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא קניה אוהורו קניאטה הכריז אמש (שלישי) על תום המצור בניירובי, במהלכו התבצרו מחבלים בקניון עם בני ערובה במשך ארבעה ימים ורצחו עשרות מהם. הוא הכריז על שלושה ימי אבל לאומי לזכר השבויים שנרצחו במרכז המסחרי "ווסטגייט", בלב הבירה הקנייתית.

בהודעה מיוחדת שמסר בטלוויזיה, אמר קניאטה כי "קניה הביסה את המחבלים והטילה עליהם קלון. האומה שלנו מדממת אך גאה". לדבריו, שלוש מתוך ארבע קומות הקניון התמוטטו וקרסו במהלך חילופי האש והמצור, שנמשכו מאז יום שבת בבוקר.

נשיא קניה ציין כי חמישה מהמחבלים נהרגו מירי הצבא ועוד 11 נלכדו. קניאטה אמר כי "מניין המתים הכבד" עומד על 66 בהם 61 אזרחים והיתר אנשי כוחות הביטחון. בין ההרוגים שישה אזרחים של בריטניה. 62 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים.

מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
חיילים של צבא קניה על גג הקניון, אתמול/רויטרס

באשר לדיווחים כי אזרחים אמריקנים ואזרחית בריטניה היו מעורבים במתקפה שיזם ארגון הטרור אל-שבאב, אמר קניאטה כי אין באפשרותו לאשר את הדיווחים הללו. הוא הבטיח להביא את האחראים לדין ולמצות את החקירה בהקדם האפשרי.

קניאטה אמר כי יש חשש שכמה גופות עדיין קבורות מתחת להריסות הקניון, וייתכן שמדובר בגופות השייכות למחבלים. זמן לא רב לפני נאומו של קניאטה, לעגו המחבלים לטענת הרשויות בקניה לפיהן המצור קרוב לסיום, ואמרו כי "יש אינספור גופות שמפוזרות בתוך הקניון, והמוג'אהדין עדיין מחזיקים בעמדותיהם".

אתמול בערב עדיין נשמעו מטחי אש מאזור הקניון וקולות נפץ בקעו ממנו. מאז יום שבת ניפקו הרשויות בקניה הודעות סותרות וכמה פעמים הכריזו כי הצליחו לכתר את המחבלים. גם החוטפים סיפקו הודעות סותרות משלהם, בחשבון טוויטר ובהודעות שהועברו בסרטונים מטעמם. בין היתר הם טענו שכוחות קומנדו מישראל פועלים במקום, ואיימו כי ירצחו את כל בני הערובה אם צבא קניה יפרוץ לקניון.


המצור בניירובי - כותרות אחרונות
איש הקומנדו המסתורי שחילץ 100 בני ערובה עם אקדח בודד
צבא קניה טוען: כוחותינו השתלטו על הקניון שהותקף בניירובי
פרשנות: הפיגוע בניירובי מציב תמרור אזהרה בולט לישראלים

(עדכון ראשון: 20:13)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. AP
חילוץ בני ערובה מהקניון הנצור, אתמול/AP
מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. AP
שוטרים וחיילים קנייתים באזור הקניון, אתמול/AP
מצור בקניון ווסטגייט בניירובי, קניה. 24 בספטמבר 2013. רויטרס
צלמים מסתררים מאחורי שוטר בניירובי/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully