וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים מקניה שכרו חנות בקניון ואחסנו בה נשק"

BBC חושף כי חברי "אל-שבאב" שכרו את החנות בקניון "ווסטגייט" בניירובי כמה שבועות לפני המתקפה. ראשי כוחות הביטחון זומנו להעיד בפרלמנט בחשד לכשלי אבטחה. 8 חשודים נעצרו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חברי ארגון הטרור הסומלי "אל-שבאב" שיזמו את המתקפה על קניון "ווסטגייט" בניירובי בירת קניה החודש שכרו חנות במרכז הקניות כמה שבועות לפני המתקפה – כך חשפה אתמול (שישי) רשת BBC, שביססה את הדיווח על מידע שהתקבל מגורם ביטחוני בקניה. על פי ההערכות, כך השיגו הטרוריסטים גישה למעליות השירות בקניון, ואיחסנו נשק ותחמושת במקום. במתקפה עצמה, איפשר להם מחסן הנשק שהקימו לחדש את התחמושת בקלות, וכך להדוף את כוחות הביטחון.

עוד דווח כי לפי ההערכות, המתקפה התאפשרה עקב סדרה של פרצות ביטחוניות – החל מתעודות הזהות המזויפות שסופקו למחבלים, על מנת שיוכלו לשכור את החנות בקניון, ועד לבלבול הרב ששרר בעת העברת הטיפול במתקפה מכוחות המשטרה לצבא, אותו ניצלו חברי "אל-שבאב" כדי להציב תתי-מקלע בכניסות לקניון.

מצור בקניה- ניסיון ההשתלטות השני על הקניון בניירובי. 22 בספטמבר 2013. AP
ראשי סוכנויות הביטחון זומנו להעיד. חיילים מתכוננים לנסיון ההשתלטות השני על הקניון/AP

על רקע הדיווחים בדבר כשלים ביטחוניים, זומנו ראשי סוכנויות הביטחון השונות במדינה להעיד בפני ועדת הביטחון הפרלמנטרית, שהתכנסה לחקור את מוכנותן של הרשויות למתקפה. יו"ר הועדה אמר ל-BBC: "אנשים צריכים לדעת בדיוק מה היו הפערים במערכת שהובילו לכך שאירוע כזה התרחש".

בתוך כך, הודיע אתמול שר הפנים של קניה כי כוחות הביטחון במדינה עצרו שמונה בני אדם בחשד למעורבות במתקפת הטרור שנמשכה ארבעה ימים. קניה ציינה אתמול את היום השלישי לאבל הלאומי שהוכרז עקב המתקפה, במסגרתה נהרגו לפחות 72 בני אדם ונפצעו עשרות. הצלב האדום במדינה מסר כי 61 בני אדם נוספים עדיין מוגדרים נעדרים.

לקריאה נוספת
כך תשחרר ישראל בני ערובה מקניון בתל אביב
לבקשת קניה: צו מעצר נגד ”האלמנה הלבנה” הבריטית
מנהיג אל-שבאב: נתקוף שוב בקניה; ”היכונו למלחמה”

(עדכון ראשון: 22:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully